Uncategorized

Accidentul din Muntenegru i-a speriat pe turistii clujeni. ANAT ia masuri de forma

Tragicul accident petrecut recent in Muntenegru si amploarea cu care a fost redat in presa ii determina pe clujenii care si-au programat sejururi in statiunile de acolo sa isi refaca planurile de vacanta. 

„Ne-am dorit mult sa plecam in concediu in Muntenegru, la Budva, am visat cateva luni la asta, dar dupa ce am vazut la televizor ce nenorocire s-a intamplat in accidentul de autocar nu mai vrem acolo, cautam altceva”, spune Anca, o clujeanca din Grigorescu. „Nu am planificat sa mergem cu autocarul, ci cu masina personala, alaturi de cativa prieteni, insa ar fi urmat sa trecem pe drumurile acelea infioratoare. Nu vrem sa ne supunem parintii la emotii din cauza asta”, adauga tanara.

Insinuari grave, contracarate cu un mic comunicat

Daca pana nu demult Muntenegrul era una dintre revelatiile turistilor romani, dupa accidentul din ziua de Rusalii zona a devenit una de temut. O simpla cautare pe Google are ca rezultate titluri din presa romaneasca precum „Autocarul groazei”, „Destine distruse in Muntenegru” sau „Au plecat in vacanta, s-au intors in sicriu”. La fel si la cautarea numelui agentiei care a organizat sejurul, Mareea Tour, aratata cu degetul ca vinovata pentru tragicul accident. Ca raspuns, pe site-ul Agentiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) din Romania a fost postat doar un comunicat sec, in care „ANAT roaga formatorii de opinie și mass media sa evite speculații și interpretari de natura sa propage in opinia publica fapte nedevarate sau opinii nefondate“. Lucia Morariu, presedinta asociatiei, nu a putut fi contactata pentru a explica de ce asociatia nu a luat masuri solide de sprijin a imaginii Mareea Tour.

Turistii renunta la autocar

„Efectele mediatizarii accidentului se simt deja. Cam 15-20% dintre cei care aveau rezervare au renuntat la transportul cu autocarul si merg cu masina personala. Toata lumea vorbeste ca e traseu periculos, drum mortal, dar trebuie sa avem in vedere si ca e un drum frumos, cu privelisti spectaculoase, pe care daca esti prudent poti trece fara probleme. Si drumul spre Bucuresti e dificil, se intampla accidente, nu inseamna ca nu mai mergem acolo. Nu putem lasa imaginea agentiei organizatoare si a destinatiei sa fie patata din cauza comportamentului unui sofer, a unui moment nepotrivit, evitarii unui pieton sau a unei miscari gresite a soferului“, a spus Martin Bikfalvi, directorul general al agentiei Calibra si presedinte al Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Clujean.„

Se poate merge si cu avionul

Bikfalvi e de parere ca singurii care pot lua masuri ar fi reprezentantii Mareea Travel.

„Nu ANAT, nici altcineva nu poate lua atitudine, doar organizatorii sejurului pot iesi in fata, sa explice care le sunt obligatiile, ce are de facut transportatorul, ca vina e doar a celui care a provocat accidentul“, a spus acesta.

Presedintele asociatiei clujene nu crede nici in oportunitatea unor reduceri la sejururile in Muntenegru.

„Se poate merge si cu avionul, de la Bucuresti la Dubrovnic, care e aproape de Muntenegru“, a sugerat Bikfalvi.

Nu se pot face anulari ale drumului cu autocarul

Oficialii altei agentii de turism care efectueaza drumuri cu autocarul in Muntenegru, Christian Tour, sustin ca panica de dupa accident s-a manifestat doar prin cateva telefoane.

„Au fost cativa clienti care au sunat sa ne intrebe daca totul este in regula cu aceste calatorii. Nu a anulat nimeni drumurile si nici nu le puteam aproba aceasta anulare. Totul este programat“, a declarat Ionut Bunea, directorul filialei din Cluj a agentiei.

„Avem un autocar care pleaca in fiecare zi de luni din Bucuresti cu turisti si la intoarcere ii aduce pe altii. In Muntenegru se merge in numar mai redus ca in Grecia, de exemplu, se cauta mai ales pentru circuite culturale. Nu e o tara cu probleme, drumurile sunt mai bune decat ale noastre, Transfagarasanul nici nu are parapeti“, a mai spus acesta.

Sugestie: campanii de informare ale celor din Muntenegru

„Acest incident tragic are o incarcatura emoționala foarte puternica. Prin urmare, deși nu ne-am confruntat cu anularea unor rezervari pentru aceasta destinație, ne așteptam la o doza de reticența din partea turiștilor in a achiziționa pachete in Muntenegru“, a precizat Lidia Sighiartau, manager Filadelfia Turism.

Majoritatea turiștilor care au ales Muntenegru pentru concediu sunt clienți vechi.

„Cu siguranța, va fi nevoie de timp pentru ca romanii sa mearga cu aceeași deschidere in Muntenegru, de altfel, o destinație foarte apreciata și cautata in ultimii ani“, a apreciat managerul.

In opinia sa, „sentimentul general in urma acestui accident se va schimba, daca agențiile de turism iși vor selecta cu mai mare seriozitate colaboratorii, iar oficiul de turism din Muntenegru va pune la punct o serie de campanii de informare pentru a inlatura efectele tragediei care ne-a afectat pe toți“.

 

 

.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *