Politica

BOC: „Este ca „Tatăl Nostru” în primărie. Nimeni nu mai poate să facă un pas înapoi…”

Primarul Emil Boc a avut o intervenție telefonică la un post de radio local unde s-a referit la temele acute ale zilei, de la numărul mare de cazuri cu coronavirus, până la noua direcție de dezvoltare din cadrul primăriei. Potrivit edilului Emil Boc, instituția pe care o coordonează s-a angajat într-un ritm susținut pe linia unor teme care vor deveni concepte-cheie pentru dezvoltarea ulterioară a orașului. 

Cu mai bine de un an în urmă, primarul Emil Boc lansa ideea unei adrese de e-mail pentru clujenii nervoși: lucruricaremaenerveaza@yahoo.com, unde cetățenii puteau semnala toate neajunsurile și nemulțumirile legate de spațiul public, dar nu numai, direct pe adresa primarului.

După cum a recunoscut chiar Emil Boc, singurele aspecte generatoare de nervi și stres pentru clujeni sunt legate de digitalizarea serviciilor din instituțiile de stat, nu și a primăriei. În rest, cetățenii par să se fi obișnuit cu lipsa trotuarelor și a spațiilor verzi, cu gunoaiele colectate la grămadă, cu aglomerația din trafic și din autobuze, cu lipsa locurilor în creșe, cu zonele din centrul orașului acoperite de mizerie și dezinteres administrativ.

Invitat în cadrul unei emisiuni locale de radio, primarul Emil Boc a fost întrebat care mai sunt nemulțumirile clujenilor semnalate pe adresa pusă la dispoziție de edil în ianuarie 2019 – o premieră națională – întrucât după cum se știe municipiul Cluj-Napoca este antrenat într-o competiție permanentă de a marca „premiere” la nivel național. 

Ce-i mai enervează pe clujeni? 

„Sunt multe lucruri care țin de atitudinea autorităților publice, NU a primăriei, pentru că aicea eu cred că am reușit în bună parte să eliminăm, de neintegrarea diverselor informații între autoritățile publice, adică faptul că degeaba ești tu digital la primărie, dacă mergi la o altă autoritate a statului care îți cere copie pe hârtie. 

Degeaba eu emit un certificat on-line, pentru că dincolo, spune: „Du-te, dom’le, adu-mi copia pe hârtie, pentru că la noi nu se integrează cu data respectivă”.

Deci faptul că, încă, instituțiile statului nu au integrate diversele informații pe care le au și, atunci, cetățeanul este purtat să aducă totuși formele pe hârtie, deși, unele, noi le emitem în format digital”, a rezumat Emil Boc lucrurile ce îi enervează pe clujeni, în cadrul intervenției telefonice la un post de radio local. 

Cu alte cuvinte, nemulțumirea clujenilor – ultima și singura menționată de primar – se referă la absența digitalizării în instituțiile de stat din Cluj-Napoca. Dar, evident, NU este vorba despre cea mai green-smart-digitalizată administrație locală: Primăria. 

Practic, clujenii i-au semnalat primarului, pe adresa de e-mail pusă la dispoziție anume în acest scop: lucruricaremaenerveaza@yahoo.com, aspectele care-i nemulțumesc: lipsa digitalizării, dar nu în primărie, ci în cadrul altor instituții. 

Clujenii par să se fi resemnat deja cu șantierele care au cuprins centrul orașului și sunt departe de a se încheia, vezi Piața Lucian Blaga, cu lipsa locurilor în creșe ori cu aglomerația din trafic și locurile de parcare prea puține, cu toate acestea cetățenii s-au obișnuit deja. 

Unica nemulțumire a comunității se referă la digitalizare: dar nu oriunde, nu in primărie, ci în alte instituții. 

De ce ai semnala primarului lipsa serviciilor on-line din alte instituții, nici măcar în primărie, și nu problemele reale: autobuzele vechi, întreținerea insuficientă a spațiului public, absența zonelor verzi și a parcurilor și alte asemenea?!

De aici și până la rugăciunea „Tatăl Nostru” a fost doar un pas: Emil Boc a uitat de alte nemulțumiri semnalate de clujeni și a spus – pentru a câta oară – în ce constă noua direcție devenită mantra oficială a primăriei: green, digital, tichetul albastru etc.

 „Este ca „Tatăl Nostru” în primărie…”

„Și asta e marea mea provocare și bătălie pentru ce urmează: de a face împreună cu Sabin Sărmaș, care este președintele autorității pentru digitalizare, să facem această integrare a aplicațiilor, a acestor informații pe care le avem, astfel încât noi să putem da cetățeanului o soluție integratoare nu doar de la primărie, ci și de la cadastru, de la carte funciară, de la anaf etc.”

Noua direcție de dezvoltare a Clujului: lupta pentru aplicații

„Aceasta-i marea miză a digitalizării, vă spun: de a trece la nivelul următor. 

Noi, primăria, suntem, și nu o spun așa, cu aroganță, cu modestie, suntem avansați în planul acesta al digitalizării.

Ați văzut, acuma suntem prima primărie din România care oferim posibilitatea la 524 de funcționari ai primăriei să aibă relații cu publicul și audiențe on-line. (…). 

Uitați ce face acum CTP-ul, un lucru extraordinar. Iarăși, cred, o premieră națională.

Și anume de a integra mijloacele de transport în comun cu sistemul de Bike-sharing. Deci într-o aplicație, poți să vezi exact, dacă vrei să ajungi din Mănăștur în Mărăști, poți să vezi stațiile de transport în comun, ora de sosire a autobuzului, stațiile de bicicletă din preajmă, cum poți să-ți faci programul: să vii cu autobuzul, să iei bicicleta, într-un sistem integrat în care ai pe telefon toate aceste lucruri.

Acesta-i viitorul: viitorul este dimensiunea alternativă la mașină. Transportul în comun și bicicleta sunt două dintre modalitățile pe care le avem. Da, este o variantă de lucru, după care va deveni definitiv. Este o premieră și o salut. 

De multă vreme lucrăm la acest lucru și se știe că acest lucru este produsul procesului de bugetare participativă. 

Ce implementăm acuma? Implementăm ce au votat clujenii. (…).

Iar, înc-o dată subliniez: dimensiunea aceasta modernă, verde, nepoluantă a orașului este de neoprit. 

Acum, tot ce înseamnă spații verzi, plantări de arbori, culoare pietonale, culoare verzi, păduri-parc, parcuri noi, această direcție este, cum să vă spun?, ca „Tatăl Nostru” în primărie.

Deci nimeni nu mai poate să facă un pas înapoi de la această direcție.

Este de neoprit pentru că reprezintă viitorul orașului”, a conchis Emil Boc. 

Context 

În ianuarie 2019 Emil Boc lansa adresa de e-mail: lucruricaremaenerveaza@yahoo.com, prin care cetățenii puteau semnala toate neajunsurile și aspectele disfuncționale din oraș, spații publice, instituții, lucruri care îi enervează. 

După ce alte instrumente de acest gen s-au dovedit a fi cât se poate de inutile, precum proiectul ”domnuleprimar.ro” sau aplicația ”My Cluj”, dezvoltate de specialiștii primăriei și rămase neconsultate în negura vremurilor, edilul clujean a decis că a sosit timpul pentru a se implica personal.

„Am umblat mult prin oraș și m-am lovit de această sintagmă: „lucruri care enervează”. Am decis să fac o adresă de e-mail – lucruricaremaenerveaza@yahoo.com – unde clujenii pot scrie tot ce îi enervează, chestii mai mărunte. 

Sesizările de pe aplicaţia My Cluj merg direct către funcţionarii publici, pe această adresă de e-mail, mesajele ajung direct la primar. Promit să prezint lunar un raport cu ce sesizări am primit şi ce am rezolvat. Vreau să nu ne enervăm pe nimic când mergem prin oraş”, declara Emil Boc în ianuarie 2019.

CITEȘTE ȘI: Breaking: e-mail pentru cei nervoși. Ești supărat pe viață? Scrie-i lui Boc și descarcă-te

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version