Din oras

Adevarul despre cele 19 promisiuni neonorate ale lui Boc. Concluzia trista: penalul Apostu a fost adevaratul primar

Unii spun ca Liviu Alexa numai critică și nu are ochi să vadă ceea ce a realizat Emil Boc în mandatele sale. S-au făcut multe. Emil Boc a asfaltat Cluj-Napoca și în zone care nu visau că au să vadă vreodată asfalt, precum în Dâmbu Rotund și Someșeni. Oamenii aceia n-au să-l uite niciodată pe primar și au să-l poarte la sân ca o iconiță. Ceea ce nu știu ei, sau nu vor să știe, este că adevăratul primar asfaltator a fost Sorin Apostu.

Lăsând la o parte partea cu condamnarea penală, Sorin Apostu a fost adevăratul manager al Clujului, cel care a realizat reabilitarea Pieții Unirii, a Pieții Muzeului, a Parcului Central, realizatorul Clujului pietonal șamd.

Emil Boc a fost cu promisiunile. Și a promis, că nu promitea de la el. Aveți aici o listuță cu ce-a promis și n-a făcut. Sau dacă a făcut, a făcut prost. La fel de prost cum a tăiat otova salarii pe când era premier. Că pensiile nu l-a lăsat Curtea Constituțională să le taie.

 

1. Emil Boc nu a implementat niciun studiu de trafic și niciun proiect pentru fluidizarea traficului în zona centrală și pe principalele artere de circulație;

2. Nu a identificat nici o locație pentru vreun parking în zona centrală și nu a început lucrările pentru nici un parking în zona centrală; Despre parkimgul din Piața Mihai Viteazul nici măcar nu a mai deschis gura;

3. Deși în 2014 a alocat 5.000.000 de lei pentru noile parkinguri de cartier, Emil Boc nu a identificat nicio locație și nu a început lucrările la niciun astfel de parking; Singurul parking la care s-a lucrat în dorul lelii este cel din Mănăștur – str. Negoiu – neterminat.

4. S-au cheltuit peste 163 milioane lei pentru reabilitarea liniei de tramvai din Cluj Napoca. Din păcate, pe linia nouă au circulat pe lângă tramvaiele noi, prea puține față de promisiuni, mai mult tramvaie vechi ceea ce a dus la deterioarea liniei noi. Emil Boc a abandonat ideea extinderii liniei de tramvai până în Florești, deși acesta a fost unul dintre proiectele cu care a câștigat în campania electorală pentru primăria Clujului din 2012.

 

5. Deși a plătit 350.000 de lei pentru consultanță privind implementarea în transportul public local a 10 autobuze electrice pe care autoritățil locale au declarat că au intenția de a le achiziționa în 2014 din fonduri elvetiene, acest proiect este pe cale de a fi finalizat abia în 2016, ocazie cu care Emil Boc mai trage o minciună cum că: “Aceasta strategie se intinde pe perioada 2016­ / 2019 si vizeaza achizitionarea a 30 de autobuze electrice pentru care sunt asigurate si fondurile necesare, astfel, din fonduri elvetiene, din bani europeni, prin Fondul de Mobilitate al U.E. , prin alocatii ale Guvernului Romaniei si ale Municipalitatii clujene s­a constituit un fond de investitii in valoare de 71.241.776 LEI fara TVA. Un prim pas foarte important in aceasta strategie a fost facut in data de 6 mai cand Primaria Cluj Napoca, in calitate de Autoritate Contractanta, a publicat pe SEAP anuntul referitor la depunerea ofertelor si organizarea licitatiei pentru achizitionarea primelor 10 autobuze electrice. Valoarea estimată a acestei prime achizitii este de 23.747.587 Roni fara TVA si reprezinta echivalentul a 10 bucati de autobuze electrice, valoare în care este incluss si instruirea personalului. Potrivit anuntului se va organiza o procedura on line deschisa pentru cumpararea autobuzelor electrice”.

A mințit în 2014? A mințit în 2015 când Ambasada Elveției a semnat la Cluj-Napoca acordul de cumpărare a 10 autobuze electrice pentru municipiu? Deci un an mai târziu decât se lăuda. Sau va minți și în 2020?

 

6. În 2014 Emil Boc fura cu nonșalanță un proiect al consilierilor liberali, care atunci erau în opoziție cu el, căci primarul făcea încă parte din PDL. Era vorba despre proiectul unui monorail pe albia râului Someș (acel Someș navigabil promis în campania din 2012). Deși s-a lăudat la ședința de aprobare a bugetului că în acesta a fost cuprins și studiul de fezabilitate pentru realizarea acestui monorail, nu am mai auzit ca acest lucru să se întâmple. Mai mult, întreb: cum se pupă proiectul Someșul navigabil cu monoraiul care trece peste navigatori?

7. Deși în 2014 s-au alocat, prin buget, peste 5.000.000 de lei pentru reabilitarea clădirilor din zona centrală, acești bani nu s-au cheltuit din cauza procedurii complicate de finanțare propuse de către municipalitate.

8. Deși vorbește de peste 4 ani despre reabilitarea zonei Piața Mihai Viteazul și despre realizarea unui parking subteran în această zonă, Emil Boc nu a demarat acest proiect. În schimb a scos bani din buzunarele clujenilor pentru a plăti despăgubiri pentru un contract de asociere prost întocmit.

 

9. Nici până azi nu s-a finalizat nimic din veșnicele proiecte de Cartiere ale Tineretului, transformate când în parcuri foto-voltaice, când în Centre ale Cinematografiei Mondiale, când în parcele pentru tinerii căsătoriți sau pentru revoluționarii din decembrie 1989, fie că vorbim despre terenurile din Lomb sau cele din Dâmbul Rotund. În schimb, prin procese pe contracte de asociere prost concepute, sau procese pentru promisiuni neonorate, municipalitatea a fost la un pas de a pierde din patrimoniu ca daune parte din aceste terenuri în asociere, și va scoate bani din buzunarele clujenilor pentru a plăti despăgubiri.

10. Desi a declarat că Centrul Cultural Transilvania este o prioritate, nici până acum nu s-au început lucrările la această investiție.

11. În 2012 primarul Emil Boc a venit în fața clujenilor cu proiectul de Aqua Park din Grigorescu pentru care au fost alocați 1.000.000 ron în 2013. Nici până în ziua de azi nu există acest Aqua Park, dar nici de milionul de lei nu știm ce s-a ales.

12. Emil Boc s-a lăudat în 2014 că a bugetat înființarea unui patinoar permanent – poate ni-l arată și nouă.

 

13. Cu chin și cu vai, în 2015 Emil Boc a finalizat Planul Urbanistic General și l-a supus spre aprobare. De atunci îl tot amendează și tot într-un scandal urbanistic o ținem. Dacă mai e ceva de negociat în Cluj-Napoca, doar acest PUG a rămas care este o mină de aur pentru rechinii imobiliari care-și ridică blocuri turn între blocuri turn ca în zona Mănăștur, sau blocuri turn printre case ca în zona Centrală.

 

14. În zece ani, Emil Boc nici nu a vrut să audă că există în Cluj-Napoca străzi particulare rezultate în urma dezvoltării imobiliare haotice la care și el a fost părtaș. În zece ani nu a fost interesat să treacă din domeniul privat în domeniul public aceste străzi și să le reabiliteze ca pentru un oraș de 5 stele deși a fost solicitat în acest sens. Acum, în campanie electorală, promite că va scoate din mizerie 400 de astfel de străzi. Adică dă asfalt electoral, că numai asta știe să dea.

 

15. Bike Sharing s-a realizat cu întârziere și încă nu este finalizat. Mai mult, conține tronsoane care sunt o adevărată bătaie de joc la adresa clujenilor. Se vede că s-a făcut în grabă, neprofesionist, doar ca să justifice faptul că s-au luat niște bani din fondurile europene și că și Cluj-Napoca se integrează unui trend.

 

16. Sistemul de ticketing a fost inaugurat cu fast și pompă, dar nu funcționează corect nici măcar acum în campania electorală.

 

17. Turnul Primăriei zace drapat cu un cearceaf – și asta este starea de normalitate depeste 2 ani de cand platim din bani publici chirie pentru schelele ce lancezesc acolo.

 

18. Podul Traian s-a mai prăbușit pe un tronson zilele acestea – noroc că nu a mai fost nici o băbuță pe acolo să se accidenteze.

 

19. Piața Gării este un șantier permanent în care se lucrează când își mai aduce aminte constructorul că trebie să mai plimbe pe acolo câte o roabă. În ceea ce privește pasajul subteran al lui Șurubaru, acesta este o budă de lux pentru boschetari care se inundă la fiecare ploaie. Bani aruncați degeaba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version