In vizor

Adrian Câciu: Din PNRR avem contracte încheiate de 36 de miliarde de euro / Metroul de la Cluj, cel mai întârziat proiect / Magistrala M6 spre Otopeni este deja în stadiu de execuţie de 30%

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a declarat marţi că la momentul acesta, din PNRR avem contracte încheiate de 36 de miliarde de euro, deşi PNRR-ul nostru este de doar 28,5 miliarde, ceea ce ne spune că există cerere pentru investiţii. Ministurl a subliniat că în PNRR, în România ”au fost prinse proiecte, spre deosebire de alte ţări, care nu erau mature şi nu erau nici măcar la nivel de studiu de fezabilitate, relatează News.ro.

Proiectul metroului de la Cluj este cel mai întârziat proiect din PNRR, unde nu există nici contract de dirigenţie de şantier, a spus Câciu, făcând o comparaţia cu proiectul Magistralei M6 spre Otopeni, care este deja în stadiu de execuţie de 30%.

 

„Magistrala M6, pe care acum o contractăm, este deja în stadiu de execuţie de 30%, am reuşit să o introducem în PNRR şi vom deconta banii pe ea”, a spus Câciu. Ministrul Investiţiilor a precizat că la Cluj este ”acelaşi timp de infrastructură, dar suntem încă la stadiul în care nu avem contract de dirigenţie de şantier, nu avem o delimitare de şantier şi să înceapă săpăturile, deşi până la finlul acestui an ar trebui să avem execuţie de 50%. ”Sunt îngrijorat”, a precizat ministrul Adrian Câciu, adăugând că o să meargă după campanie acolo, pentru că nu vrea să se creadă că este un atac, ”Chiar mi-aş dori ca întreaga atenţie la autoritatea locală să se îndrepte spre acest proiect, pentru că este un proiect care dacă este util pentru toţi clujenii, haideţi să îl facem”, a mai comentat Câciu în emisiunea România Politică de la Prima News.

Proiectul metroului de la Cluj este cel mai întârziat proiect din PNRR, unde nu există nici contract de dirigenţie de şantier, a spus Câciu, făcând o comparaţia cu proiectul Magistralei M6 spre Otopeni, care este deja în stadiu de execuţie de 30%.

„Magistrala M6, pe care acum o contractăm, este deja în stadiu de execuţie de 30%, am reuşit să o introducem în PNRR şi vom deconta banii pe ea”, a spus Câciu. Ministrul Investiţiilor a precizat că la Cluj este ”acelaşi timp de infrastructură, dar suntem încă la stadiul în care nu avem contract de dirigenţie de şantier, nu avem o delimitare de şantier şi să înceapă săpăturile, deşi până la finlul acestui an ar trebui să avem execuţie de 50%. ”Sunt îngrijorat”, a precizat ministrul Adrian Câciu, adăugând că o să meargă după campanie acolo, pentru că nu vrea să se creadă că este un atac,

”Chiar mi-aş dori ca întreaga atenţie la autoritatea locală să se îndrepte spre acest proiect, pentru că este un proiect care dacă este util pentru toţi clujenii, haideţi să îl facem”, a mai comentat Câciu în emisiunea România Politică de la Prima News.

El a mai afirmat că la momentul acesta, din PNRR avem contracte încheiate de 36 de miliarde de euro, „deşi PNRR-ul nostru este de doar 28,5 miliarde, ceea ce ne spune că există cerere pentru investiţii. Nu suntem în lipsă de proiecte. Mai avem şi partea de cofinanţare pe proiecte”, a declarat Câciu, citat de News.ro.

El a anunţat că urmează o analiză privind stadiul investiţiilor din PNRR.

”Joia aceasta vom avea o nouă analiză privind progresul pe fiecare investiţie în parte, pentru că nu ne dorim să pierdem nicio investiţie din PNRR”, a precizat Câciu.

 

Ministurl a subliniat că în PNRR, în România ”au fost prinse proiecte, spre deosebire de alte ţări, care nu erau mature, deşi una din solicitările regulamentului era să prindem proiecte care sunt deja în execuţie”.

 

”Noi românii am avut multe idei, am prins multe lucruri care era clar că nu se vor putea realiza pentru că nu erau nici măcar la nivel de studiu de fezabilitate, ăpractic aveam un concept pe o hârtie”, a spus Adrian Câciu, arătând că s-au lovit de aceste probleme şi pe investiţiile pe feroviar sau pe spitale. iar unele le-au dus pe alte programe.

Ministrul Investiţiilor a mai spus că avem de recuperat dar este şi rău şi bine, pentru că ”atât de puţin s-a făcut în perioadele anterioare încât ai multă oportunitate în faţă de a construi”.

Exit mobile version