
Produse între 2004 și 2006, cele 27 de troleibuze Irisbus Agora(nr. 150-176) au reprezentat un real progres față de flota existentă, fiind primele dotate rampă și podea joasă pe întreaga lungime, anunțuri audio și afișaje led. Acestea au circulat până în 2020, fiind retrase și păstrate în conservare după 14-16 ani de activitate.
Cele 10 troleibuze nearticulate Irisbus Citelis(nr. 177-186) sunt produse în 2010-2011, fiind cele mai noi dintre mijloacele de transport nemișcate din primăvara lui 2020, circulând mai puțin de 10 ani. Dotate cu instalație de climatizare și acționare asincronă, vehiculele se ridică la cele mai actuale standarde.
15 autobuze articulate Renault Agora au fost convertite în troleibuze în 2011 (nr: 002, 003, 004, 006, 009, 010, 013, 014, 016, 017, 021, 025, 026, 030, 033), investindu-se 230.000 euro per vehicul pentru transformarea în vehicule electrice asincrone. În timp ce acestea au fost retrase acum 3 ani, aproximativ 40 de autobuze diesel de acest tip încă rulează în orașul de sub Feleac, ultimele fiind achiziționate la mâna a 2-a chiar în 2020, în paralel cu retragerea troleibuzelor.
Departe de a fi perimate/învechite, troleibuzele retrase acum 3 ani sunt vehicule accesibile și eficiente energetic.
În timp ce 52 din 132 de troleibuze stau retrase din 2020, multe zeci de autobuze diesel de generație similara sau mai vechi circula sistematic în urbea de pe Someș. Cele mai vechi troleibuze active din Municipiul Cluj-Napoca, articulatele Irisbus Citelis, au 10 ani în timp ce autobuzele active cele mai vechi au 30 de ani, vârsta medie a flotei diesel fiind de 12 ani.
Normal, Oastea Domnului Nostru Boc al Nost’ s-a arătat oripilată și a cerut dovezi, precum ”cacademiciana” sw renume mondial căzută lângă un zid la Târgoviște:
Deci, da, avem: