Anchete

Ala Bala Portocala. Primaria raspunde selectiv sesizarilor de pe domnuleprimar.ro

Site-ul domnuleprimar.ro este pus la dispozitia tuturor clujenilor, pentru a sesiza probleme pe care le observa in cartierul lor, in drumul lor spre casa sau spre munca, in general, tot ceea ce nu li se pare in conformitate cu buna desfasurare a comunitatii. Aceasta metoda online ar trebui sa usureze calea de acces spre Primarie si spre comunicarea cu aceasta institutie. Din pacate, in cazul Clujului, desi cetatenii incearca aceasta colaborare, fie ea si doar virtuala, Primaria nu raspunde la fel. De fapt, in multe cazuri nu raspunde decat dupa multe sesizari ale aceleiasi persoane. Mai mult, conform site-ului amintit, Cluj-Napoca se afla pe locul intai in topul general al sesizarilor cu un total de aproape 30.000 de sesizari adunate in ultimii zece ani.

Cu toate ca sesizarile din 2005 au primit raspunsuri, acestea au venit de abia in anul urmator. Si tot asa. Lista sesizarilor e lunga, insa raspunsurile sunt putine. In ultimele trei luni s-au inregistrat 674 de sesizari, dintre care 211 in luna septembrie, 230 in luna octombrie si 200 in luna noiembrie. Multe dintre ele inca n-au primit raspunsuri pentru ca, se pare, selectia Primariei e destul de riguroasa in sensul in care reprezentantii ei au raspuns unei solicitari de ieri, dar nu au raspuns altora de luna trecuta. 

Mai mult, numarul ridicat de sesizari demonstreaza atat dorinta clujenilor de a se implica si de a gasi solutii pentru comunitatea in care traiesc, dar si un numar ridicat de nereguli la nivelul orasului. In cele patru zile ale lunii decembrie s-au inregistrat deja 33 de sesizari.

In ceea ce priveste situatia lunii trecute, din cele 200 de reclamatii, doar 56 au primit un raspuns. Unele dintre ele au primit unul tocmai pentru ca erau prea evazive precum e cea din 21 noiembrie a celui care s-a semnat cetateanul derutat.

„Stimati domni/doamne de la Serviciul Siguranta Circulatiei! Dvs. cui i-ati acorda prioritate pe Calea Baciului?
In caz de accident administratorul drumului nu ar fi vinovat? Si Dvs.?”

Raspunsul din partea celor responsabili a venit de abia miercurea aceasta.

„Nu intelegem problema semnalata. Va recomandam sa ne dati mai multe detalii in ceea ce priveste aceasta sesizare pe adresa registratura@primariaclujnapoca.ro sau sa ne semnalati telefonic la numarul 0264/596030, interior 4460, in atentia Serviciului siguranta circulatiei rutiere, retele edilitare si transport local, in vederea luarii unor masuri de remediere, daca acest lucru se impune”, spun acestia.

Dupa care, o alta selectie a sesizarilor pare a fi legata de cele care nu contin o reclamatie propriu-zisa precum e cea din 19 noiembrie a lui Radu Bauer. Acesta propunea un program de reconversie arhitecturala a blocurilor comuniste. Un program cu un termen de 10-20 de ani prin care sa se imbunatateasca aspectul estetic al unor blocuri care au nevoie si sa fie modernizate din punct de vedere arhitectural. 

Propunere la care Primaria recomanda sa transmita o solicitare pe adresa de e-mail a Primariei Cluj-Napoca in atentia Directiei Tehnice si a Directiei de urbanism pentru a-i fi analizata propunerea.

Exact in aceeasi zi a mai existat si o alta reclamatie a domnului Vasile Pop care voia sa afle daca se are in vedere astfaltarea strazii Stefan Augustin Doinas, strada aflandu-se intr-o stare deplorabila. Desigur, raspunsul la aceasta sesizare nu a venit, la fel cum nu a venit in cazul celorlalte 144, care au ramas ignorate.

O a treia modalitate de selectare a sesizarilor care „merita” un raspuns pare sa tina de insistenta reclamantului. Astfel, abia dupa ce aceeasi sesizare este facuta de mai multe ori, reprezentantii Primariei ofera un feedback. In acest sens, sta si exemplul cele din 13 noiembrie, cand Dragos a scris pe domnuleprimar.ro

„Am mai sesizat problema ca pe Calea Turzii, in drept cu restaurantul Shanghai s-a deteriorat destul de mult asfaltul de pe banda 1. Din pacate nu s-a luat nici o masura. Nu înteleg ce se asteapta? Sa vina iarna, si sa nu se mai poata lucra acolo? Sa treaca garantia pe care o are acest drum, reabilitat capital? Va rog sa raspundeti punctual: a fost cineva din Primarie, ca sa verifice si sa confirme situatia? Daca nu, de ce? Daca da, sa ne spuneti care e termenul pana cand se va face reparatia”, intreaba acesta.

Unde raspunsul Primariei este prompt abia dupa insistenta, fiind livrat exact in 13 noiembrie.

„A fost sesizata firma care a realizat lucrarea despre cedarea partii carosabile, iar in prezent aceasta evalueaza cauzele, care au provocat aceasta problema. Fiind vorba despre o lucrare care se afla in garantie, constructorul va efectua refacerea partii deteriorate pe cheltuiala proprie, iar termenul de finalizare este finalul saptamanii viitoare”, raspund ei.

Majoritatea raspunsurilor, insa, nu au o solutionare rapida si merg pe formularile de tip „vom reanaliza”, „vom monitoriza”, „se are in vedere”. Toate acestea arata ca informatia e acolo undeva, se cunoaste problema, dar nu garanteaza nimic ca ea va fi rezolvata. O reclamatie din 18 noiembrie a Dianei Negru cerea lamuriri asupra sensului giratoriu de pe Strada Plevnei cu Campina, sens care intensifica traficul rutier. Raspunsul sesizarii din 19 noiembrie a venit de abia miercurea aceasta.

„Vom reanaliza situatia in comisia de circulatie, acolo unde s-a decis realizarea sensului giratoriu, experimental intr-o prima faza. Se va prezenta situatia inclusiv prin monitorizarea camerei de supraveghere din zona”, spun reprezentantii Primariei.

De altfel, situatia aceasta nu e caracteristica doar lunii trecute. Pentru raspuns, unii reclamanti trebuie sa insiste. Intr-o situatie de asteptare a raspunsurilor e si Vincze Adela Stefania care solicita la data de 14 Octombrie sa i se raspunda altor doua sesizari de la inceputul lunii iulie, respectiv luna august. Pana in prezent, niciuna dintre sesizari nu a primit raspuns.

La fel si acum trei luni, la inceputul lunii septembrie, de exemplu, cand Dragos scria pe acelasi site ca strada Bolintineanu e plina de santuri.

 „Am depus in 27 august seizarea 90336, legata de faptul ca pe strada Bolintineanu s-au sapat niste santuri, si lucrarea a ramas asa, la stadiul de santier, spre „bucuria” riveranilor. De atunci a trebut o saptamana de vreme foarte buna. Au venit ceva muncitori, au frezat o banda de circulatie, si apoi pauza”, incepe reclamatia lui reamintind ca nu i s-a raspuns nici in cazul primeia.

Raspunsul primit din partea Serviciului de Administrare a Cailor Publice a venit de abia in 24 septembrie: „Multumim pentru sesizare. Situatia a fost remediata”.

De altfel, in topul general al sesizarilor, top realizat de site-ul domnuleprimar.ro, Cluj-Napoca ocupa locul intai cu un total de 27.821 de sesizari, urmat de Piatra Neamt cu 5.096 sesizari, Buzau cu 4.601 sesizari, Iasi cu 3.205 sesizari si Bacau 2.842 sesizari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version