In vizor

Boc s-a spălat pe mâini de proiectul pasajului suprateran peste Tăietura Turcului

Primarul Emil Boc a cedat construcția pasajului de pe Tăietura Turcului către CFR pentru ca aceștia să realizeze pasajul în cadrul proiectului din fonduri europene pentru electrificarea căii ferate dintre Cluj-Napoca și Oradea. Acesta este un proiect pe care și Boc l-a promis în 2008 atunci când era premier, dar care încă se află la stadiul de studiu de fezabilitate. Având în vedere ritmul foarte încet pentru realizarea acestui proiect, șoferii clujeni vor mai avea de așteptat multă vreme în trafic până să se bucure de existența unui pasaj suprateran.

“Colaborăm cu CFR-ul în măsura în care proiectul nostru, așa cum a fost făcut studiul de fezabilitate care este gata, să îl integrăm în proiectul CFR-ului, pentru că ei au un proiect mai mare pentru ce înseamnă Cluj – Episcopia Bihorului, de modernizare a căii ferate, și de a prinde acest studiu de fezabilitate în acest proiect și de realizare a lui integrată, pentru că e mult mai bine ca acest pasaj să fie făcut într-o structură integrată în tot ceea ce înseamnă lucrările executate de CFR, care are un proiect european, cu bani europeni”, a explicat Emil Boc.

În timp ce Boc pasează un proiect vital pentru traficul din Cluj-Napoca către CFR, Bolojan, primarul din Oradea, este mult mai conștient despre faptul că proiectul de electrificare a căii ferate care leagă Cluj-Napoca de Oradea este departe de a fi finalizat. 

„Cu toate că sunt 450 milioane de euro la dispoziţie, nici azi nu avem studiul de fezabilitate aprobat, deşi au trecut patru ani (de la deschiderea liniei de finanţare europeană – n.red.) şi mai avem trei ani la dispoziţie. Dacă banii nu vor fi consumaţi, sau vor fi mutaţi pe altă axă, vor fi pierduţi”, potrivit lui Ilie Bolojan.

Anul trecut, bugetul alocat acestui proiect de către Ministerul Transporturilor a fost prea mic, iar situația pare să se repete și în acest an. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea este unul dintre proiectele de infrastructură subfinanțate de către Guvernul PNL.

Zilnic, bariera de cale ferată de pe Tăietura Turcului paralizează traficul din Grigorescu și din Baciu. Boc le-a promis un pasaj suprateran care să traverseze Tăietura Turcului, iar astfel să fie evitate cozile uriașe care se formează atunci când bariera este lăsată pentru trecerea trenurilor. Între timp, Boc se laudă că a finalizat studiul de fezabilitate, iar acum proiectul urmează să fie realizat de către CFR. Boc nu a reușit nici el să demareze electrificare și modernizarea liniei de cale ferată, dar are încredere că acum acest proiect va fi finalizat.

De altfel, Boc afirma că dacă se va întâmpla ca acest proiect să nu fie executat de către CFR, Primăria va preluat realizarea proiectului. Boc este însă convins că acest CFR va realiza acest proiect, deoarece mai au la dispoziție doar trei ani pentru a nu pierde bani europeni, de parcă ar fi pentru prima dată când se pierd bani europeni din incompetența autorităților locale. Ar trebui să ne întrebăm peste cât timp va considera primarul Emil Boc că trebuie să să preai acest proiect și să vină în întâmpinarea nevoilor șoferilor. Probabil că Emil Boc crede că și această problemă de trafic va fi rezolvată de centura metropolitană, proiectul care va fi soluția tuturor problemelor de trafic din municipiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *