Din oras

BREAKING Ardealul nu mai are poliție aeriană din această dimineață. Oficialii de la Câmpia Turzii sunt în silentio stampa. Un fost pilot de MiG declară: „Este o situație nemaiîntâlnită și foarte gravă"

În urma tragediei de sâmbăta trecută, când un MiG 21 Lancer s-a prăbușit la un miting aviatic din Constanța și un pilot și-a pierdut viața, Armata Română a decis că toate migurile vor rămâne la sol. Astfel că, România a fost nevoită să apeleze la patru avioane britanice aflate la baza de la Mihail Kogălniceanu pentru a survola spațiul aerian românesc.

 

„După tragedia de săptămâna trecută, de la mitingul aviatic, când am pierdut unul dintre cei mai buni piloți ai Forțelor Aeriene, conform procedurilor, aparatele MiG rămân la sol. În momentul de față, poliția aeriană o realizează partenerii britanici cu patru aparate Typhoon. Dacă e nevoie, ne asociem cu aparatele Șoim ale Forțelor Aeriene Române. Sunt frecvente intrări ale aparatelor de zbor ale Federației Ruse în spațiul aerian român. Sunt proceduri NATO, standard, se ridică aparatele care realizează poliție aeriană și se trece la proceduri specifice”, a declarat Mihai Fifor, ministrul Apărării.

 

Și cu Ardealul cum rămâne, frați munteni?

 

Poliția aeriană pentru spațiul transilvan este făcută, în mod obișnuit, de către cei de la Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” de la Câmpia Turzii. În condițiile în care în aceste momente toată poliția aeriană este realizată de la baza de la Mihail Kogălniceanu, nord-vestul țării este vulnerabil. „E o noutate și pentru mine. Întodeauna când au mai fost evenimente de genul acesta (miguri prăbușite- n.r.), chiar dacă avioane au fost oprite la sol, ele au fost oprite pentru puțin timp. Cele din serviciul de luptă au făcut în regim de urgență verificare tehnică timp de 4-6 ore”, a declarat generalul Ștefan Dănilă, fost șef al Statului Major al Armatei Române pentru Ziar de Cluj. Generalul, care este și fost pilot de MiG, a ținut să precizeze că o astfel de restricție reprezintă o vulnerabilitate pentru spațiul aerian transilvan. „În condițiile în care timpul de răspuns la un incident în nord-vestul țării al unui avion de la Kogălniceanu este de aproximativ 50 de minute, comparativ cu maximum 25 de minute al celor de la Câmpia Turzii, este un risc pentru aviația civilă și militară. Este un caz unic.”

 

 

Contactați de publicația noastră, oficialii de la Baza Aeriană 71 au evitat să ofere un răspuns concret și s-au eschivat. Când i-am întrebat dacă se face sau nu poliție aeriană de la Câmpia Turzii, aceștia ne-au trimis la București pentru mai multe lămuriri. „Noi executăm în continaure misiunile bazei. Asta e tot ce vă pot spune. Mai multe informații puteți obține de la București”, a declarat Adela Mureșan, maistru militar și purtătorul de cuvânt a bazei de la Câmpia Turzii.

 

 

 

Situația este cu atât mai îngrijorătore cu cât este bine cunoscut faptul că rușii intră frecvent în spațiul aerian românesc. „Sunt frecvente aceste intrări în spațiul aerian român ale unor aparate de zbor ale Federației ruse. Procedurile sunt standard, sunt proceduri NATO, pentru că România realizează apărarea spațiului aerian NATO – se ridică aparatele care realizează poliția aeriană și se trece la operațiuni specifice”, a declarat Mihai Fifor, Ministrul Apărării Naționale, pentru HotNews.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *