Politica

Boc și Grindeanu se laudă reciproc: E un om cu viziune VS. E un exemplu. Prestația USR-istului Drulă la Transporturi nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj

Emil Boc (PNL), extrem de mulțumit de colaborarea cu ministrul Transporturilor de la PSD: E un om cu viziune! Grindeanu: Emil Boc e un exemplu. Doar prestația USR-istului Drulă nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj.

Colaborarea dintre PNL și PSD atinge cote maxime la Cluj.

Edilul Emil Boc se arată foarte încântat de modul în care ministrul Transporturilor și Infrastructurii, PSD-istul Sorin Grindeanu, prioritizează proiectele Clujului. Și Grindeanu îl consideră pe primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, un primar-model. Doar prestația fostului ministru al Transporturilor, USR-istul Cătălin Drulă, nu l-a satisfăcut pe Boc. 

Recent (26 ianuarie 2022), în calitate de ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), anunța semnarea protocolului de colaborare pentru construcția metroului de la Cluj-Napoca și Florești.

Astfel, potrivit lui Grindeanu, ministerul Transporturilor își asumă finanțarea proiectului metroului din Cluj cu 2 miliarde de euro din PNRR, în condițiile în care prin Planul Național de Redresare și Reziliență este prevăzută suma de 600 milioane de euro pentru metroul din București și Cluj. 

Potrivit ministrului Grindeanu, metroul din Cluj va fi gata parțial în 2026, deși proiectanții arătau că cel mai rezonabil termen ar fi abia anul 2028.

„Informația de acolo este corectă, a domnului ministru și corespunde EXACT hotărârii de Guvern prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou!”, a declarat Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post local de radio. 

„Alți comentatori, sunt comentatori. Acolo sunt documente oficiale ale statului român și despre asta vorbim. 

Informația domnului Grindeanu, repet, este riguros exactă!”, a explicat Emil Boc. 

„Și mă bucur că i-a acordat prioritate. A stat 30 de minute pe masă. Mă refer la protocolul care trebuia să fie semnat, eu am urmărit tot parcursul lui, că noi am semnat înainte, la Primărie, înainte de a-l trimite la București. 

Și de fiecare dată, domnul ministru Grindeanu, cu celeritate, promptitudine, s-a implicat în respectarea termenelor pentru aceste proiecte. 

Deci îl consider un om extrem de pragmatic, cu viziune și interesat ca România să absoarbă banii europeni.

Aștept cu nerăbdare proiectanții de la centură (centura metropolitană a Clujului – proiect întârziat cu cca 3 luni de prelungiri – n.r.), care sunt clujeni de-ai noștri și le-am spus la ultima întâlnire că lucrează sun cenzura clujenilor care stau în trafic”, a mai declarat Emil Boc. 

Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a avut doar cuvinte de laudă la adresa PNL-istului Emil Boc:

„Pot să vă spun că la un proiect la care am avut semne de întrebare că se poate întâmpla, cel legat de metrou, ieri (n.r. 26 ianuarie 2022) am semnat protocolul cu Primăria Cluj. Cei de acolo s-au mișcat extrem de rapid.“, a punctat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, la DC News.

Ulterior, Sorin Grindeanu a venit cu o completare:

sursa foto: Agerpres

„Pentru mine e surprinzător un lucru. În momentul în care s-a făcut PNRR-ul, pentru că metroul la Cluj este pe PNRR … .“

„S-a mișcat Emil Boc? N-aveți ce spune…“, a punctat Bogdan Chirieac.

„Până acum, lucrurile au mers șnur în colaborarea dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Primăria Municipiului Cluj-Napoca. E de luat exemplu cum pot fi arse niște etape.

Din discuțiile pe care le-am avut cu domnul Emil Boc, în februarie dă drumul la licitație“, a adăugat Sorin Grindeanu.

Doar USR-istul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, n-a fost pe placul primarului Emil Boc. 

Edilul Clujului a sugerat în repetate rânduri că modul în care Drulă (USR) a gestionat finanțarea proiectelor clujene – centură metropolitană vs metrou – prin intermediul PNRR, dar și a fondurilor structurale europene, a fost o decizie „asumată” de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, însă soluția nu pare să fi fost pe placul primarului de Cluj.

„S-a decis de către ministrul Drulă în urma vizitei lui la Bruxelles ca doar proiectele care ţin de Autostrada Moldovei şi în special de autostrăzi, şi repet, eu nu sunt absurd, avem nevoie şi de Autostrada Moldovei e necesară în această ţară, dar eu credeam că şi centurile se pot încadra în cadrul proiectelor verzi pentru că, pe de-o parte scot din oraş foarte multe maşini şi diminuează poluarea şi asta e dimensiunea verde a unui proiect pentru centura metropolitană. Această centură metropolitană a Clujului are şi piste de biciclete o altă componentă care ţine de dimensiunea verde.

De ce n-a reuşit să îi convingă domnul minustru Drulă pe cei de la Bruxelles, să îl întrebaţi pe domnia sa.

Dar faptul că au fost scoase din PNRR, repet, îi aparţine această decizie.

Nu a existat niciun acord instituţional cu privire la „să facem asta şi să nu facem cealaltă”. Nu, pentru că noi în egală măsură am lucrat la toate proiectele. După cum vedeţi toate sunt acum în prag de finalizare a documentaţiei şi de implementare”, declara edilul Emil Boc la finele anului trecut, la Ziualive, subliniind că aceste lucruri au fost discutate şi în ultima şedinţă de Consiliu Local din decembrie 2021. 

Astfel, faptul că proiectul metroului clujean va fi implementat cu finanţare prin PNRR, iar centura metropolitană a rămas pe dinafară de la finanţarea PNRR, e „meritul” lui Drulă, consideră edilul Clujului. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *