Anchete

AUDIO: Mariana Ratiu a devenit amnezica! A uitat ca in octombrie 2013 facea eforturi ca sa gaseasca resurse financiare pentru a plati lucrarile facute de Napoca Constructii!

Cel mai rau lucru la stenogramele si inregistrarile pe care ziarele locale le publica in dosarul Mita la Uioreanu este faptul ca ni se releva calitatea umana a celor care ne conduc destinele. Minciuni, ipocrizii, presiuni, interese, astea sunt prioritatile alesilor din administratia locala si judeteana.

Stiri de Cluj a publicat ieri dezvaluiri socante care demonstreaza ca directoarea Mariana Ratiu de la CJ stia foarte bine inca din 2013 ca langa pista Aeroportului se construieste APRON 4 fara autorizatie (ceea ce e oricum, in cel mai rau caz, o contraventie). 

Inregistrarile audio de pe Stiri de Cluj demonstreaza ca aceste persoane au fost la sedințe cu directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, unde acesta ii informa despre mersul contractului si despre faptul ca se lucra fara autorizatie. Chiar Mariana Ratiu recunostea pe o inregistrare ca este absurd sa faci o pista fara autorizatie, dar ca e ”Treaba lor!”.

In aceeasi inregistrare, David Ciceo sustine ca firma Napoca Constructii a lucrat fara autorizatie la Aeroport la cererea presedintelui Horea Uioreanu si a vicepresedintelui Ioan Oleleu, cand ultimul este unul dintre cei care a cerut acum intocmirea unui raport cu „situatia”.

Ziar de Cluj aduce la lumina O NOUA INREGISTRARE AUDIO – care arata ca TOTI liderii CJ stiau de necesitatea garantarii creditului inca din octombrie 2013. 

La o sedinta ce a avut loc in acea zi in biroul lui Uioreanu si la care au particpat el, Vakar Istvan (alt amnezic), Mariana Ratiu, Dorina Maier, Corina Florian, Davide Ciceo, Ioan Bene si Dan Serban, se discuta (vezi audio mai jos) despre surse de finantare, in speta despre emiterea unui bilet la ordin in favoarea firmei Napoca, in valoare de 1.565.000 lei, pentru contractul de baza, pana in data de 7 octombrie (adica 3 zile mai tarziu), cu promisiunea pe care o fac liderii CJ ca in prima sedinta a Consiliului judetean se va aproba acordarea acestei sume pentru pista si se va vira aeroportului aceasta suma inainte de scadenta.

Ascultand conversatia, aflam ca Mariana Ratiu si Dorina Maier au identificat sume suplimentare din bugetul CJ pentru cuantumul de 1.565.000 lei, dar si faptul ca cele doua, alaturi de nevinovatul Vakar Istvan si de Uioreanu, cunosc faptul ca Garanti Bank oferise finantare societatii Napoca. Ca sa nu ne creada nimeni prosti, este la fel de evident ca, despre finantarea Garanti, Mariana Ratiu stia anterior acestei sedinte din 4 octombrie, de vreme ce, inaintea intalnirii, s-a preocupat cu amabilitate sa gaseasca sursele de finantare.

Acum la Consiliul Judetean, nu mai e nimeni care sa isi aminteasca de aceasta discutie sau de faptul ca Garanti Bank avea pregatita finantarea.

Contextul comercial era urmatorul: Aeroportul era in urma cu platile la cesiunile de creanta ale executantului catre firma finantatoare. In aceste conditii, Garanti refuza sa mai finantele lucrarea si lucrurile amenintau sa blocheze total definitivarea pistei.

Acesta este momentul in care Napoca Constructii incearca sa gaseasca o solutie convenabila pentru deblocarea situatiei.

Si mai trist este faptul ca Aeroportul a emis niste bilete la ordin in favoarea Napoca, cum era si normal, caci Pista fusese terminata si inaugurata.

Si stiti cand au scadenta aceste bilete la ordin pe sume importante? In 30 august anul curent cand, daca nu se finalizeaza actele pentru garantare, o sa avem primul aeroport din Romania cu conturile executate!

 

Scadentele de incasat

 

28 august 2013 – 536.212 lei

29 august 2013 – 586.826 lei

28 noiembrie 2013 – 536.212 lei

30 noiembrie 2013 – 586.825 lei

27 februarie 2014 – 296.916 lei

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *