Ziar de Cluj va prezinta imagini prin care arata cum Consiliul Judetean blocheaza activitatea Aeroportului International „Avram Iancu” Cluj punand in pericol siguranta pasagerilor. Pe platforma de parcare a avioanelor s-a format o adevarata piscina ca urmare a intarzierii cu care a fost eliberata autorizatia de reparatie solicitata de catre reprezentantii aeroportului.
O suprafata de cativa zeci de metri patrati din platforma de rulare a AeroportuluI International Cluj s-a scufundat ca urmare a vechimii si uzurii acesteia. Acest lucru a facut ca dalele de beton sa creeze adevarate capcane pentru pilotii aeronavelor care aterizeaza si decoleaza de la Cluj. In repetate randuri reprezentantii aeroportului au solicitat CJ Cluj eliberarea autorizatiei de reparatie, insa acestia au intarziat sa elibereze invocand tot felul de motive de natura administrativa. In urma intarzierilor de peste 60 de zile, siguranta persoanelor care folosesc Aeroportul International Avram Iancu Cluj a fost pusa in pericol prin formarea unei adevarate piscine chiar in mijlocul caii de rulare a aeronavelor.
Directorul aeroportului, David Ciceo, a afirmat ca puteau fi evitate aceste inconveninete daca in urma solicitarior repetate autorizatia de reparatie era eliberata in urma cu aproape 2 luni.
“Autorizatia de reparatie a fost eliberata de catre CJ Cluj in urma cu o saptamana in regim de urgenta dupa ce noi am prezentat Autoritatii de Siguanta a Traficului Aerian faptul ca platforma de parcare era pericol public. Am inchis si delimitat zona, urmeaza in cel mai scurt timp sa facem organizarea de santier si sa incepem lucrarile. Acestea constau in spargerea dalelor din zona marcata si inlocuirea lor. Nu se ajungea in aceasta situatie daca primeam la timp autorizatia. Avem o intraziere de cel putin 50-60 de zile din aceasta. Zona respectiva nu se mai poate folosi pentru ca este pericol pentru aviatie. Se putea ajunge la dezastre si din aceasta cauza am decis sa nu o mai folosim”, a declarat David Ciceo.
Intarzierea prin care forul judetean a eliberat autorizatia de constructie a determinat o reactie si din partea senatorului Marius Nicoara, fost presedinte a CJ Cluj care a solicitat explicatii pentru faptul ca desi existau fonduri in bugetul pe 2015 pentru realizarea unui studiu de fezabilitate in vederea extinderii pistei la 3.500 de metri nu s-a facut nimic in acest sens de catre actualul presedinte Mihai Seplecan.
„Observ ca arhitectul sef al judetului in mod intentionat si fara nici o justificare, intarzie eliberarea Certificatelor de Urbanism si a Autorizatiilor de Construire necesare pentru proiectele aeroportului. S-a ajuns in situatia periculoasa ca din cauza intarzierilor nejustificate sa fie pusa in pericol siguranta traficului aerian pe Aeroportul Cluj. De ce presedintele Consiliul Judetean Cluj nu doreste extinderea pistei de decolare – aterizare la 3500 m? Spun toate acestea deoarece Consiliul Judetean Cluj a avut in bugetul pe anul 2015 un milion de lei pentru realizarea Studiului de fezabilitate pentru extinderea pistei de decolare – aterizare si desi suntem la finele anului nu s-a demarat nimic in acest sens”, a declarat Marius Nicoara printr-un comunicat de presa.
Ironia sortii face ca astazi si maine la Aeroportul Cluj sa fie in plina desfasurare un simpozion international pe teme de siguranta aeriana, manifestare la care participa nume grele in domeniul sigurantei traficului aerian european.
„In data de 11 septembrie am primit solicitarea de emitere a autorizatiei si solicitarea a fost onorata prin emiterea de autorizatie in decurs de doar cateva ore. Aeroportul cererea autorizarea lucrarilor in regim de urgenta si au depus cererea la registratura CJ autorizatia si expertiza la ora 15, iar la ora 17 au primit autorizatia”, a declarat Claudiu Salanta, arhitectul sef al judetului.