In vizor

Banii din taxele și impozitele clujenilor se duc pe întreținerea unor administrații ineficiente și stufoase, nu pe dezvoltare!

În anul 2016, pe ansamblul județului Cluj, o pondere de 77,6% din totalul cheltuielilor o dețin cheltuielile care asigură funcționarea unităților administrativ-teritoriale, în timp ce cheltuielile aferente secțiunii de dezvoltare reprezintă 22,4% din totalul execuției bugetare.

Din ce a constatat Curtea de Conturi, banii clujenilor se duc pe: plăți aferente cheltuielilor de personal în sumă de 614.537 mii lei – (30,3%), bunuri și servicii în sumă de 511.086 mii lei – (25,2%), cheltuieli de capital în sumă de 276.002 mii lei – (13,6%), transferuri între unități ale administrației publice în sumă de 174.437 mii lei – (8,6%) și proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în sumă de 164.642 mii lei – (8,1%). Ultimul capitol ne arată că băieții și fetele care se joacă de-a atragerea fondurilor europene (v-am arătat într-un material anterior cam ce fâs este acest capitol), nu uită, totuși, să-și încaseze salariile aferente jocului.

Față de anul 2015, în anul 2016 s-au înregistrat creșteri la cheltuielile de personal, care au crescut cu 12,1%, de la suma de 540.401 mii lei, la suma de 614.537 mii lei, pe fondul majorării salariilor pentru unele categorii de ersonal, precum și datorită plății către salariați a unor drepturi de natură salarială, stabilite prin hotărâri ale instanțelor judecătorești rămase definitive și irevocabile;

DE UN EXEMPLU: să ne amintim de faptul că Alin Păunel Tișe, nici nu s-a văzut bine numit prin troc politic la președinția CJ Cluj și l-a și executat din fruntea Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului pe dușmanul personal Aurel Tămaș. Acesta și-a câștigat în instanță repunerea în drepturi, clujenii au plătit din buzunarele lor ranchiunele și umorile personale ale lui Tișe. Dar nu numai Tișe are astfel de umori care se termină prin sentințe judecătorești și golirea buzunarelor clujenilor: TOȚI politrucii județeni au impresia că UAT-ul în care au fost numiți sau aleși este fieful lor personal, întăbulat pe pesoană fizică și se comportă ca atare!

De asemenea, cheltuieli cu bunuri și servicii au crescut cu 15,1%, de la suma de 434.115 mii lei în anul 2015, la suma de 511.086 mii lei, în anul 2016; la fel transferurile între unități ale administrației publice, care au crescut de la 157.810 mii lei în anul 2015 la 174.437 mii lei în anul 2016, creșterea fiind de 9,5%; Cheltuielile de capital au crescut cu 14,7%, de la suma de 235.492 mii lei în anul 2015, la suma de 276.002 mii lei, în anul 2016.

Concomitent, s-au înregistrat scăderi ale unor cheltuieli, cele mai semnificative fiind înregistrate la cheltuielile pentru proiectele finanțate din fonduri externe nerambursabile care au scăzut cu 20,9 %, de la suma de 363.640 mii lei în anul 2015, la suma de 164.642 mii lei în anul 2016 (DE LA UN MARE FÂS, LA UN FÂS MAI MITITEL) și la cheltuielile cu alte transferuri care au scăzut de la 110.420 mii lei în 2015, la 49.045 mii lei în 2016, descreșterea fiind de 124,1% față de anul 2015.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *