Din oras

Are Primăria soluții pentru a evita o aglomerație și mai mare pe ruta Florești – Cluj-Napoca după ce încep lucrările la metrou? Viceprimarul Dan Tarcea: “Nu poți să mânânci omletă dacă nu spargi ouăle”

Într-o primă etapă, metroul nu va ajunge până în Florești, una dintre cele mai aglomerate zone din vecinătatea municipiului Cluj-Napoca. Viceprimarul Dan Tarcea a fost întrebat, astăzi, într-o emisiune online, ce soluții ar fi până în 2030 pentru Florești din moment ce metroul se face pentru început doar în interiorul municipiului? Rămâne ruta Florești – Cluj-Napoca la fel de aglomerată sau se înrăutățește situația odată cu începerea lucrărilor la metrou?

Dan Tarcea nu a dat un răspuns clar. A citat câteva idei din Studiul de Fezabilitate pentru metrou în care scrie ce soluții există pentru trafic pe durata desfășurării lucrărilor. În opinia sa, dacă traficul în oraș va fi mai lejer odată cu darea în funcțiune a metroului, cei care vin din Florești vor sta mai puțin în trafic.

“De orice investiție în dezvoltarea infrastructurii din oraș beneficiază și cei care sunt în zonele limitrofe pentru că dacă noi reușim să decongestionăm la nivelul municipiului Cluj-Napoca o intersecție – vă dau ca exemplu intersecția Calea Mănăștur cu Câmpului – automat și cei care vin Florești stau mai puțin ca să intre în oraș.

Ce se va întâmpla pe perioada executării lucrărilor? Soluțiile sunt prevăzute în Studiul de Fezabilitate. Acolo sunt prevăzute foarte clar rutele alternative, care sigur că trebuie să mai fie adaptate și să meargă la reglajul fin al acestor rute. Este prevăzut să nu fie închisă circulația pe linia Est – Vest pentru mijloacele de transport în comun. Vor fi mijloace de transport în comun dedicate, se vor cumpăra și câteva autobuze suplimentare care sunt prinse în Studiul de Fezabilitate pentru a asigura o mai bună mobilitate a cetățenilor”, a spus viceprimarul municipiului Cluj-Napoca.

Dan Tarcea este de părere că eforturile de astăzi se vor vedea peste 30-40 de ani. Mai mult, el face analogii ilare când vorbește despre spargerea străzilor pentru construirea metroului.

“Nu pot să spun că nu va fi un deranj în trafic, evident că va fi un deranj în momentul în care o să se lucreze pe un tronson, dar am mai spus-o și o repet: nu poți să mânânci omletă dacă nu spargi ouăle.

Nu trebuie să ne gândim ce se întâmplă cu municipiul Cluj-Napoca pentru patru ani, ci ce se întâmplă peste 50 de ani. Eforturile pe care le facem astăzi toți împreună ca și comunitate se vor vedea mult mai bine după 2030, după 2040. Deci va fi clar o investiție care va duce municipiul Cluj-Napoca într-o altă zonă și va fi o investiție de care o să beneficiem cu toții”, a conchis Tarcea.

Exit mobile version