Eveniment

A fost desemnat constructorul pentru legatură Clujului la Autostrada Transilvania

La mai bine de 10 ani de când celebra Autostradă a Melcului (cunoscută și sub denumirea de Transilvania) trece pe lângă Cluj-Napoca, a fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția drumului de legatură dintre A3 și DN1(localitatea Tureni, județul Cluj). De remarcat că legătura este între Tureni (localitatea Mărtinești) și Autostradă, Cluj-Napoca mai având de așteptat.

Licitația a fost adjudecată de Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader),OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS,OPR ASFALT,AUTOTEHNOROM,CON-A OPERATIONS, care va cheltui 562,61 milioane de lei (fără TVA) în 18 luni, pentru a finaliza lucrările. Adică 11.252.000 de lei pe kilometru (aka 2.296.326,5 euro), mai ieftin ca timp pe kilometru și echivalent ca bani pe kilometru ca cei 2 kilometri de ”centură metropolitană” din tronsonul I pe care Emil Boc l-a adjudecat cu suma de 94 de milioane de lei (terminabil în 20 de luni). Deh, ”centura metropolitană” va avea 6 benzi (care nu știm la ce ne vor fi de folos, având în vedere că în Cluj-Napoca se va intra pe 4 benzi și se va înțepeni în veșnicia lucrărilor de pe Calea Moților, iar în Florești se va intra pe 4 benzi și se va înțepeni în semafoarele și tăierile la stânga, intersectând traficul din sens opus.

În schimb, drumul expres cu o lungime de circa 5 km va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens. În plus, pe această șosea vor fi construite 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

”Procedura pentru semnarea contractului finanțat din fonduri europene nerambursabile va putea fi demarată peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a transmis Cristian Pistol, directorul general CNAIR, pe Facebook.

Cine execută lucrarea?

Păi, firesc, o firmă cu patron cercetat penal. Firma Dimex este deţinută de omul de afaceri Ioan Scurtu, condamnat în 2015 la doi ani de închisoare pentru cumpărare de influenţă, într-unul din cele mai ciudate dosare de corupţie: A DAT ȘPAGĂ UN POD.

CITEȘTE ȘI: Ghici cine s-a prezentat la licitația pentru trosnsonul I al Centurii metropolitane? O firma al cărei patron a dat șpagă… un pod unui magistrat

Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader) – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS – OPR ASFALT – AUTOTEHNOROM – CON-A OPERATIONS are sediul în județul Bistrița Năsăud. Constractul este de 562,61 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de finalizare a lucrărilor de 18 luni.

Având în vedere complexitatea lucrării, executanții (cu antecedentele lor penale) și ghinionul Clujului la ”afaceri” cu investitorii, sperăm ca acest drum expres să die gata fix când s-a zis că OSĂ fie gata.

Exit mobile version