In vizor

Veste bună pentru investitorii imobiliari, proastă pentru cumpărători! Trenul metropolitan va duce, pe o rază de 50 de km, prețurile mari din Cluj

Primarul Emil Boc a anunțat astăzi la radio următoarele etape pentru realizarea mult promisului tren metropolitan, care, potrivit declarațiilor edilului, ar putea intra anul viitor în procedura de licitație. O veste bună pentru investitorii imobiliari din zona metropolitană pentru că această soluție de mobilitate rapidă va duce rapid nu doar călătorii de la Cluj la Câmpenești, de pildă, ci și prețurile piperate de la Cluj la Câmpenești, Apahida, Jucu, Baciu, Nădășel ș.a.

În funcție de cât îl ține pe fiecare buzunarul, proiectul trenului metropolitan poate fi o fericire sau o dezamăgire cruntă. Cine are deja proprietăți în jurul Clujului, va avea proprietăți mai scumpe și va putea circula mai ușor spre Cluj-Napoca. Cine are terenuri sau bani să le cumpere și să contruiască pe ele, va putea obține profituri substanțiale în momentul vânzării ansamblurilor rezidențiale edificate. Cine nu are bani acum să își cumpere o locuință la Cluj și spera că va putea, la un moment dat, să scape de chiria exorbitantă prin achiziționarea unei proprietăți în zona metropolitană, o veste proastă: nu va putea! Pentru că și zona metropolitană va fi extraordinar de scumpă, după ce se va apropia și mai mult de Cluj prin această soluție de mobilitate rapidă.

„Trenul metropolitan – în septembrie vom avea studiul de fezabilitate și va intra până la sfârșitul anului în fază de aprobare în Guvern.

Va da o altă mobilitate pe tot ce înseamnă zona asta a Clujului, de la Huedin la Dej, până la urmă. Și faptul că vom avea o distanță cu multe stații intermediare de tren va permite ca acest oraș să se extindă și ca dezvoltare economică și ca dezvoltare de locuire mult în afara Clujului, pentru că vei avea trenuri din 15 în 15 minute sau din jumate în jumate de oră, cum va trebui, și care să te aducă de la 50 de kilometri de Cluj, practic, ca și cum ai veni dintr-un cartier al Clujului.

Plus că vom conecta Gara de Aeroport, vei putea să mergi cu trenul la Aeroport, să ai stație acolo și să traversezi la Aeroport, să vii, să lași mașina în parkingul pe care îl facem la Aeroport și să te urci, fie pe tren, la un moment dat, și pe metrou, fie pe transportul public, să vii în oraș, și cu biletul cu care ți-ai închiriat parkingul să ai posibilitatea să ai o călătorie gratuită în oraș, să vii în zona respectivă.

Deci trecem și noi la nivelul la care deja este în Uniunea Europeană de foarte mulți ani și le vedem acolo că se interconectează trenul, metroul, transportul public.

La tren este până la sfârșitul anului să termine procedurile acestea care sunt acuma mai în spate puțin față de centura metropolitană ca și termen, dar tot până la sfârșitul anului sunt pregătite aceste aprobări, anul viitor și aici o să intre în procedura de licitație”, a promis primarul Boc astăzi la radio.

Într-un grafic de mobilitate urbană, postat pe site-ul Primăriei la începutul acestui an, cu ocazia comunicării proiectului de buget, putem vedea traseul trenului metropolitan, adică zonele unde investitorii imobiliari își vor putea spori profiturile în următorii ani.

Datorită nodului de la Câmpenești, ar putea crește valoarea de piață chiar și pentru „casa de vacanță” de 103 mp a primarului Emil Boc, casă cumpărată în anul 2021.