In vizor

Așa arată malurile Someșului modernizate, proiect finalizat în 31 decembrie: noroi, iluminat slab, alei nefinalizate și multe betoane

Bicicliștii clujeni au făcut în 1 ianuarie inaugurarea componentei de infrastructură pentru biciclete din cadrul proiectului de modernizare a malurilor Someșului. Pozele postate de aceștia dezvăluie în primul rând o lucrare care nu e finalizată, asta deși recepția lucrărilor fusese anunțată de primarul Emil Boc pentru 31 decembrie.

„Am finalizat ziua de 1 ianuarie 2024 cu o „recepție” neoficială a componentei de infrastructură pentru biciclete a proiectului Primăriei al cărui titlu e cu „.. culoarul de mobilitate nemotorizată aferent Someșului… modernizarea și extinderea infrastructurii… ciclistice pe malul râului” ce a costat vreo 150 milioane lei cu totul (nu știm cât a costat partea velo)… oficial finalizat în 31 decembrie 2023 după multe amânări”, au transmis reprezentanții Clubului de Cicloturism Napoca.

Proiectul, îndelung criticat de societatea civilă, ar avea nevoie de o serie de lucrări suplimentare pentru a remedia deficiențele, în caz contrar e doar un proiect făcut în bătaie de joc și o risipă de bani europeni.

Printre problemele cele mai evidente sunt cele deja semnalate de către clujeni, respectiv în lipsa unor rigole, toată apa și noroiul se scurg pe aleile pietonale, folosite și de bicicliști. De asemenea, iluminatul încă nu a fost rezolvat, asta deși clujenii au făcut numeroase solicitări la care Primăria le-a răspuns că va solicita constructorului să facă remedieri.

Citește și:

Clujenii reclamă iluminatul ineficient de pe malurile Someșului: „Degeaba arată frumos, dacă e ineficient și inutil”

Aleile de pe Malul Someșului, pline de mocirlă

Bicicliștii clujeni sunt nemulțumiți că din nou nu au fost consultați cu privire la infrastructura care îi privește direct, drept pentru care din nou au parte de un proiect cu improvizații care putea răspunde mult mai bine nevoilor acestora.

„La niciuna dintre portiuni ( ex. mal Somes zona Grigorescu si vizavi, zona Sala Sporturilor si Pc. Armatura, nu a existat nici o consultare a proiectantilor si executantilor cu organizatiile de biciclisti nici nu am vazut proiectul tehnic si e si evident ca a tot fost modificat pe parcurs, nici beneficiarul nu a acceptat vreun dialog decat in fazele alea generale de randari de acum cativa ani cand nu se conturau acele probleme…. Si la Pc. Feroviarilor acum la final cand nu se mai poate drege nimic au fost proiectantii deschisi, mai mult ca sa se scuze de ce unele chestii au iesit cum au iesit, dar problema nu e la ei ci la Primarie, la lipsa de deschidere si la ce se trece in tema de proiectare / caiet de sarcini si ce impune sau accepta ulterior”, susține Radu Mititean, preșdintele clubului de Cicloturism Napoca.

Acest proiect mai are o șansă dacă Primăria va ține cont de toate aceste nereguli semnalate de cetățeni și va încerca să mai dreagă din nereguli, acolo unde se mai poate.

„Într-un oras de 5 stele europene, pista arată cam de 2 stele. Atât se poate la noi in țară. Dar noi sperăm in continuare ca nu va fi recepționată lucrarea in halul in care arată: trecerea de pe un mal pe celălalt mal al Someșului nici nu există, multe zone nemarcate, pista de biciclete suprapusă peste culoarul pentru pietoni sau invers. Nu mai spun nimic de pista pana in Florești sau continuarea in Gilău”, potrivit unui clujean.

Ziar de Cluj v-a prezentat toate neregulile acestui proiect, iar Primarul Emil Boc s-a supărat că nu vrem și noi să vedem cât de frumos arată acest proiect. Probabil pe întuneric, când iluminatul slab nu lasă să se vadă toate deficiențele. Așteptăm cu interes pozele de la inaugurarea oficială, să vedem Boc cum va ascunde aleile pline de noroi.

Citește și:

Lucrările la malurile Someșului OSĂ se încheie în 31 decembrie. Boc zice că e mândru de cum a fost gestionat proiectul

Exit mobile version