In vizor

A început vânătoarea numerelor de înmatriculare controversate. Ce poate face poliția în acest caz și cine e șoferul mașinii vedetă?

Polițiști din întreaga țară încearcă acum să îl prindă pe controversatul șofer care și-a personalizat plăcuțele de înmatriculare cu ”M..EPSD”. După ce în urmă cu câteva seri acesta a scăpat ca prin urechile acului de poliția din Craiova, au început demersurile de întocmire a unui dosar penal pe numele șoferului.

Totul a pornit după ce autoritățile suedeze au confirmat printr-o adresă oficială trimisă MAI, că numărul poate fi utilizat doar în Suedia.

”Având în vedere notificările privind autoturismul marca Audi A5, înmatriculat în Suedia cu numărul M..EPSD, se impune analiza întrunirii elementelor constitutive ale infracțiunii prevăzută și pedepsită de art. 334, alin. 4 din Codul Penal, în situația depistării în trafic.”

 

Legea menționată în notificare face referire la conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul înmatriculat în alt stat, care nu are drept de circulație în România și care se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă.

Asta doar pentru că autoritățile suedeze, la cererea celor române, au trimis o adresă în data de 20 iulie (de care Poliția română a făcut caz doar în 28 iulie – oare de ce atât de târziu?) în care precizau că numerele respective sunt personalizate și conform legilor în vigoare ele nu au voie să părăsească teritoriul țării. Mai mult, Suedia a pus la dispoziție  numărul de înmatriculare permanent al mașinii care apare și în aplicația EUCARIS.

De aici derivă mai multe nereguli. La intrarea în țară, pe Rovinietă apare”M..EPSD” și nu RSD059. Întrebarea e ce fel de controale s-au făcut la vamă și ce număr de înmmatriculare apărea pe talon? Pentru că pe taloanele suedeze apar amândouă numerele de înmatriculare.

Așa arată un talon Suedez, unde la A1 este numărul permanent și la A2 este cel personalizat:

(click pentru imaginea completă)

 

Până ne vom lămuri cum e cu legea în Suedia, am contactat un avocat care să ne ofere un punct de vedere cu privire la aceste aspecte.

”Ține de dreptul Suedez până la urmă. Dacă cei de la Ambasada Suediei confirmă că într-adevăr numerele respective nu pot fi folosite decât pe teritoriul Suediei, înseamnă că întradevăr a săvârșit o infracțiune. Dacă cei de la Ambasadă spun că rezidenții suedezi pot să circule pe teritoriul Europei, atunci nu e niciun fel de problemă. Dar asta ține de dreptul Suedez. Din punct de vedere juridic, totul depinde de validitatea acelor numere și nu depinde de dreptul românesc, ci depinde de dreptul suedez.” – a declarat, pentru Ziar de Cluj, avocatul Ciprian Păun

În legătură cu aceste aspecte, vom reveni și cu punctul de vedere al Poliției din Stockholm precum și al Ambasadei Suediei. Între timp, știm că posesorul mașinii respective s-a dat la fund. Contactat din nou de reporterii Ziarul de Craiova, Răzvan, șoferul mașinii buclucașe, nu a mai răspuns la telefon.

Până vom reuși să vedem ce s-a întâmplat la punctele de trecere a frontierei din Suedia și până în România, cum se poate ca o persoană să aibă două numere de înmatriculare și care este legea Suediei, am căutat să vedem cine e acest Răzvan originar din București și mutat de ceva vreme în Suedia.

Lui Răzvan Ștefănescu nu îi prea place să se expună în spațiu public de când cu mașina vedetă. Din zecile de imagini cu mașina, doar în două apare și proprietarul. Ultima dată, acesta s-a filmat cu trupa ARMA din Satu Mare, mai mult de nevoie decât de voie, pentru că în cele două minute cât apare în imagini, mai mult s-a codit decât a vorbit. Întrebat cum e cu dosarul penal, Răzvan Ștefănescu a declarat că nu i s-a întocmit până acum așa ceva. Mai mult, chiar și cu documentele în care se arată că ar fi folosit ilegal plăcuțele în România, Răzvan Ștefănescu se apără cum poate, atacând articolele apărute în mass-media și catalogându-le drept Fake News.

(click pentru imaginea completă)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *