Din oras

Bandă dedicată pentru transportul în comun, pe bulevardul 21 Decembrie 1989, de la sfârșitul lui august. Se desființează locuri de parcare și se interzic viraje la dreapta

Instituirea unei benzi dedicate pentru transportul în comun pe bulevardul 21 Decembrie 1989, din Mărăști (Business Center) până pe Memorandumului aduce o serie de modificări în circulația rutieră plus desființarea a 132 de locuri de parcare. Se interzice virajul la dreapta pe străzile Paris și Joliot Curie, la Sora se face semafor pentru transportul în comun și se menține virajul la dreapta pe strada Regele Ferdinand.

Dezbaterea publică referitoare la realizarea unei benzi dedicate pentru transportul în comun pe bulevardul 21 Decembrie 1989 până pe strada Memorandumului, axa Est-Vest, între intersecțiile cu străzile Petofi Sandor și Emil Isac a adunat o mână de oameni. Interesul a fost foarte scăzut probabil și din cauza orei imposibile pentru cei care lucrează – ora 16.00.

Concluziile dezbaterii sunt clare: rămâne cum a stabilit Comisia de Circulație din cadrul Primăriei.  

“Punctul de început este la Business Center, pe tot bulevardul. Se ajunge la intersecția cu strada Paris, apoi intersecția Cuza Vodă și Piața Avram Iancu, apoi intersecția cu Regele Ferdinand și până pe Memorandumului. Cele mai multe opinii au fost legate de interdicția viraj dreapta spre strada Regele Ferdinand și s-a găsit o soluție pentru reorganizarea semaforului de la Sora astfel încât să se permită și transport în comun și autoturisme”, a declarat Mirela Măricean, șeful Serviciului Circulație din cadrul Primăriei.  

Principalele restricții apar la intersecția cu strada Paris, unde se interzice virajul la dreapta, pentru că foarte puțini șoferi fac acest lucru. De asemenea, se interzice virajul la dreapta pe strada Joliot Curie, dar se menține posibilitatea de ieșire de pe Joliot Curie și se instituie sens unic. În schimb, se renunță la interdicția virajului la dreapta pentru traficul general de pe bulevardul 21 Decembrie pe strada Regele Ferdinand. Nu există nicio interdicție de viraj nici la intersecția cu strada Constanța.

Partea proastă este că dispar 132 de locuri de parcare. Cu toate acestea primarul Emil Boc dă asigurări că s-au înființat alte locuri de parcare care să suplinească cele 132 de locuri desființate.

“Pe tot tronsonul dispar 132 de locuri de parcare și se înființează 256, adică platforma creată în mod special pe Năvodari  de 228 de locuri plus cele 28 de locuri de pe Curie. Deci, prin aceasta încercăm să le oferim oamenilor o alternativă după ce desființăm 132 de locuri de parcare”, a spus Boc.

O altă schimbare importantă este în față la Sora, unde se desființează standul de taxi și se introduce semafor special pentru autobuze și troleibuze.

“Banda de autobuz va fi la bordură în locul parcărilor. Primul pleacă autobuzul, apoi pleacă traficul general la semaforizarea de la Sora. Aceasta este soluția inteligentă propusă de specialiști – să fie semafoare separate. De la Sora se elimină standul de taxi după introducerea benzii dedicate pentru transportul în comun”, a afirmat Mirela Mărincean.

Pe banda dedicată transportului în comun vor circula și bicicliștii. Se va analiza și posibilitatea introducerii taxiurilor pe această bandă.

“Consider că transportul public trebuie prioritizat, cu precizarea că pe benzile dedicate pot circula și bicicliștii. Pentru taximetriști vom aștepta o perioadă și pe o bază ulterioară să ne deschidem gândirea și pentru taximetre, care fac parte din trafic. Obiectivul nostru este să culegem recomandări, propuneri astfel încât până la sfârșitul lunii august să fie implementat”, a mai spus Emil Boc.

Odată cu instituirea benzii dedicate, pentru 600 de metri se câștigă 15-20% timp pentru autobuze și troleibuze, potrivit estimărilor făcute de reprezentanții Companiei de Transport Public.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *