In vizor

AUTOSTRADA ”BLESTEMATĂ”: Când zici Suplacu de Barcău, zici deja Paștele Cailor. Poate atunci va fi finalizat acest tronson. Licitația a fost, din nou, anulată

Asociația Pro Infrasctructura anunță un record mondial negativ pe Autostrada Transilvania pe tronsonul Chiribiș-Suplacu de Barcău: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anulat, pe motive halucinante, licitația pe cei 26,35 kilometri ”blestemați”.

”Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a… patra!” – consemnează, pe pagina de Facebook, Asociația.

”În 02.06.2022 vă spuneam povestea halucinantă a acestui tronson: Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie”, arată Pro Infrastructura.

Așa cum explicau atunci, firma Erbașu, câștigătorul inițial, a fost contestat și contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câștigat definitiv descalificarea ofertei Erbașu.

Iar în 26.07.2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco.

”Motivul? Din ce informații avem, NU din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiș-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienței similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere.

Rezultat automat? Anularea procedurii. Decizia CNAIR poate fi atacată de Drum Asfalt-Trameco în termen de 10 zile de la comunicare. La această oră nu știm când/dacă a fost comunicată, deci nu putem spune cert dacă perioada legală de atac s-a scurs sau nu.

Solicităm CNAIR să clarifice public dacă asocierea Drum Asfalt-Trameco a făcut sau nu contestație”, mai precizează Asociația Pro Infrastructura.

O filmare din 2021 ne arată dezolarea de pe acest ”cimitir” al Autostrăzii Transilvania:

Ce vedeți sunt lucrări demarate în 2004 de Bechtel, reziliate cu americanii în 2013 (la 50% stadiu pe Suplacu de Barcău-Borș), apoi în 2015 re-contractare cu spaniolii de la Corsan-Corviam și… iar reziliere în 2016 pentru că noul-vechi antreprenor n-a făcut practic nimic. Doar a încasat bani pentru ”stașionare utilaje” – la fel cum au făcut și escrocii de la Bechtel.

Dar drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ! Constructorul câștigător al licitației din 2017, a declarat că diferențele din teren față de expertiza CNAIR sunt majore și cere peste 130 milioane de lei pentru lucrări suplimentare (40% din contract). Când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele? Culmea coincidenței, 326 milioane (valoarea contractului) plus 130 (suplimentarea invocată) înseamnă 456 milioane, adică practic costul estimat de CNAIR în licitația din 2017. Au constatat că s-au grăbit să câștige cu prețul cel mai mic…

Exit mobile version