Din oras

Autostrada plutitoare Orăștie-Sibiu va fi reparată cu specialiștii DRDP Cluj

Inaugurată cu surle și trâmbițe de către Victor Ponta și Ioan Rus, în campania electorală din 2014, cu doar două zile înainte de al doilea tur de scrutin, Autostrada Orăștie-Sibiu s-a “scufundat” în scurt timp undeva între localităţile Cunţa şi Sălişte din Judeţul Sibiu. Deşi autoritățile au pretins tot timpul că autostrada Sibiu-Orăştie are doar nişte „fisuri superficiale“ în zona kilometrului 60 de pe lotul 3, problemele proiectului s-au dovedit foarte grave.

Un document al Companiei Naționale de Drumuri și Poduri şi Autostrăzi din România demonstra că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor.

„Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n.n.)“, arată o notă de constatare semnată de angajaţi ai CNADNR, respectiv Călinescu Doru, director de calitate, Nicula Dan, inginer al Direcţiei regionale Braşov, şi Mihai Gheorghe, şeful serviciului autostrăzi al aceleaşi direcţii.

Documentul arată şi cauza existenţei apei într-o zonă unde terenul format din argilă ar fi trebuit să fie uscat. „Constructorul a făcut o analiză a modului de lucru atât al drenurilor longitudinale, cât şi a măştilor drenante şi a constatat faptul că drenurile nu lucrează între ele, fiind necesară verificarea şi eventuala rectificare a acestora pentru funcţionalitate longitudinală“, se spune în document. Iar ca soluție se dădea demolarea:

„Este necesară demolarea completă a căilor de circulaţie, atât a căii I,  cât şi a căii II“, se recomandă în nota de constatare.

După atâta vreme, avem o veste bună: Comisia tehnico-economică din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a avizat marţi, cu 12 voturi pentru şi 4 împotrivă, soluţia tehnică pentru zona cuprinsă între km 60+500 – 60+700 aferentă tronsolului de Autostradă Orăştie – Sibiu, lot 3. De lucrări (200 de metri de autostradă) se va ocupa Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, sub coordonarea directorului Eugen Cecan.

„Miercuri începem amenajarea de şantier şi efectuăm lucrări pregătitoare, pentru ca joi sau cel târziu vineri să intrăm în forţă. 30 persoane din cadrul DRDP Cluj vor realiza proiectul de reconstrucţie a autostrăzii de la Cunţa. Aceştia vor lucra şi sâmbăta, dar şi duminica, pentru a finaliza cât mai repede lucrările. Sper ca în mai puţin de două luni să se poată circula din nou pe autostradă, fără întreruperi, între Sebeş şi Sibiu”, a declarat Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *