Primăria Cluj-Napoca urmează să achiziționeze alte autobuze electrice articulate, asta deși precedentele autobuze electrice cumpărate de la Solaris se află în teste încă din luna mai.
”Se aprobă proiectul „Achiziționarea de autobuze electrice articulate de 18m și stații de încărcare aferente”, în vederea finanțării acestuia în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027, Prioritatea 4: O regiune cu mobilitate urbană multimodală durabilă, Obiectiv 2.8: Promovarea mobilității urbane multimodale durabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon”, potrivit proiectului de hotărâre ce urmează să fie discutat în cadrul ședinței Consiliului Local Cluj-Napoca.
Valoarea totală a proiectului „Achiziționarea de autobuze electrice articulate de 18m și stații de încărcare aferente”, este în cuantum de 156.785.481,65 lei (inclusiv TVA), iar contribuția municipiului Cluj-Napoca este de în cuantum de 28.353.303,86 lei (inclusiv TVA), din care 25.732.239,00 lei (inclusiv TVA) reprezintă achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului și 2.621.064,86 lei (inclusiv TVA) reprezintă cofinanțarea de 2% din valoarea eligibilă.
Municipalitatea și-a propus să achiziționeze 31 de autobuze electrice cu baterie articulate și 25 de autobuze electrice cu hidrogen, standard de 12 m. De asemenea, vor fi achiziționate 18 stații cu încărcare lentă și 5 stații cu încărcare rapidă.
În Cluj-Napoca autobuzele urmează să circule pe liniile: 35, 24B și 46B.
Vă reamitim, Primăria Cluj-Napoca și Primăria Florești au încheiat un contract cu firma Solaris pentru livrarea a 18 autobuze electrice care au costat 16 milioane de euro și care ar fi trebuit să deservească și zona metropolitană. Primele astfel de autobuze au sosit la Cluj-Napoca încă luna februarie, însă de atunci acestea nu au fost puse în circulație. Testele au început încă din luna mai, cel mai probabil planul fiind să fie puse în circulație înainte de alegerile locale, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat. Se pafre că polonezii nu ar fi respectat caietul de sarcini și acum încearcă să aducă autobuzele la standardele solicitate.
„Polonezii sunt aici, fac teste. Este adevărat, sunt cele mai lungi teste. Când ei își finalizează testele, vom putea oferi informații. Ei trebuie să respecte niște reguli, trebuie să dea un produs conform caietului de sarcini. Ei au spus că ‘da, ne ocupăm, facem toate reglajele necesare’. Este o comisie mixtă care se ocupă și de partea de teste, și de partea de final, adică să răspundă exact normelor care sunt înscrise în caietul de sarcini”, a afirmat Liviu Neag, directorul general al Companiei de Transport Public, pentru Media9.