Din oras

Aşa de bine sunt realizate pistele pentru biciclete şi trotinete în Cluj-Napoca, că trotinetiştii şi bicicliştii au pus stăpânire pe trotuare. SUNT UN REAL PERICOL: se circulă cu viteze exagerate

Nu afirmăm nimic nou când spunem că pistele „dedicate” cu acre se laudă administraţia Boc sunt o varză tristă în Cluj-Napoca: neconectate, pornite de nicăieri către niciunde, nişte mâzgălituri pe asfalt. Ele în sine constitue un pericol real pentru utilizatori: înguste, neasigurate – aşa că nu e de mirare că aceştia (utilizatorii) îşi mută „traficul” pe trotuare. Dar ca tot ce se întâmplă în Cluj-Napoca, haosul este legea: trotinetiştii şi bicicliştii circulă haotic, cu viteze mari, printre pietoni, pe contrasens, nu respectă legile de circulaţie, totul este după cum au impresia că li se cuvine. Doar avem mobilitate, chiar dacă această „mobilitate” umple de sânge şi fracturi persoane nevinovate.

Nu suntem singurii care remarcă aceste lucruri. Un clujean atrage atenția asupra trotinetelor electrice, tot mai prezente în traficul din Cluj-Napoca, fie că e vorba despre trotuare sau stradă, și care pot atinge viteze de 50-70 km/h sau chiar mai mult, deși limita maximă e de 25 km/oră.

”Au apărut teribiliștii cu cască care taie benzi, accelerează, trec de pe o bandă pe alta, se bagă în fața ta. Și întrebare. Ăștia plătesc asigurări, știu și cunosc regulile de circulație?

Sunt opriți în trafic că blochează bandă și apoi când trec de pe o bandă pe alta semnalizare nu au, din mână nu dau că au viteză de viteză.

În Cluj au apărut modele noi, E10, viteza 50km/h, în plus au apărut Dualtron X II, viteza maximă 110 km/h, iar alții și-au modificat trotinetele, baterie suplimentară, regulator și controler. Am văzut n cazuri când stau la stop prind în jur de 80 -90 km/h.

Nino nino, ceva radar pentru trotinete?”, s-a întrebat clujeanul.

Acesta susține că se fac bani grei din afacerea cu trotinete electrice deși legislația prevede o viteză maximă de 25 km/h.

”Uitasem de semne de zgârieturi, proptiri, opriri în bară/aripă spate. Am astfel de semne pe mașină. Și prinde orbul că doar se duce ca de fiecare dată precum glonțul”, a mai spus acesta.

Veste bună este că „Trotinetiştii” vor fi obligaţi să aibă poliţă de asigurare. Tocmai din cauză că sunt un real pericol public

Începând cu anul 2023, proprietarii de trotinete vor fi nevoiți să aibă poliță de asigurare, în contextul în care, în ultimii ani au avut loc sute de accidente cu trotineta. Este vorba despre transpunerea în legislaţia românească a unei directive europeane aprobată deja și care, începând de anul viitor, va fi aplicată de autoritatea care supraveghează piața asigurărilor.

Astfel, cei care circulă cu trotineta vor trebui să aibă o asigurare pe modelul celei de răspundere civilă, iar Parlamentul are termen până la anul să introducă noua obligație și în legea națională.

„Au fost prea multe situații la nivel european, diverse țări au reclamat diverse situații de accidente în care au fost implicate trotinetele așa cum a văzut și în România, se dorește și reglementarea acestor vehicule”, a explicat Valentin Ionescu, reprezentant al Autorității de Supraveghere Financiară, pentru sursa citată.

Conform raportărilor făcute, în ultimii trei ani au avut loc peste 300 de accidente în care au fost implicate trotinete.

Anul trecut în Cluj-Napoca, în Piaţa Ştefan cel Mare, un inconştient cu bicicletă a tăiat benzile după cum au vrut muşchii săi prin faţa maşinilor din trafic, şi una dintre acestea, pentru a nu îl accidenta, a ajuns pe un trotuar unde a omorât un nevinovat. Anul acesta avem deja în oraş două incidente în care, doi utilizatori de bandă pentru biciclete au accidentat grav, pe trecerea de pietoni, persoane angajate legal în traversarea străzii. Că, după cum ziceam, lor li se cuvine să nu respecte legea.