Din oras

Autostrada Transilvania nu are nici acum spatii de servicii. Oficialitatile au un plan, dar nu stiu cand il vor pune in practica

La mai bine de sase ani de la inaugurare, Autostrada Transilvania nu are benzinarii sau magazine, spatii de servicii care pe sectiuni inaugurate mult mai recent deja au fost amplasate. Oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au dezvaluit pentru Ziar de Cluj ca exista planuri in acest sens, “insa nu putem estima un termen realist pentru ordinul de incepere”. 

Prima portiune a Autostrazii Transilvania a fost inaugurata in 1 decembrie 2009, apoi, in 13 noiembrie, s-a deschis circulatiei cea dintre Turda si Campia Turzii. Toate acestea, nici acum soferii nu au un punct de alimentare cu carburant, nu exista magazine sau macar grupuri sanitare. 

Dupa cum au precizat oficialii CNADNR, termenul de finalizare al proiectului de Proiectare si executie pentru finalizarea lucrarilor conexe autostrazii, Sectiunea 2B: Campia Turzii – Gilau, Autostrada Brasov – Tg. Mures – Cluj – Oradea  fiind de 12 luni de la Ordinul de Incepere a lucrarilor. Ar fi vorba, mai exact, de un proiect de proiectare si executie pentru finalizarea lucrarilor conexe autostrazii, in care spatiul de servicii este prevazut a fi amplasat la 500 de metri dupa kilometrul 47. Este prevazuta si amplasarea unei parcari de scurta durata, la 840 de metri dupa kilometrul 10. 

“La acest moment nu putem estima un termen realist pentru ordinul de incepere, avand in vedere ca licitatia nu a fost lansata”, au precizat reprezentantii companiei.

De asemenea,  acestia au mai precizat ca sunt prevazute a se executa spatii de servicii si parcari de scurta durata “in vederea asigurarii confortului participantilor la trafic”, pe mai multe tronsoane de autostrada. 

In ceea ce priveste realizarea Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, mai exact Lotul 2 dintre Ungheni si Ogra, spatiul de servicii va fi amplasat la kilometrul la 400 de metri dupa kilometrul 8. Termenul de finalizare este de 12 luni de la Ordinul de Incepere a Lucrarilor.
 
Este prevazut un proiect de proiectare si executie pentru realizarea autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 2A: Ogra – Campia Turzii,  Lotul 2: Iernut – Chetani. Parcarea de scurta durata prevazuta a fi amplasata la 800 de metri dupa kilometrul 18. Termenul de finalizare este de 16 luni de la Ordinul de Incepere a Lucrarilor.
 
Un asemenea plan este prevazut in aceleasi documente si pentru realizarea autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sector 3A, mai precis Gilau – Mihaiesti si Tronson 3A2, intre Nadaselu – Mihaiesti. Parcarea de scurta durata prevazuta a fi amplasata la 800 de kilometri dupa kilometrul 17, iar termenul de finalizare estimat este de 18 luni de la Ordinul de Incepere a Lucrarilor.


 
Pe Sectorul 3B Topa Mica – Suplacu de Barcau spatiul de servicii este prevazut a fi amplasat la 500 de metri dupa kilometrul 33, iar parcarea de scurta durata va fi amplasata la 600 de metri dupa kilometrul 10+600, plus la kilometrul 69. 

“La aceasta data nu putem estima un termen de finalizare, acesta depinzand de finantarea si licitarea proiectului”, au aratat oficialii CNADNR. 

Exista insa un termen clar de finalizare pentru proiectul de proiectare si executie pentru finalizarea autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, sectiunea 3C: Suplacu de Barcau – Bors, si anume luna iulie a anului 2017. Spatiul de servicii este prevazut a fi amplasat la 300 de metri dupa kilometrul 61, iar parcarea de scurta durata va fi amplasata la 940 de metri dupa kilometrul 25.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *