In vizor

AVEM DOVADA! Cluj-Napoca și-a CUMPĂRAT locul în TOPUL „European Best Christmas Market”, alături de Viena, Budapesta sau Praga

Dragi clujeni, cred că ați vizitat cel puțin o dată târgul de Crăciun de la noi din oraș. V-a plăcut? Sigur, pentru un târguleț de Crăciun dintr-un oraș de provincie, fain la Cluj. Totuși, nu v-ați întrebat vreodată cum au reușit băieții să intre în TOP, pe lista nominalizărilor la categoria „European Best Christmas Market”, pe site-ul www.europeanbestdestinations.com?

Noi ne-am întrebat, pentru că era cel puțin bizar cum un târg de mâna a 2-a, precum cel din Cluj-Napoca, a luat fața altor târguri bune din România (cum ar fi Sibiul sau Brașovul), ca să nu mai vorbim că se află pe aceeași listă cu Viena, Budapesta, Praga? Mai mult, ni s-a părut bizat cum pe aceeași listă a nominalizaților apar orașe mici precum Novi Sad, Month Beliad, Bath??? Credem că înțelegeți unde batem și nu vă mai ținem în suspans: nominalizarea a fost cumpărată, contra cost, pe banii clujenilor (că doar nu a plătit Emil Boc din buzunarul său).

De altfel, o practică des întâlnită în Cluj-Napoca, acolo unde aparatul propagandistic al PNL Cluj rupe normele, cum ar spune cineva din fața blocului. Drept dovadă, după ce s-au înfipt în top, acum cerșesc voturi de la clujeni. Cu ajutorul presei locale sau naționale, care a preluat in corpore știrea. Pentru că, na, e fascinant cum un oraș din România e inclus în nu știu ce top de către străini. La cât de curioși sunt vienezii sau praghezii, nu ne-am mira să aflăm pe 15 decembrie că Cluj-Napoca a fost ales CEL MAI TARE TÂRG DE CRĂCIUN DIN EUROPA. Așadar, situație win-win pentru toată lumea. Totuși, parcă metodele astea staliniste de cumpărat aplauze, oameni, click-uri sunt cam slabe pentru anul 2019.

Experimentul „Târgul de Crăciun”, faza pe județ

Așadar, să revenim la experimentul nostru de oameni sceptici. Am pornit de la premisa că un târg mic precum cel din Cluj-Napoca nu are cum să stea la masă cu târgul din Viena. Așa cum un film indian nu poate câștiga premiul Oscar. Logică de bun simț. Astfel, am contactat site-ul respectiv, și ne-am prezentat drept reprezentantul unui târg de Crăciun din Brașov (pentru a fi cât mai credibili). La cât de prompt am primit răspunsul, puteam să ne dăm drept reprezentant al târgului de Crăciun din Cacova Ierii, n-ar fi contat. 

Pe scurt, le-am cerut celor de la European Best Destinations să ne spună cât ne costă să apărem și noi în top, cel puțin ca și nominalizat. Pentru că na, dacă cei din Cluj-Napoca pot, noi de ce nu am putea. 

Răspunsul ne-a șocat. Atât prin rapiditatea prin care ne-au răspuns (în nici o oră), cât și prin faptul că am primit, fără perdea, oferta financiară pentru a ne urca în trenul târgurilor promovate pe acel site. Mai mult, am aflat că ar trebui să ne înscriem de pe acum pentru a spera la un loc prin 2021, pentru că Cluj-Napoca și Sibiu sunt la rând.

Mai mult, lucrurile au devenit interesante atunci când am fost îmbârligați cu diferite prețuri (pe 1 an, pe 2 ani, cu reducere pentru parteneri). Ca să nu vă mai ținem în suspans, există mai multe variante, cele mai comune fiind cele cu „taxa de înscriere” care poate ajunge la aproape 10.000 EURO.

În schimb, organizatorii promit diferite facilități și un REACH de aproape 6 milioane de oameni la care va ajunge informația. Din motive ce țin de GDPR, evident nu vom da „din casă” toate cifrele și datele obținute. Fain la Cluj-Napoca, contra cost.

PS: Domnul primar Emil Boc, poate ne arătați și noua o chitanță ceva, că nu ținem minte când clujenii au fost informați că din banii lor se va cumpăra publicitate pe site-uri străine. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version