Editorial

Austria organizează „Jocurile foamei” în România

Vă era dor de austrieci?

Haideți să vi-l alin!

Antreprenorul Cristi Pitulice scrie pe facebook: „Ce poate fi mai rușinos pentru noi decât ca austriecii să vină să ne mai distrugă un pic Carpații, cu un concurs de off-road care în Austria este interzis, iar la recomandările de călătorie să își bată joc de noi? Este vorba de Super Karpata Trophy.  Între 12 și 21 mai, Carpații românești vor fi râmați și arați la propriu de mașini off-road 4×4 si 6×6, for fun, că, na, România este singura țară care are și zăpadă, și banane.

Lucrarea este deghizată în excursie montană off-road sau festival, nu e chiar clar, așa, pe față, în ciuda numelui. Participanți sunt domni din Austria, Luxemburg, Germania, Elveția și Italia. Sunt câteva zeci de echipaje care au decartat măcar 3.000 de euro austriecilor pentru a râma Carpații.

Printre sfaturile pe care le dau despre săracii de care vin să își bată joc: „În orașele mari, așa cum este, desigur, în țările mai sărace, se recomandă prudență generală. Domnii obraz fin, invitați la urangutanii din România, au fost informați și că spitalele nu corespund standardelor europene.

Se pare că mizeria a fost organizată cu concursul solid al autorităților din România”, scrie Cristi Pitulice pe facebook.

Ce-avem noi aici?

Nimic altceva decât un nou episod al serialului „România – țara nimănui”.

Competiția asta ilegală și distructivă, în care bogați occidentali vin să se dea cu mașinoacele prin pădurile țării de primitivi numită România, se întâmplă de ani buni și e promovată ca „ultima aventură adevărată din Europa”. Normal, că altora le pasă de pădurile lor!

În 2009, ziarul „Tribuna” scria așa: „Reprezentanţii Primăriei Mediaş au anunţat, marţi, că raliul off-road Super Karpata Trophy, care începe sâmbătă, în Germania, se va încheia, în premieră, în centrul oraşului Mediaş, pe 23 mai, la raliu participând peste 160 de concurenţi, de 7 naţionalităţi.”

În 2010, „Adevărul” scria așa: „Mediaşul găzduieşte, pentru al doilea an consecutiv, punctul final al concursului internaţional off-road „SUPER KARPATA TROPHY“. Spectaculozitatea evenimentului este dată de faptul că fiecare echipă îşi alege traseul liber.”

Deci, în 2010 era SPECTACULOS că fiecare echipă alege la liber pe unde s-o ia prin pădurile României!

În 2013, digi24.ro se lăuda cu imagini de la Trofeul Super Karpata și scria: „Principala carcteristică a acestei competiţii este libertatea concurenţilor de a-şi alege traseul.”

Cu alte cuvinte: „Bogatule pasionat de off-road, bine ai venit la noi, săracii! Ia-o pe unde vrei, că oricum nu ne pasă de pădurile noastre!”

În 2016, ne-am dat seama că ăștia își cam fac de cap pe aici și am început să-i amendăm. Dar degeaba.

Citez de pe ebihoreanul.ro: „Nu s-au lăsat păgubaşi şi au primit o nouă amendă! Firma din Austria care a organizat competiţia de off-road Super Karpata Trophy 2016, şi care joi a fost amendată de comisarii de mediu bihoreni pentru că prima etapă a concursului a trecut prin arii protejate din Bihor, fără acordul custozilor, a încălcat măsura impusă de Garda de Mediu de a nu continua concursul.

Cu ajutorul Poliţiei, al mai multor asociaţii de vânătoare, al custozilor ariilor protejate din Bihor şi al unor ocoale silvice, comisarii Gărzii de Mediu i-au prins, sâmbătă şi duminică, pe cei 26 de şoferi de jeep-uri off-road care au descins încă de la începutul săptămânii trecute în judeţ, că şi-au continuat competiţia, trecând prin alte trei arii protejate, coridorul Munţii Bihorului, Platoul Vaşcău din Munţii Codru Moma şi Defileul Crişului Negru. Nici pentru această etapă a concursului, organizatorii nu au avut avizul custozilor.

În faţa comisarilor de mediu, reprezentanţii firmei organizatoare au susţinut că nu au ştiut că au nevoie de acordul custozilor, arătând că deţin un aviz de la Romsilva, care le dă dreptul să străbată drumurile forestiere. De ce, în urmă cu trei ani, când au mai organizat această competiţie, au solicitat acordul custozilor, n-au mai explicat”, scrie ebihoreanul.ro.

Așa că, haideți să n-o mai facem pe indignații de serviciu, că austriecii ăștia își bat joc de pădurile României de ani de zile,

Mai o șpagă la un șef de ocol silvic și, pac!, poți intra cu mașinoaca într-o arie protejată!

Mai niște bănuți întinși unui consilier local, unui primar și, pac!, ești stăpân peste pădurile României!

De ce în țările lor e interzis off-road-ul prin arii protejate și vin la noi?

Pentru că știu că în România vor găsi tot timpul deschidere. La buzunare.

Ia fiți atenți ce scrie pe facebook Florin Marius Avram, un pasionat de off-road: „Azi am hotărât să mă implic în stoparea și prezentarea tupeului austriac în România. În prima fază, am aflat de o expediție off-road organizată din Austria, însă, după mai multe cercetări, am descoperit că este vorba de un concurs ilegal care se desfășoară anual, de aproape 20 de ani, prin pădurile României. În acest an, concurenții au pătruns printr-un coridor pe crestele muntelui Șes, de la Brusturi-Ciucea-Jibou, iar concurenții care se încadrează în timp o să primească, în mare secret, hărțile pe unde o să continue concursul.

Tot azi, m-am lovit de o indiferență din partea autorităților cum rar găsești, de la vicepreședintele Consiliului Județean, care mi-a dat „eject” în 15 secunde, spunând că nu e treaba lui, că nu știe, până la „vă rog să depuneți o plângere în dosar cu șină la sediul nostru!”

De asemenea, organizatorii Campionatului Național de Off-Road au scris pe pagina de facebook: „Așa-zisul eveniment de off-road „Super Karpata”, promovat pe diverse canale de comunicare încă din primăvara trecută, nu respectă cadrul legal de desfășurare a competițiilor off-road din România.

Comisia Națională de Off-Road a notificat de două ori până acum organizatorii evenimentului în cauză, cu privire la faptul că nu sunt autorizați să deruleze o asemenea activitate și că, în aceste condiții, se poziționează în afara legii. Comisia Națională de Off-Road a informat inițiatorii proiectului „Super Karpata” că organizarea oricărui tip de concurs automobilistic de tip off-road este ilegală, fără aprobarea Comisiei Naționale de Off-Road din cadrul Federatiei Române de Automobilism Sportiv.

De asemenea, Comisia Națională de Off-Road consideră autorizațiile obținute la nivel local drept ilegale, urmând ca autoritățile locale să fie și ele notificate în cel mai scurt timp despre acest aspect”, se arată pe pagina de facebook a Campionatului Național de Off-Road.

După cum spuneam, băieții au rezolvat-o cu autorizațiile ilegale la nivel local, că e mai ușor să „te înțelegi” cu niște autorități locale decât să-ți bați capul cu ăia de mai sus.

Vor păți ceva? Slabe șanse, având în vedere că fac asta de câțiva ani și nu i-a deranjat nimeni.

Și de ce ar păți ceva? Dacă românii urinează pe legi, de ce n-ar face-o și străinii?

Dacă suntem o țară în afara legilor, de ce nu ne-ar considera austriecii un trib de primitivi?

Dacă pot ara prin ariile noastre protejate, mituind autorități, de ce n-ar scrie pe site-ul evenimentului ca participanții să aibă grijă la buzunare, în marile orașe?

De ce e o problemă că participanții au fost avertizați că spitalele noastre nu corespund standardelor europene? Nu știm ce spitale avem?

De ce ne indignăm de fiecare dată când ni se pune o oglindă în față?

Dragi off-roaderi occidentali care vă dați prin pădurile României, bun venit la Trofeul Sărăciei!