Lucrările de modernizare a podului N care leagă Mănășturul de Grigorescu au demarat luni și vor dura cel puțin 9 luni. Din cauză că totul se desfășoară cu traficul deschis, au apărut deja probleme și este abia începutul. Mai ales la orele de vârf se formează coloane de mașini până în Florești. Șoferii se plâng de modul de lucru și dau ca exemplu alte orașe europene unde astfel de lucrări se desfășoară cu traficul închis sau în timpul nopții.
Au inceput lucrarile la podul N…daca asa ii zice. Coloana e cel putin pana in Floresti
Problema e ca seara se va face coloana in directia opusa .. pana pe la Fabrica de bere probabil..deci ne afecteaza pe toti, clujeni sau floresteni.
Păcat ca nu au găsit soluții mai performante de a fluidiza traficul sau sa lucreze in afara perioadelor de vârf 07-09 și 17:00-19:00.
Foarte bine ca se lucreaza, dar daca lucrau noaptea, era si mai bine.
E vorba de un pod! Nu de asfaltarea unei artere! Pe mine mă fascinează că îl pot consolida fără să îl închidă de tot. Trăiesc în Londra și am văzut multe poduri reparate și în toate cazurile traficul era închis în totalitate.
Oriunde se găsesc soluții. Mai puțin la noi. Nu contează că e oră de vârf, sau duminică dimineață, se puteau găsi soluții sa nu se blocheze o bandă de mers. Ca exemplu, dacă se tot vehiculau benzile alternative, s-ar putea aplica in acest caz!
În Londra am văzut poduri cu trafic intens închis luni de zile pentru a îl repara! Mor când văd oameni care comentează că “numai la noi” se întâmplă ceva rău! Deschideți ochii oameni buni! E vorba de un pod nu de o uliță!
Acestea sunt doar câteva din părerile șoferilor care folosesc zilnic ruta respectivă. Timp de 9 luni cât durează lucrările de modernizare a podului va fi la fel, poate chiar mai rău. Deși constructorul a cerut închiderea totală a circulației rutiere, conducerea Primăriei Cluj-Napoca s-a opus.
„Acest pod care leagă Mănășturul de Grigorescu a fost făcut în 1975. De atunci nu s-a făcut nicio lucrare majoră de intervenție la acest pod. Se va lucra sectorial, pe o parte și pe alta, fără să închidem traficul, de aceea termenul de execuție este de 9 luni. Se va moderniza și iluminatul public, fațada modernizată complet, pasajul cu tot ce înseamnă infrastructură și suprastructură, hidroizolație, trotuare”, a declarat Boc, săptămâna trecută, la un post de radio local.
Urmează să intre în reparații și podul Porțelanului. În acest caz, lucările se vor desfășura cu traficul închis și vor dura 1 an.
„La podul Porțelanului mai există o relocare pe care trebuie să o facă Electrica, însă este o presiune uriașă din partea constructorului care cere și spune explicit că numai cu închiderea traficului poate să lucreze. Eu am cerut un raport foarte detaliat pentru că am pornit de la premisa ca lucrările să fie făcute sub trafic. Specialiștii din Primărie spun acum că nu se pot face lucrările fără închiderea traficului, dar vom vedea ce decizie se va lua până la urmă, după relocarea cablurilor de către Electrica”, a spus Boc.
Va fi reparat și podul Garibaldi, dar în cazul acestei investiții se lucrează abia la aprobarea indicatorilor tehnico-economici.