In vizor

Alin Tișe se laudă din nou cu modernizarea drumului județean între Gilău și Mărișel, unul de o importanță strategică pentru firmele de casă ale CJ

Ziar de Cluj a scris în data de 18 august despre modul în care Consiliul Județean Cluj modernizează și asfaltează drumurile județene, ale căror gropi și denivelări adânci persistă, în ciuda bravurii cu care președintele CJ, Alin Tișe, anunță public fiecare nouă asfaltare. 
 
Nu trece săptămână fără ca Alin Tișe să se laude, pe pagina sa oficială de Facebook și prin intermediul unor comunicate de presă, cu modernizarea și reabilitarea drumurilor județene. Declarațiile politicianiste nu se confirmă însă pe teren. Un exemplu concludent este drumul județean de interes turistic DJ107P (Gilău – Someşu Rece – Mărişel – Fântânele), un drum intens tranzitat, mai ales în weekend, de către clujenii care vor să se bucure de natură într-una dintre cele mai populare și mai la îndemână zone împădurite ale județului.
 
În urmă cu un an (în 1 septembrie 2016), biroul de presă al Consiliului Județean Cluj anunța:
 
„În cadrul  programului de lucrări care vizează întreţinerea infrastructurii rutiere a judeţului, pe drumul judeţean DJ 107P Gilău (DN1) – Someşu Rece – Mărişel – Fântânele (DN1R) au demarat şi se desfăşoară în ritm susţinut lucrări de întreţinere şi reparaţii care vizează un tronson cu o lungime totală de peste 44 de kilometri.
 
Lucrările constau în plombări cu emulsie şi plombări cu mixtură asfaltică. De asemenea, se execută lucrări de aşternere de covor asfaltic pe poduri. În prezent, se lucrează pe tronsonul de drum de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 22+000, însă lucrările vizează întregul tronson de drum judeţean până la kilometrul 44+000.
 
Consiliul Judeţean Cluj consideră foarte importantă întreţinerea şi îmbunătăţirea acestui drum judeţean care a avut de suferit din cauza calamităţilor şi a condiţiilor de relief. Drumul Judeţean 107P traversează o mare parte a Munţilor Apuseni, o zonă extrem de atractivă nu numai din punct de vedere turistic, dar şi din punct de vedere istoric, social şi economic. 
 
Lucrările se execută numai în condiţii meteorologice favorabile, iar calitatea lucrărilor este verificată de reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Cluj şi de diriginţii de şantier din cadrul Direcţiei de Administrare a Domeniului Public şi Privat al Judeţului Cluj, entitate aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj.
 
Lucrările sunt realizate în baza „Programului de lucrări de întreţinere curentă şi periodică a unor drumuri judeţene din Judeţul Cluj pentru anul 2016” aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 180 din 22 iulie 2016.”
 
După 12 luni, acest drum județean, proaspăt reparat, arată în felul următor:

 
„Drumul judeţean 107 P, între Gilău şi Mărişel, prin Someşul Rece, va fi modernizat, după ce preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a semnat astăzi ordinul de începere a lucrărilor şi a predat tronsonul constructorului”, scria Ziua de Cluj în 20 septembrie 2011.
 
„Acest sector de drum judeţean se situează în zona de munte, unde anotimpul rece se instalează mai repede, deci este important să folosim fiecare clipă pe care o avem la dispoziţie. Oricum, intenţia noastră este de a preda constructorului spre execuţie, până la finalul acestui an, toate sectoarele de drum licitate”, declara Alin Tișe, citat de Ziua de Cluj, în anul 2011. 
 
„DJ 107P este sectorul de drum cel mai lung din lotul I, în lungime de 44,26 km, şi va fi modernizat în cadrul unui program al instituţiei publice care include modernizarea a 423 kilometri de drumuri judeţene, împărţiţi în cinci loturi”, consemna Ziua de Cluj, acum 6 ani. 
 
Așadar, avântul marelui asfaltator al județului, Alin Tișe, nu este de ieri, de azi, ci de ani de zile, traversează mandatele, cheltuiește banii județului, fără însă ca rezultate durabile să apară. Drumurile județene sunt dintotdeauna modernizate și reabilitate, însă gropile, fisurile și arăturile asfaltice par a se încăpățâna să reziste mereu și să transforme întregul elan al conducătorului județului într-o imensă risipă de bani publici.
 
Suntem în anul de grație 2017 și acestui drum județean i-a venit din nou vremea asfaltării! 
 
Printr-un comunicat remis presei astăzi, Alin Tișe se laudă iarăși cu asfaltarea DJ 107P, drum care, datorită frecventelor asfaltări fără rezultate, ar trebui să constituie mai degrabă un motiv de rușine, decât unul de împăunare, pentru șeful liberal al județului:
 
„Drumul județean Gilău – Someșul Rece – Mărișel, reabilitat și modernizat de Consiliul Județean
 
Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a semnat luni, 4 septembrie a.c., autorizația de executare a lucrărilor de modernizare și reabilitare a drumului județean DJ 107P Gilău (DN 1) – Someșul Rece – Mărișel – DN 1R, între kilometri 0+000 și 44+0896. 
 
«Mă bucur să pot anunța clujenii că în perioada imediat următoare vom demara lucrările de modernizare a acestui drum județean de o importanță cu adevărat strategică pentru județul Cluj și pe care sunt situate multe dintre cele mai importante obiective turistice și recreative din județ precum complexul de lacuri Tarnița-Someșul Cald-Gilău, comuna Mărișel, respectiv lacul de acumulare Beliș-Fântânele. Sute de mii de persoane, clujeni și turiști, deopotrivă, vor avea astfel la dispoziție o variantă mult mai rapidă și facilă de a ajunge din drumul european E60/DN1 spre inima Munților Apuseni”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe. 
 
Principalele lucrări care vor fi executate pe acest sector de drum județean în lungime de peste 44 de kilometri vizează reabilitarea, în profunzime, a celor două benzi de circulație cu o lățime maximă de 6 metri prin așternerea stratului de piatră spartă în grosime de 12 cm, realizarea de covor asfaltic în două straturi, respectiv binder şi strat de uzură, asigurarea înclinației minime necesare pentru scurgerea apelor în șanțuri și rigole de suprafață, amenajarea de acostamente de până la 0,75 m, racordarea armonioasă la toate cele 52 de drumuri laterale – asfaltate, pietruite și de pământ, construirea a cinci parcări, respectiv semnalizare rutieră pe întregul sector de drum vizat. 
 
De asemenea, de-a lungul traseului există 14 poduri și 171 de podețe, dintre care o parte vor fi demolate și reconstruite, restul urmând a fi reparate. Nu în ultimul rând, datorită configurației traseului DJ 107P care străbate zona de munte a județului Cluj, vor fi executate lucrări sistematice de consolidare a terasamentelor prin ranforsări din beton pentru șanțuri, fundații de parapet adâncite, ziduri de gabioane, apărări de maluri și altele. 
 
Lucrările de execuție, preconizate a se desfășura pe parcursul a maxim 24 de luni, vor debuta în cel mai scurt timp posibil și vor fi executate de SC Kiat Group Construct SRL”, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Cluj. 
Date fiind inutilele reabilitări ciclice, acest drum pare a fi tratat drept unul de o importanță strategică nu pentru județ, ci pentru firmele de casă ale Consiliului Județean Cluj. Firme care, an de an, mănâncă o pâine (din banii publici) pentru noi lucrări de reabilitare și modernizare, la fel de ineficiente ca și precedentele.
 
Restul e gargară liberal-politicianistă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *