Din oras

Autobuzele eco-diesel continuă să circule pe cele mai lungi trasee din municipiul-verde. Clujenii sunt revoltați: «Degeaba sunt prize USB în băncile din stație, pentru că orașul nu așa devine smart»

În timp ce autoritățile investesc declarativ în autobuze eco – Clujul dispune de un număr de 41 de BUS-uri electrice -, pe străzile din municipiul-smart continuă să circule autobzele diesel Renault. Culmea, cele mai lungi trasee din oraș, precum linia 24B, sunt deservite de mijloace de transport în comun poluant de învechite.

„Oră de vârf, unul dintre cele mai vechi și poluante autobuze din oraș este programat pe cel mai lung traseu care trece prin centru.

Degeaba sunt prize USB în băncile din stație, pentru că orașul nu așa devine smart”, a semnalat Cornel M. pe grupul civic de socializare al clujenilor.

Chiar dacă Primăria Cluj-Napoca intenționează să introducă, în viitor, noi mijloace de transport public fără șofer, deocamdată pe străzile orașului continuă să circule tradiționalele BUS-uri verzi.

CITEȘTE ȘI: Autobuzele «eco» din Cluj reflectă «cea mai înaltă calitate a vieții»

Din păcate, Clujul ecologic a decis să continue investiția în autobuze diesel.

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca achiziționează 3 BUS-uri diesel nearticulate cu 2,7 milioane LEI/cca 560.000 EUR.

Astfel, contrar direcției eco-green asumate de municipalitate la nivel de discurs, autobuzele pe motorină sunt la mare căutare, pentru a deservi zona metropolitană a Clujului.

CITEȘTE ȘI: Autobuzele electrice nu mai reprezintă o prioritate: Compania de Transport Cluj vrea să cumpere 3 autobuze DIESEL cu peste 500 mii €

Capitala Ardealului întâmpină dificultăți în creșterea calității vieții din cartierele municipiului Cluj-Napoca prin extinderea liniilor de transport public, însă își menține ambițiile de prioritizare a mijloacelor de transport în comun eco-electrice și nepoluante în zona centrală a orașului. 

 

 

 

 

 

sursa foto: captură clujulcivic/facebook.com