In vizor

Pistele de biciclete se traseaza doar pentru banii europeni si numai in bataie de joc

Pistele de biciclete avizate in luna martie si trasate in ultimele zile in mai multe zone din oras sunt realizate parca doar pentru a bifa niste statistici, cerinte din proiectul european. Trasate fara noima, discontinue, o data pe stanga, apoi pe dreapta, incep si se termina nicaieri.

In zona Clujana, pistele de biciclete ar fi de-a dreptul hilare, daca nu ar fi de tot plansul. Unele incep in mijloc de strada si se termina cativa metri mai incolo, altele sunt finalizate brusc, langa vreo masina parcata pe margineadrumului, iar altele isi pierd urma in intersectii.

Situatia nu e, insa, singulara. In urma cu o luna, in zona Bucium, pista a fost trasata pe marginea soselei in zona Cora, cu doua sensuri. Apoi, inainte de podul peste Somes, sensurile se desparteu si, dupa ce ajungeau in zona Profi, pista se evapora.

Este un adevarat pericol public in multe puncte”, a subliniat Radu Mititean, presedintele Clubului de Cicloturism Napoca.

“Noi vom incerca sa convingem Politia Rutiera sa-si retraga avizele, sau sa ii oblige daca au incalcat avizul sa modifice, sa le lateasca, sa faca delimitari. Unele sunt mult prea inguste, pur si simplu asa nu pot ramane pentru ca e mai rau decat fara ele. Mai ales ca vor sa le faca cu caracter obligatoriu, sa forteze biciclistii sa mearga pe chestiile alea, iar astfel creste riscul de accidente. Pe ei ii intereseaza numai statisticile, au facut in zonele de periferie, pe Muresului, pe Oltului, piste care nu duc nicaieri si au si recunoscut deschis: a fost oportunitate, le-am facut, am mai imbunatatit statistica”, a mai declarat Mititean pentru Ziar de Cluj.

In sedinta din 9 martie planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 kilometri de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil.
Trasarea acestor piste face parte din proiectul european „Retea de self service de inchiriere de biciclete”.

Proiectul european de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. El prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *