In vizor

BOOM: S-a semnat contractul de finanțare pentru #metrou. Și-acum, nădragii maro

  1. În 27 ianuarie, teoretic, ar urma anunțatul câștigătorului.
  2. Apoi, dacă va exista câștigător, ar urma potențialul jihad al contestațiilor.
  3. Apoi, poate, ar veni și semnatul contractului.
  4. Apoi, are veni proiectarea în galop (gen un an pentru jumatea contractului ca să aibă front la săpat până proiectează restul)
  5. Apoi, ar veni exproprierile (cu mini-jihadurile locale aferente)
  6. Apoi, ar veni făcutul de planuri de deviere trafic, descărcări arheologice și etc.
  7. Apoi, poate, ar veni și prima lopată, prin 2024, cu extrem de mult noroc.

Și apoi ar veni 9 stații de terminat… în DOI ANI JUMATE, cu toate alegerile posibile în 2024, în miez de criză financiară. Deci niciodată.

Dar să zicem așa, la un ad absurdum, că ar veni toate… și deci apoi, dacă prin miracolul miracolului miracolului toate acestea s-ar  întâmpla, în 2026 tot nu am avea nimic funcțional.

Totuși, repetați după moi: dacă semnează contractul în iunie 2024 și 2: dacă proiectarea durează doar un an, atunci o să aibă 2 ani să facă 9 stații, 9 km de tuneluri și un depou. Să intre corul: 9 stații…

Allah fie milostiv cu noi!

CONTEXT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a semnat joi contractul de finanţare pentru cele două etape necesare construcţiei Magistralei 1 a metroului clujean, în valoare de 13,69 miliarde de lei, din care 1,48 miliarde de lei din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), cel puțin așa a anunţat joi ministrul Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

”Cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcţia metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanţare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcţiei Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcţia, echiparea şi punerea în funcţiune a liniei de metrou uşor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 staţii şi a depoului”, a notat şeful de la Transporturi.

În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secţiunea Sfânta Maria – Europa Unită (nouă staţii) şi depoul.

”Lucrările din această etapă, finanţată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârşitul lunii august 2026”, a adăugat Grindeanu.

OSĂ trăim, OSĂ vedem.

Exit mobile version