Vocea ta

Bike Sharing, un proiect cu biciclete inaccesibile. Primaria le pune bete in roate clujenilor

Pana in prezent, sistemul Bike Sharing este mai mult un esec decat o reusita. Dupa ce a fost suspendat in luna decembrie, la nici 30 de zile de la inaugurare, acum, pus din nou in functiune, este un sistem defectuos. Statiile nu sunt corespunzator dotate, in foarte multe dintre acestea lipsind tocmai bicicletele. In plus, pistele de biciclete in sine sunt un dezastru. Unele se termina brusc, altele nu sunt corespunzator trasate, iar altele sunt blocate de masinile care parcheaza in zona. De asemenea, procesul de obtinere a unei cartele de utilizare a bicicletelor presupune foarte multe etape, iar Primaria nici macar nu are astfel de cartele de dat inspre folosinta.

Un clujean a trimis catre Ziar de Cluj cateva cuvinte legate de modul in care vede el proiectul Cluj Bike, un „sistem comunist”. Redam mai jos declaratia integrala a acestuia:

„Proiectul Cluj Bike – cel mai comunist sistem de bike sharing din lume. Incercati sa luati o bicicleta. In toate orasele europene functioneaza acest sistem de bike sharing si modalitatea de acces este simpla. Te prezinti cu o carte de credit la un terminal, faci cateva operatiuni si pleci cu bicicleta. In Cluj, trebuie sa te prezinti la Primarie sa semnezi un contract. OK. Am facut asta. Surpiza, la Primaria centrala de pe Calea Motilor nu au cartele, trebuie incercat la primariile de cartier. Am incercat la primaria Zorilor, coada de 10 persoane la un singur ghiseu care lucreaza toate problemele. Am renuntat. Incerc la Call Center dupa o saptamana sa intreb daca sunt cartele la primaria centrala – nu se stie, trebuie sa mergi pana acolo ca sa te refuze. Groaznic! Citez din regulamentul Cluj Bike „In cazul in care bicicleta data spre utilizare nu este returnata in 60 de minute (intervalul oferit gratuit), utilizatorul va trebui sa achite penalizarea prin numerar, la unul din sediile primariilor de cartier sau la sediul central al Primariei ori online, prin card bancar, accesand portalul http://clujbike.eu/” Deci daca treci peste 60 de minute in loc sa platesti o taxa de utilizare cum este normal platesti o „penalizare”. Ca un infractor! Groaznic! Multe statii offline, multe statii fara biciclete (mai ales cele din Zorilor). Nici nu vreau sa intru in detalii despre pistele de biciclete, starea lor, modul in care se parcheaza peste ele etc. In concluzie: un proiect romanesc tipic!”, a scris acesta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *