Editorial

Ca să nu mai fie gazaţi şi amendaţi, clujenilor le lipsesc 26 de parkinguri cât Cluj Arena

A ieşit Ecoul lui Boc, Dan Tarcea să ne spună că avem 200.000 de maşini în Cluj-Napoca şi numai 38.000 de locuri de parcare.

Normal, e vorba de o aproximaţie care porneşte de la cele 130.000 de maşini înmatriculate în municipiu, la care se adaugă vreo 70.000 de maşini aflate în trafic prin bunăvoinţa instituţiei leasingului.

Luna trecută ni se spunea şi despre cele cam 80.000 de maşini aflate zilnic în tranzit prin municipiu (partea turismului medical, parte a studenţilor care azi i-a mai alungat COVID-ul de pe străzi, parte a lipsei inelelor ocolitoare ale municipiului). Luna aceasta nu ni se mai spune.

Şi la 200.000 de maşini în municipiu situaţia este tragică. Practic avem o maşină la doi locuitori şi doar 38.000 de parcări.

PRIMA MARE NEDREPTATE, aş putea spune ABUZ, dar fiind un abuz repetat putem vorbi de o STARE DELICTUALĂ) sunt amenzile date de către Poliţia locală celor care parchează cică aiurea – deşi viceprimarului i se pare „normal” să fie parcate maşini „pe spaţiul verde”.

Prin urmare, deşi sunt numai 38.000 de mii de locuri de parcare, s-a permis înmatricularea în municipiu a 130.000 de maşini despre care este de presupus că nu au fost cumpărate doar pentru a fi sursă de venit prin taxe şi impozite pentru municipalitate. De taxele şi impozitele încasate pentru autoturisme se puteau face şi parcările promise, nu numai borduriade şi desfiinţări de garaje. Nu s-a făcut.

Este drept, maşina nu se vinde cu tot cu loc de parcare. Dar nimeni nu-şi ia maşină pentru a avea loc de parcare ci, mai ales în condiţiile din Cluj-Napoca, în care, din cartierele dormitor (care, deşi noi, nu au centre administrative, nu au creşe şi grădiniţe şi nici posibilităţi de loc de muncă), trebuie să te deplasezi la dracu în praznic la locul de muncă, să îţi duci copiii la grădiniţă sau şcoală, să ai contact cu autorităţile locale şamd.

Prin urmare, amendarea şoferilor ar trebui să se facă numai în momentul în care administraţia locală poate dovedi reaua credinţă a şoferului care, deşi a avut la dispoziţie atâtea locuri de parcare libere, a preferat să-şi lase maşina în drum.

Chestiune de respect şi de bun simţ. Dar municipalitatea nu-şi respectă cetăţenii, iar să ceri bun simţ de la poliţiştii lui Bonţideanu, ar trebui ca el să fie mai cu cei 7 ani de acasă la el.

Cluj-Napoca nu are de unde scoate 1.120.000 de mp de parcări. Adică 26 de parkinguri cât stadionul Cluj Arena.

Un calcul simplu (pe suprafeţe ocupate) ne arată că 200.000 de maşini ocupă (cu aproximaţie) suprafaţa se 1.120.000 de mp (2 m x 2,8 m).

Stadionul Cluj Arena ocupă (ca şi construcţie) 43.000 de mp. Prin urmare, pentru a „adăposti” 200.000 de maşini, municipalitatea ar fi trebuit să construiască 26 de parkinguri de anvergura Cluj Arena. Asta ca să nu se mai parcheze pe spaţiul verde şi pe trotuare.

Lucru pe care municipalitatea nu l-a făcut.

Conform a ceea ce se laudă administratorii Clujului pe Wikipedia, „municipiul este străbătut de 662 km de străzi, din care 443 km sunt echipate cu facilități moderne (structură stradală, echipamente pentru servicii publice)”.

La o ampriză medie a drumului de 7 m, avem spaţiu de „depozitare” maşini de aproximativ (şi iau numai drumurile modernizate – cele pe care se produc blocajele de trafic): 3.101.000 mp. Am umplut o treime din spaţiul util circulabil cu maşini, mai avem două treimi şi rezolvăm blocajul permanent. Mai nişte blocuri între case, mai nişte blocuri după blocuri, mai o dumă de PR despre „calitatea vieţii la Cluj”, să se mute bizonul aici, cu tot cu maşini, şi am rezolvat şi această mică problemă.

Cifrele sunt aproximative, dar ne arată direcţia greşită în care au fost minţiţi clujenii că se îndreaptă oraşul.

Ne devoalează minciunile de PR despre calitatea vieţii din municipiu. Să luăm exemplul care pare minor al aerului de respirat. Date recente arată că, după o scădere substanțială în ultimii ani, emisiile de la mașinile noi au crescut în medie cu 118,5 g CO2/km. Conform regulilor europene în vigoare, mașinile noi nu trebuie să emită în medie mai mult de 95 g CO2/km, regulă care trebuia să fi intrat în vigoare în acest an.

200.000 de maşini de înmulţit cu 95 g CO2/km, de înmulţit cu 443 de kilometri de drum „modern”, fac 8.417.000.000 g de CO2 în atmosferă. Aproximativ OPT MILIOANE şi jumătate de KILOGRAME de CO2 la o singură rulare a drumurilor (utile şi inutile) din Cluj-Napoca de către toate cele 200.000 de maşini! Toate în plămânii noştri (copii, tineri, bătrâni – şi-mpăratul, şi săracul).

Iar vă zic: calculele sunt aproximative, dar vă dau orientarea generală asupra dezastrului administrativ în care ne zbatem.

Şi ne zbatem din cauză că am acceptat minciunile de PR, îmbrobodelile şi vorbele goale de conţinut ale administraţiei locale.

Minciunile unor aventurieri politici care au atras, ca musca la (miere), tot felul de aventurieri imobiliari, care au făcut posibil să se mute, cu căţel, maşină şi purcel, tot felul de oameni în căutare de educaţie, de sănătate şi, de ce nu, de viaţă mai bună.

Dar s-au mutat să inspire „cel mai curat aer” din Universul cunoscut şi să fie amendaţi în cel mai nesimţit mod cu putinţă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version