Din oras

Alin Tișe: „Dacă se retrag clădirile de pe Ploiești, vor fi 3 benzi pe sens.” Proprietarul unei case din zonă: „Să dărâme tot, dar să înceapă cu Primăria, să facă acolo o parcare mare!”

Într-un material anterior am arătat faptul că, cu toate că centrul municipiului este deja sufocat de mașini, autoritățile locale, prin autorizațiile de construcție eliberate pentru construirea de blocuri între case (adevărați mastodonți cu peste 10 etaje), pe străduțe înguste, îngreunează și mai mult traficul, care va ajunge la un moment dat să nu mai facă față deloc afluxului de mașini. 

Acesta este cazul zonei străzii Constanța, unde s-au construit sau sunt în curs de construcție mai multe proiecte imobiliare și de birouri. Pe strada Constanța și pe toate străzile adiacente, am constat la fața locului un trafic de 12-15 mașini pe minut, adică în jur de 900 de mașini pe oră care se târăsc pe fiecare porțiune îngustă de străduță, de doar câteva sute de metri (pe străzile Constanța, Ploiești, Argeș, Nicolae Bălcescu, Croitorilor). 

Ne-am adresat Primăriei Cluj-Napoca pentru a ne lămuri dacă s-a realizat un studiu de oportunitate în legătură cu noile ansambluri de clădiri din zona străzii Constanța și de pe străduțele adiacente, un studiu de oportunitate cu privire la traficul din zonă și locurile de parcare prevăzute în proiectul noilor clădiri. Din 22 iunie, adică de 8 zile, Primăria a intrat în silentio stampa, necatadicsind să ne ofere un răspuns. 

Noi bănuim că administrația clujeană nu a făcut niciun studiu de fluidizare a traficului, ci a dat autorizații de construcție favorizând investitorii în detrimentul zonei care riscă să fie în curând sufocată de traficul generat de noile proiecte. Fiecare centimetru din aceste străzi, trotuarele, și chiar și trecerile de pietoni, sunt ocupate de mașinile parcate neregulamentar, în lipsa unor locuri regulamentare de parcare. Parkingul Leul nu este preferat de șoferi, datorită accesului dificil, în spirală.

În cadrul unei conferințe de presă, care a avut loc în data de 29 iunie, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, a declarat, referitor la situația traficului aglomerat de pe strada Ploiești (unde Primăria Cluj-Napoca a autorizat un turn de 12 etaje, construit de un consorțiu de investitori, printre care îl găsim și pe președintele Consiliului Județean, pe al cărui teren se face investiția din imediata apropiere a Europa Business Center), că în zonă sunt parcări suficiente și că, dacă se retrag clădirile, pe strada Ploiești vor fi 3 benzi pe sens:

„Sunt parcări suficiente și la Imo, și parkingul de vizavi, și și sub clădire; parkingul este liber, nu parchează lumea! Dacă ar parca toți oamenii de pe stradă ai avea două benzi pe sens și dacă, în momentul de față, se retrag clădirile, cum s-au retras toate, vor fi 3 benzi pe sens. Spune-ți-mi, câte străzi în Clujul acesta au 3 benzi pe sens? Dacă toată lumea ar parca, strada ar fi în regulă, pentru că numărul de parcări este dimensionat după numărul de suprafață utilă și de apartamente.”

I-am întrebat pe proprietarii unor imobile de pe strada Ploiești cum comentează declarațiile vecinului lor, Alin Tișe, iar aceștia ne-au răspuns revoltați:

„Toate mașinile parchează în curtea noastră! Nimeni nu intră în Leul! Chiar ieri o femeie ne-a spus că nu urcă în parcare pentru că îi este frică, pentru că parcarea nu este corect făcută și proiectată și se circulă greu. Oamenii care vin își lasă mașinile aici pe stradă sau la noi în curte. Și asta de zeci de ani! E o problemă cu mașinile!

Retragerile de case sunt o absurditate! Acolo unde se construiește au luat din trotuar și se construiește pentru că blocul e al domnului Tișe. Altfel, de ce s-ar face așa bloc uriaș?!

Ar trebui să fim internați la salonul 9, să fim de acord să ni se dărâme casele pentru a fi retrase de la stradă! Ce îmi dă mie Primăria în schimb?! Primăria are să ne retrocedeze un teren pe un dosar din anul 2000 și nu are unde să ne dea. Am câștigat procesul și au zis că ne vor da niște puncte cu care să participăm la o licitație în viitor”, a declarat unul dintre proprietari.

Un alt proprietar de pe strada Ploiești a preferat să facă haz de necaz:

„Sunt un lucru bun retragerile. Să vorbească domnul Tișe cu firma aceea americană care mută clădirile cu totul și să vină să mute și hala și parkingul mai încolo, că și așa există și hotelul din zonă, dincolo de hală, înspre Canalul Morii, care e făcut până în stradă! Acel hotel e făcut fără autorizație și Boc a zis în primul mandat că îl demolează. Și acolo hotelul încurcă traficul. Să îl mute, ca să se facă loc!

Dar, nu ar fi mai bine să vină să ia clădirile și să le mute la Aghireș? Acolo este spațiu și așa ar fi normal!

Aici, pe Ploiești, sunt și case trecute în patrimoniu. Și casa noastră, care arată așa cum arată, este trecută; vă dați seama, casa dărâmată de Tișe, care a fost conacul doctorului Hulpe?!

Acum e vacanță și uitați ce trafic e! Când începe școala, dacă nu pleci din curte înainte de 7:30, până la 8:30 nu poți ieși, iar de aici, de vizavi de Leul, până la McDonalds, faci 18 minute! 

Cât de țăran trebuie să fii să construiești și pe trotuar?! Noi retragem clădirile dacă vrea, le și găurim, facem tunel prin casă, numai să treacă mașinile lui domnuʼ Tișe și lui domnuʼ Boc, finu și nașu, să treacă ei liniștiți!

Cum să faci, pe o străduță cu două benzi de circulație, bloc de 12 etaje?! Să dărâme tot, dar să înceapă cu Primăria, să facă acolo o parcare mare!”, a conchis indignat proprietarul unei vechi case de pe Ploiești.

Proprietarii imobilelor de peste drum de intrarea în parkingul Leul, în curtea cărora oamenii își parchează ilegal mașinile (în loc să folosească parkingul), cu toate că există și un semn de circulație cu „Acces interzis, cu excepția riveranilor”, s-au plâns și de faptul că, cu toate că au făcut numeroase reclamații la Primărie în legătură cu această situație, sesizările lor au rămas mereu fără răspuns și rezolvare și nimeni din cadrul Primăriei nu s-a deplasat la fața locului.

În urma declarațiilor fulminante ale lui Alin Tișe, am adresat reprezentanților Primăriei Cluj-Napoca o solicitare pentru a ne lămuri dacă în PUG sau în PUZ este prevăzută retragerea clădirilor de pe strada Ploiești și cum anume ar urma aceasta să fie realizată. I-am rugat, pe cei care sunt plătiți din banii publici pentru a îi informa pe cetățenii orașului, să ne comunice numărul locurilor de parcare prevăzute în zonă, precum și soluția Primăriei pentru fluidizarea traficului. Până în acest moment întrebările noastre au rămas fără răspuns.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version