In vizor

Bataie de joc pe Autostrada Transilvania: lipsesc 40 de metri pentru a fi functionala. Teoretic, cei 40 de metri ar fi trebuit sa fie construiti de Bechtel

Conform hotnews.ro, avem de-a face cu o situatie absurda pe traseul autostrazii Transilvania, in apropiere de Campia Turzii: circa 40 de metri de autostrada s-au „pierdut” intre planurile Companiei de Drumuri si situatia din teren. Este vorba despre o „gaura” de 40 de metri – unde corpul autostrazii nu este complet construit, intre tronsonul realizat de americanii de la Bechtel si inaugurat in 2010 si lotul adiacent de la Campia Turzii spre Targu Mures (sectiunea 2A2 din cadrul Lotului 3 al autostrazii Campia Turzii – Ogra) aflat in prezent in perioada de executie.

Cei circa 40 de metri unde corpul autostrazii nu a fost finalizat complet faceau parte din tronsonul executat de compania Bechtel, insa constructorul american nu a mai terminat lucrarile, iar in 2013 contractul a fost reziliat. Tronsonul adiacent, Lotul 3 Campia Turzii – Targu Mures, licitat in 2014 si contractat in 2015, are planurile autostrazii care se opresc exact in punctul unde incep cei 40 de metri lipsa.

Pe teren santierul autostrazii nu ajunge sa faca o conexiune cu corpul autostrazii executate de Bechtel. Teoretic, cei 40 de metri ar fi trebuit sa fie construiti de Bechtel. Dar ”americanii” s-au pretat pana si la aceasta ultima hotie, demna de ultimul tepar.

„La data finalizarii sectorului de autostrada, cuprins intre km 0+000 – km 10+200 din sectiunea 2B, Campia Turzii-Gilau, de catre Antreprenorul Bechtel International Inc, in luna noiembrie 2010, nu au fost executati circa 40 de metri din acest sector, respectiv de la km 0+000 si pana la km 0+040 al Sectiunii 2B”, se arata in raspunsul CNAIR transmis HotNews.ro.

Compania de Drumuri motiveaza nefinalizarea celor 40 de metri prin faptul ca primul punct al sectorului de la „km 0+000 se afla in axul DN15 neexistand posibilitatea devierii acestuia, avand in vedere ca in Studiul de Fezabilitate aprobat la acea data, pe DN15 urma sa se execute un pasaj peste autostrada, pe aliniamentul actual al DN15”. Totusi, Compania de Drumuri sustine ca situatia va trebui remediata de constructorul lotului adiacent, mai exact asocierea Straco Group – Specialist Consulting – Total Road, pentru ca ar exista o astfel de cerinta in cadrul caietului de sarcini din licitatia atribuita constructorului.

„In cadrul contractului „Proiectare si Executie pentru Realizarea Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 2A: Ogra – Campia Turzii, Lotul 3 Chetani – Campia Turzii, km 21+500 – km 37+191” este prevazuta ca cerinta obligatorie specificata in mod expres <>”, sustine CNAIR.

Cu toate acestea, cerinta contractuala la care face referire Compania de Drumuri nu poate fi aplicata practic din cauza situatiei din teren. La pozitia kilometrica la care face referire CNAIR –  mai exact la km 37+191 – nu exista corpul autostrazii la care constructorul sa faca conexiunea ceruta.

Practic, daca ar fi sa extindem numerotarea pozitiilor kilometrice folosite pentru sectiunea 2A Chetani – Campia Turzii, legatura ar trebui sa fie realizata aproximativ la pozitia 37+230. Rezulta circa 40 de metri care trebuiesc construiti si platiti si care momentan sunt inafara oricarui contract semnat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *