Din oras

"Apolodor din Damasc" din Primaria Cluj-Napoca are alte justificari decat "Imparatul Traian" cu privire la neinceperea la timp a lucrarilor de la Podul Traian

Dupa ani de tergiversari si amanari, iata ca de luni incep oficial lucrarile de refacere a Podului Traian. I-am crede pe conducatorii urbei ca totul e pe bune dar parca ne-am invatat sa suflam si in iaurt atunci cand vine vorba de promisiuni, mai ales cand declaratiile se cam bat cap in cap.

Sa apelam la istoria recenta a declaratiilor cu privire la inceperea lucrarilor de refacere a Podului. In plin proces de modernizare a Garii, undeva prin aprilie anul acesta, Boc ne promitea ca lucrarile la podul Traian vor incepe la inceputul lunii iulie, chiar dupa ce se termina lucrarile la Gara. Motivarea de atunci a fost ca nu se puteau face doua lucrari concomitent, asta pentru ca ar fi ingreunat si mai mult circulatia.

“Avem licitatia facuta si avem constructorul. Vom incepe lucrarile cand se termina lucrarile de la Gara. Eu nu pot sa incep lucrarile la presiunile unora pentru ca si asa am avut probleme de circulatie in zona centrala anul trecut. Vom discuta despre acest pod cand se termina lucrarile de la Gara, adica in luna iunie. Vom regandi tot ceea ce inseamna sistemul de circulatie in zona Pietii Mihai Viteazu, Gara, Horea si partea care merge spre Grigorescu pentru ca alfel se blocheaza tot. Acel pod timp de 8 luni nu va mai putea fi folosit. Acolo se va bloca circulatia timp de 8 luni.  Dupa luna iunie, o data ce lucrarile la gara vor fi terminate se va da drumul la lucrarile de la Podul Traian”, a afirmat primarul Emil Boc.

L-am crezut atunci pe cuvant pe edilul orasului si am asteptat cuminti pana la finalizarea lucrarilor de la Gara. Ulterior, la sfarsitul lunii iunie, Boc a venit cu o noua declaratie, spunand, cu subiect si predicat, ca in iulie sigur se face podul. L-am crezut si de data aceasta. A venit si a trecut luna iulie, am scrutat podul in fiecare zi, dar nu am vazut nici un utilaj, nici macar vreun muncitor proptind vreo lopata. Asta desi am citit si rascitit, intreaga luna, comunicatul oficial al municipalitatii:

„Primaria Cluj-Napoca a predat amplasamentul firmei Diferit pentru realizarea Podului Traian. Executia noului pod va demara in luna iulie 2016 si va dura 6 luni, de la semnarea ordinului de incepere a acestora.

Podul nou care se va realiza va avea 4 benzi de circulatie, 2 piste de biciclete si 2 trotuare. Valoarea lucrarilor de executie este de 6,5 milioane de lei cu TVA.

Intr-o prima faza va avea loc demolarea podului actual, urmand ca circulatia sa se desfasoare pe Podul Horea, recent reabilitat in cadrul proiectului european «Reabilitarea tramei stradale de acces la zona industriala». Inclusiv transportul in comun va fi deviat pe Podul Horea, iar liniile de troleibuz vor fi inlocuite cu autobuze”, ne-au informat reprezentantii Primariei in data de 28 iunie.

Cam spre finalul de luna, cam nerabdatori de felul nostru, vazand ca podul risca sa nu fie atins de febra refacerii, i-am contactat din nou pe reprezentantii Primariei, sa vedem ce si cum.

„O sa anuntam. Probabil in august, in a doua parte a lunii pentru ca mai sunt evenimente in oras si atunci o sa incepem dupa ce se termina evenimentele. Dar o sa anuntam, momentan nu stim o data exacta”, ni s-a transmis oficial.

Si, iata, a venit si a doua parte a lunii august cand avem o confirmare in plus ca, in data de 22 a lunii, chiar ca incep lucrarile. Asa am aflat ca nu evenimentele din oras sunt cauza si sursa intarzierii la lucrare – asa cum am fost informati de catre cei din Primarie, si nici dorinta de a nu mai avea parte de blocaje in trafic – asa cum ne informase Emil Boc, ci lipsa unor avize. Asa a declarat pe calea undelor radio Dan Tarcea, vice-primarul municipiului Cluj-Napoca:

„A fost nevoie de avize de la Electrica, pentru ca prin zona trec doua linii de inalta tensiune, de 110 kw, care nu pot fi dezafectate in acelasi timp. A fost nevoie de o expertiza suplimentara. Dar, gata, in 22 august vom da drumul lucrarilor. Firma Diferit e pregatita, are toate planurile pentru organizarea de santier”.

Daca ne-am lamurit ca nici la scuze nu prea se stie ce se declara prin Primaria Cluj-Napoca, ramane de vazut si cand se vor termina lucrarile la Podul Traian. Potrivit Primariei, pe anul viitor ar trebui sa fie gata. Avand totusi in vedere faptul ca inceperea lucrarilor a fost tergiversata de mai multe ori, nu vrem sa stim ce s-ar intampla daca si lucrarea in sine va „beneficia” de acelasi tratament. Nu mai vorbim de faptul ca Boc spunea ca nu demareaza lucrarile la Podul Traian pentru ca sunt lucrari la Gara si nu vrea sa incurce circulatia cu mai multe lucrari simultane. Avand in vedere acest lucru, inseamna ca nu ar fi trebuit sa inceapa lucrarile la pod in data de 22 pentru ca de curand a inceput modernizarea la latura de vest din Piata Unirii.

Pana atunci, recomandam soferilor rabdare si le amintim ca, pe perioada lucrarilor la Podul Traian, traficul rutier va fi deviat pe strada Horea. In ceea ce privesc mijloacele de transport public, liniile acestora vor fi modificate dupa cum urmeaza:

  • 1 – Din P-ta 1 Mai, traseul deviat pe str. Paris, B-dul 21 Dec. 1989, P-ta Unirii, Str. Bucium;
  • 3 – Traseul scurtat pana in P-ta M. Viteazu cu statie pe latura sudica (Fierul);
  • 4 – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
  • 5 – Traseul scurtat pana in P-ta M. Viteazu cu statie pe latura sudica (Fierul) si cu un numar marit de mijloace de transport.
  • 8 – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
  • 9 – Din P-ta Garii, traseul deviat pe str. Traian, Dacia Horea, Regele Ferdinand, P-ta Unirii, Str. Bucium;
  • 22 – Din P-ta Garii, traseul deviat pe str. Traian, Dacia, Horea, Regele Ferdinand, P-ta Unirii;
  • 23, 23L – Traseul deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ta M. Viteazu cu statie la Fierul;
  • 26,26L – Traseul deviat in ambele sensuri din str. Dragalina pe str. Horea, P-ta Garii, Caii Ferate, Oasului, B-dul Muncii;
  • 28, 28B – Traseul deviat din P-ta M. Viteazu Sud pe P-ta M. Viteazu Nord, Horea, Dragalina;
  • 32B – Traseul deviat din P-ta Garii pe str. Horea, P-ta M. Viteazu Sud, P-ta A.Iancu, P-ta St. Cel Mare, Str. C-tin Brancusi;
  • 35 – Traseul deviat din P-ta A. Iancu pe B-dul 21 Decembrie 1989, Regele Ferdinand, Horea, P-ta Garii, Horea, P-ta M. Viteazu Sud, P-ta A.Iancu, P-ta St. Cel Mare, Cart. Zorilor;
  • 36B, 36L – Traseul deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ta M. Viteazu Sud (statie comuna cu 19, 28, 28B, 29, 37, 38 , 41, 42) Ploiesti, Constanta, Somesului, P-ta Abator;
  • 41 – Traseul deviat din P-ta M. Viteazu Sud pe str Ploiesti, Constanta, Somesului, P-ta Abator, P-ta 1 Mai;
  • 47B – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
  • 50, 50L – Traseul deviat din P-ta A. Iancu pe str. Constanta, Somesului, P-ta Abator, P-ta 1 Mai, B-dul Muncii iar la reintoarcere din str. Paris pe B-dul 21 Decembrie 1989, P-ta A. Iancu, P-ta St. Cel Mare, Cart. Zorilor;
  • 52 – Din str. Traian, traseul deviat pe str. Dacia, Regele Ferdinand, P-ta Unirii, Str. Bucium;

„Abonamentele pentru liniile 3, 4 si 5 sunt valabile pana in P-ta Garii. Corespondenta cu P-ta Garii este asigurata din statiile P-ta A. Iancu (32B, 35), Sora (32B, 35) si Central (9, 32B, 35) prin liniile de autobuze, iar spre cartierele Marasti, Someseni si Gheorgheni din P-ta M. Viteazu statia nou infiintata Fierul. In P-ta Garii liniile 32B si 35 vor avea statia comuna cu liniile de tramvai 101 si 102 (P-ta Garii Nord). 

Posesorii de abonamente pe linia 8 vor calatori pana la Aeroport cu linia 5 de troleibuze. Persoanele care se deplaseaza pana in statia Electromontaj pot utiliza una din liniile metropolitane care deservesc comuna Apahida (M41, M41L, M42, M43, M44) incepand cu statia Maresal C-tin Prezan”, reiese dintr-un comunicat CTP

Statiile importante din P-ta Garii, P-ta M. Viteazu si vecinatati vor deservi urmatoarele linii de transport:

P-ta GARII NORD (peron tramvai GARA MARE): 31, M31, 32B, 35, 39, 100, 101, 102
P-ta GARII VEST (str.Horea, dupa intersectia cu str. I.L.Caragiale): 26, 31, M31, 39
P-ta GARII SUD (intre str.Horea si str.Burebista): 9, 22, 26, 27
CAII FERATE NORD: M32, M33, M34, M37, M38, M39
P-ta M.VITEAZU SUD (intre Reg.Ferdinand si D.Ferenc):19, 28, 28B, 29, 36, 36L, 37, 38, 41, 42
FIERUL ( intre D.Ferenc si Cuza Voda): 3, 5, 23, 32B, 35
P-ta M.VITEAZU VEST (bretea Republica): 21, 32, 33, 47
P-ta M.VITEAZU EST ( I.P.Voitesti est) : 31, M31, 37, 38, 39
POD TRAIAN ( Flip): 28, 28B
DACIA (stramutata inspre intersectia cu str. Decebal): 9, 22, 27, 41, 52
SORA (spre Gara): se suplimenteaza cu linia 35
CENTRAL (Reg. Ferdinand, spre Gara) : 3, 5, 9, 32B, 35

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *