In vizor

Activitatea Protecției Consumatorilor în pandemie: „Clujul este printre primele județe ca număr de reclamații înregistrate la nivel național”

Starea de alertă a însemnat deschiderea unor servicii pentru publicul larg (saloane de înfrumusețare, service-uri auto, magazine, în anumite condiții, hoteluri, curățătorii, servicii de optică medicală, cabinete stomatologice, muzee ș.a.). Toate aceste servicii de care beneficiem în acest moment trebuie să funcționeze în condițiile de siguranță sanitară prevăzute prin reglementările legale. Trebuie, de asemenea, să respecte toate legile care se aplicau și înainte de pandemie. Cine verifică, însă, în aceste zile, ca legea să fie respectată, în beneficiul consumatorilor, a clienților finali?

Mircea Radu, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Cluj, a explicat, pentru Ziar de Cluj, activitatea din ultima perioadă a instituției pe care o conduce. O activitate importantă, Clujului fiind în topul național al sesizărilor provenite de la consumatori:

„Noi, în baza reclamațiilor pe care le primim, verificăm operatorii economici. Există și tematici, la nivel de autoritate, la nivel central, pentru toate comisariatele, care sunt obligatorii pentru toți, și sunt tematici regionale, cele care se impun la nivelul fiecărei regiuni, datorită specificității. Aceste tematici vin în sprijinul reclamațiilor făcute de către consumatori.

Sunt foarte multe sesizări! Clujul, ca și județ, este printre primele, ca număr de reclamații înregistrate la nivel național. E o populație atentă, e un consumator atent, bine informat, care își cunoaște drepturile.

Reclamațiile sunt diverse – discutăm de servicii, prestări servicii, bunuri alimentare, bunuri nealimentare, agenții de turism, de toate. Nu au acum un alt specific, în general, se mențin, ca și până acum.

Lumea dorește să fie bine informată și încearcă să reglementeze prin propriul efort și atunci ne sună. Nu toate se verifică, dar 80% se verifică, 20% nu. Unele reclamații sunt neîntemeiate, unele sunt cu rea-voință, dar 80% se confirmă. Se dau și sancțiuni, ca și până acum, nu s-a schimbat nimic în activitatea noastră.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *