Editorial

Bine ați venit la Spitalul Regional de Urgență, cu coborâre pe peron imobiliar pe dreapta… direct din telegondolă, în ograda cartierului rezidențial al Elenei Udrea de la Pata Rât

…  sau la metroul clujean, cu internare în circuit smart. Aprobarea indicatorii tehnico-economici pentru magistrala cu 19 staţii a metroului clujean, este noul Spital Regional de Urgență. Cum l-am văzut pe ăla din 2004 încoace, așa vom vedea și metroul. Dar nu vom mai vedea nici banii (milioane de euro) încasați pe diverse studii care vor înfunda sertarele municipalității clujene.

În cheia prafului care s-a ales din intenția de a construi un Spital Regional de Urgență la Cluj, ce s-a întâmplat ieri la Guvern se traduce fix așa:

Guvernul a aprobat marţi indicatorii tehnico- economici pentru Spitalul Regional de Urgență de la Cluj Napoca, o clădire cu circuit pe 19 staţii de tratare de urgență şi pe o lungime de 21 kilometri, având o valoarea totală a investiţiei de 2 miliarde de euro – din care 300 de milioane prin PNRR (pentru lucrări la staţiile de tratare în regim de urgență şi structuri). Termenul de realizare este de 10 ani, iar licitaţia pentru execuţie ar trebui lansată anul viitor. Linia face parte din proiectul ”Povești cu Pești Electorale”, sistem de urgență care se va întinde pe sub Cluj Napoca de la Vest la Est. Pentru prima fază a proiectului sunt prevăzute lucrări la structuri pentru secţiunea Sfânta Maria – Europa Unită, 9 staţii de tratare în regim de urgență pentru Regiunea Nord-Vest și Centru şi 7,5 kilometri de clădire pe hâtrtie, cu termen de realizare a studiilor de prefezabilitate și fezabilitate până în 2026, anul în care și expiră. În faza a doua se vor face pe hârtie (studii) următoarele 10 staţii de tratare în regim de urgență pentru Regiunea Nord-Est și Sud-Centru pe segmentul Florești – Sf. Maria și Mărăști – Muncii (10 stații de tratare în regim de urgență, un depozit pentru depozitarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate și postfezabilitate) – 12,6 km.

Adică praful de pe tobă.

Cu Spitalul Regional de Urgență abia anul acesta am ajuns să ni se laude Boc că a reușit să semneze contractul de finanțare. Și a avut și tupeul să mintă că e vorba doar de zece ani de așteptare (e drept că numără, ca Pristanda steaguri  la ”Pretură”, numai di anul în care el, premierul, reușea, după șase ani de la lansarea electorală a investiției, să ”dea” terenul din Florești): 

”Ați văzut: S-a aprobat finanțarea pentru Spitalul Regional de Urgență Cluj.

De unde am început – în 2011, când am alocat prin hotărâre de guvern, de la armată, cele 7 hectare din Florești. 

Iată că doar după 10 ani am ajuns la faza în care să semnăm contractul de finanțare, ca să poată merge mai departe la proiectare și la execuție!”, a declarat Emil Boc. 

Asta după ce s-au ratat, cu brio, toate finanțările NERAMBURSABILE alocate de Uniunea Europeană pentru acest proiect în DOUĂ execuții bugetare ale Uniunii. După 22 de ani vin și ne spun că au luat cu împrumut 300 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții, iar noi trebuie să credem în poveștile cu pești despre metrou?

Va fi un mare fâs.

Asta și pentru că, în buna tradiție a făcutului praf a carului cu oale, primul nou guvern care îl va înlocui pe acest guvern va face fix ce au făcut și celelalte guverne perindate la putere din 2004, încoace (inclusiv Guvernul Boc), cu proiectul Spitalului Regional de Urgență: își va băga picioarele și va anunța să avem răbdare că sunt bani, dar nu de dat.

O să fie gata investiția cu drone și telegondolă a amicei Udrea de la Pata Rât, dar nu metroul. Vor fi fiind gata fiecare metru pătrat neocupat de un bloc în urbea asta care este mina de aur imobiliar a celor care-l slugăresc pe Boc, nu metroul.

Și, gata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *