In vizor

Baronul OSĂ face praf și trenul metropolitan. La ce ne trebuie, când avem UNTOLD cu ”mirodenie” de la cântăreți și pedofilie de la organizator?

Npo tot vom insista pe faptul că pentru presa locală de chitanțier scandalul de pedofilie al organizatorului și șefului Baronului OSĂ de Cluj-Napoca nu există. Cum nu există nici scandalul cu drogangiul Gheboasă.

Profităm de ocazie și să îi batem lipsa de obraz și de ”ouă” procurorului de caz în scandalul de pedofilie al lui Bogdan Buta – cum, mă, de atâta vreme și tu nici nu l-ai chemat la audiere pe individ?

Acestea fiind spuse, să trecem la non administrația de cumetrie din Baronia Cluj-Napoca.

Conform actualdecluj.ro, apelul de finanțare prin Programul de Transport 2021-2027 e pe ”țeavă” și funcționează pe baza principiului ”primul venit- primul evaluat” pentru orașele reședință de județ cu populație mai mare de 100.00 locuitori.

Însă Baronia Cluj-Napoca, care colcăie de pilele și relațiile politice ale Barpnului OSĂ n-a reușit să descurce proiectul trenului metropolitan. Prin urmare (CARE AR FI NOUTATEA? Numai prostoii care-l votează de 20 de ani nu văd adevărul), după ce a anunțat că studiul de fezabilitate pentru proiect va fi gata la începutul anului 2024, Baronul OSĂ a scos din jobenul cu minciuni un nou termen de realizare (luna iunie a anului curent), dar și o nouă schemă pentru proiect. Acum și Consiliul Județean OSĂ fie coptat în partemeriatul cu administrațiile locale (chiar în preajma alegerilor locale). Cică pentru a putea finanța realizarea stațiilor de pe teritoriul comunelor din Cluj, stații pentru care nu s-ar acorda finanțare nerambursablă și pe care comunele nu și le permit.

Asta înseamnă o ședință de Consiliu județean în care aleșii locali să se pună de acord cu parteneiatul, convocarea administrațiilor comunelor și punerea în acord și cu acestea șamd – adică frecare de mentă și vorbe în vânt în care Baronul OSĂ este specialist.

Baronul OSĂ a dat drumul la banda cu ”viitorul sună bine” și susține că proiectul trenului metropolitan e unul pe termen lung pe care Însuși El, Baronia Sa, Personal, îl va debloca în luna iunie (să-și poate face poze cu deblocarea înainte de alegerile locale).

„Pregătim finalizarea documentația, care nu este ușoară, pentru trenul metropolitan, astfel încât, odată cu deschiderea apelului de proiecte, să putem depune și acest proiect pentru fonduri europene, pentru a asigura evoluția Clujului la nivelul anilor 2030-2050 (…) Pot să vă spun că în această primăvară, început de vară, sper să putem intra cu el în consiliul local. Chiar astăzi am avut o discuție la București pentru a pune în acord proiectanții de la calea ferată Cluj-Episcopia Bihor cu trenul metropolitan pentru a stabili câteva zone crtitice care se intersectează, stații, pentru că în planul lor figurează într-un anumit fel, în planul nostru figurează în alt fel. Miercuri, la ora 12, am reușit să organizăm această întâlnire la ministerul Transporturilor pentru a putea găsi soluția finală. De asemenea, sper, după aceea, să putem parcurge rapid procedurile de mediu, astfel încât în vară să îl putem avea în consiliul local, spre aprobare. De asemenea, vor realiza un parteneriat cu Consiliul Județean Cluj, pentru că o parte din cheltuielile inițiale nu sunt elgibile. Am vorbit cu domnul președinte Tișe și a fost de acord să intre în parteneriat pentru a putea să realizeze acele stații neeligibile de pe teritoriul comunelor limitrofe Clujului și care nu pot fi plătite de Primărie, fiind în afara municipiului, iar primăriile nu au banii necesari să poată acoperi cheltuielile. Dar Consiliul Județean și-a arătat disponibilitatea de a face acest parteneriat, deci urmează să desfășurăm și acest parteneriat până la începutul lunii iunie. Inițial, toate cheltuielile credeam că vor fi acoperite, dar după ce a apărut ghidul de finanțare, a trebuit să ne restructurăm, să regândim, să găsim soluții. În acest moment, blocaje nu există, ci doar etape de parcurs”, a a bătut din gură baronia Sa la ședința Consiliul baronal din 4 martie.

Ca și metroul care OSĂ fie gata când nici NOSĂ ne așteptăm, și trenul metropolitan este un proiect care se va întinde pe durata a 10-25 de ani. La fel ca și Clădirea Filarmonicii, creditele pentru tinerii căsătoriți acum 20 de ani și care, între timp, au copii de 20 de ani (poate OSĂ primească ei ceva de la acest mincinos patologic), amenajarea Cetățuii, tuneluri supra și subterane și câte și mai câte răhățișuri de promisiuni a mai revărsat Baronul pe gură. Apoi le-a înghițit și le-a revărsat din nou la alte promisiuni electorale.

Băi, prostoilor care sunteți mândri că sunteți clujeni,că-i fain la Cliuuuj, că sclipici și artificii, pricepeți că toate aceste ”proiecte” sunt despre banii care se îngroapă în conturile cui trebuie pe Studii de Fezabilitate, niciodată folosite, pe despăgubiri și exproprieri la prețuri de te apucă vomitatul șamd. Și nici un procuror nu-și face datoria. dar voi îl votați să vă fure banii pentru cumetriile și stăpânii lui economici.

Și ca să vedeți cât căcat este capabil să înghită. fără nicio legătură cu trenul metropolitan a declarat că Baronia Cluj-Napoca urmează să mai cheltuie din fonduri proprii câteva milioane de euro pentru realizarea unui pasaj care să lege Aeroportul de șine și mai departe, de gară.

Și bla-bla-bla despre ”viitorul mobilității” – așa pentru prostoi.

Apoi șerbii și iobagii săi din Baronia locală au aprobat și suplimentarea cu circa 1 milioan lei a bugetului pus la bătaie pentru studiul de fezabilitate al trenului metropolitan. Cică suma reprezintă necesarul pentru modificarea studiului de fezabilitate și a studiului în acord cu ghidul de finanțare din fonduri europene, apărut la finalul anului trecut, după cum au arătat oficialii Pirmăriei. Noi credem că ”suma” reprezintă bani de furat, că studiile pentru trenul metropolitan au fost contractate de Primărie la pachet cu cele pentru metrou, acesta din urmă devenind prioritar pentru administrația locală. Pe contractul inițial încheiat în 2020 cu ASOCIEREA SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING, studiile pentru proiect trebuiau să fie gata demult.

”Pe infrastructura actuală de cale ferată, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km.
Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:
-Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)
-relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.
Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride)”, era ambiția proiectului.
Anul trecut, Baronul OSĂ acuza impedimente serioase în realizarea proiectului trenului metropolitan (cerința CFR de a se realzia un fir suplimentar de cale ferată). Apoi a anunțat că nu mai este necesar, după ce și Asociația Pro Infrastructura a critica proiectul. Asociația Pro infrastructura a condamnat public lipsa de viziune a CFR și lipsa proiectelor de management performante prin care cel mai simplu proiect de transport metropolitan să poată fi făcut simplu în Cluj.

Șeful de proiect, Ionel Oprea, cel care coordonează studiile pentru metrou și tren metropolitan comandate de Primăria Cluj-Napoca, citat de presshub.ro, a arătat că de la 75 de milioane euro cât era estimat inițial trenul metropolitan, costurile au crescut la 200-280 de milioane de euro, având în vedere o serie de pasaje sau treceri de pietoni care ar trebui realizate, motiv pentru care proiectul nu ar mai merita să fie realizat, sau depus spre finanțare europeană, având în vedere că numărul de călători care vor circula cu acesta va fi foarte scăzut.

Deci încă ceva de aruncat banul public în cont la cumetriile politice ale PDL al PSD Cluj, fără viitor și fără să-și justifice investiția.

 

Exit mobile version