Din oras

Banda pentru transportul în comun pe ruta 21 Decembrie 1989 – Memorandumului stârnește furia șoferilor. Care sunt dezavantajele noilor reguli în trafic

De când s-a dat drumul noii benzi pentru autobuze și troleibuze, în fiecare zi sunt șoferi care ignoră schimbările din trafic și intră pe bandă. Pe rețelele de socializare se discută intens, oamenii sunt nemulțumiți din mai multe motive. 

Majoritatea șoferilor clujeni nu s-au adaptat noilor condiții din trafic și nu ocolesc banda dedicată autobuzelor și troleibuzelor. Banda unică e semnalizată din loc în loc, dar culoarea palidă, galbenă nu atrage atenția suficient clujenilor care sunt la volan, mai ales când plouă. Luni, în prima zi de funcționare a benzii, ploaia i-a „orbit” pe unii șoferi, care au încălecat banda sau chiar au circulat pe ea în spatele autobuzului. Primăria dă voie numai mașinilor RATUC și bicicliștilor pe bandă, însă șoferii nu s-au obișnuit încă cu noile reguli și le mai încalcă. 

Imagini și filmulețe încărcate de internauți pe Facebook arată șoferi prinși cu mâța-n sac. În ultimele zile, pe banda unică au fost văzute nu doar autobuze și troleibuze, ci și mașini. Dar tot șoferii sunt cei mai nemulțumiți de banda dedicată transportului în comun. În mediul online, oamenii se plâng de modalitatea aleasă de Primăria Cluj-Napoca pentru a fluidiza traficul.

Cea mai mare problemă e că au dispărut parcările în centru și conducătorii auto trebuie să caute minute în șir un loc liber. Banda unică nu a redus nici timpul de așteptare în trafic, șoferii spun că înainte se circula mai repede pe ruta Centru-Mărăști. 

“Tocmai am verificat pe Cipariu – Sora. Se stă la toate semafoarele ca înainte. Îmi pare rău, dar acesta nu este progres. Înainte distanța se parcurgea chiar ceva mai repede, din mai multe motive”, a afirmat Beniamin P.

“Eu nu am avut unde parca. Au dispărut parcările”, a spus un alt șofer nemulțumit.

Oamenii ar vrea ca Primăria să își stabilească altfel prioritățile și să facă mai întâi parcări, apoi benzi pentru mijloacele de transport în comun deoarece orașul este supraaglomerat. Lipsa locurilor de parcare blochează circulația și provoacă haos, nu mașinile CTP.

“Este deja prea aglomerat Clujul. Din toamnă se blochează circulația. Este nevoie de parcări pentru mii de mașini, la marginea Clujului și de acolo cu transportul în comun”, a precizat Ionel S.

Există însă și clujeni mulțumiți de schimbare. Aceștia cred că banda e foarte utilă și decongestionează traficul. Cei care folosesc des mijloacele de transport în comun și bicicleta, dar și unii tineri care călătoresc prin lume spun că orașul începe să semene cu alte orașe europene, unde există mai multe benzi unice.

“Sunt perfect de acord. Începe să arate deja ca un oraș din Europa“, a afirmat Roxana Diana. Un alt clujean speră că oamenii vor înțelege că e nevoie de această bandă și vor încuraja mersul pe bicicletă și cu mijloacele de transport în comun.

“Suntem cu un pas mai aproape de Europa mult visată. E o chestie de logică: câți oameni încap într-o mașină vs câți într-un bus. Gândire globală vs gândire egoistă. Eu sper să câștige cea globală. Chiar dacă câteodată nu îmi convine, fiecare e egoist în firea lui, dar trebuie să fim și raționali. O să fie mai eficient, mai puțină poluare, se încurajează mersul pe bicicletă etc”, a precizat Andrei B.

Primăria Cluj-Napoca a realizat banda unică pentru a promova transportul în comun. Reprezentanții Primăriei ar vrea ca pe viitor să închidă centrul orașului pentru mașini deoarece în ultimii patru ani a crescut cu 40% traficul. Autoritățile au ales să dezvolte transportul în comun, în detrimentul traficului general și să încurajeze mersul pe jos, cu bicicleta, motoreta sau mopedul.

În noile condiții din trafic, recomandările Primăriei pentru șoferii care vor să ajungă mai repede în zona  Gară-Piața Abator este să evite strada Constanța și să folosească traseul Piaţa Avram Iancu – str. Cuza Vodă – str. I.P. Voiteşti – Pod Traian.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *