
E joi, e zi de emisiuni de chitanțier în care non-administrația publică locală să-și trâmbițeze scuzele cu privire la faptul că realizările care s-au trâmbițat OSĂ se facă altă dată. La fel și cu mult trâmbițata recepție a malurilor Someșului care trebuia să înceapă pe 15 noiembrie și azi aflăm de la viceprimarul Dan Tarcea (prezent în locul lui Boc la emisiunea de chitanțier tradițională de joi), că OSĂ se realizeze cândva din cauză de complexitatea lucrărilor care s-au întins nu numai cu anii dar și pe 14 virgulă ceva kilometri de mal.
CITEȘTE:
Primarul ”beton și dală” anunță faze de recepționare la malurile Someșului navigabil. Din 15 noiembrie, OSĂ se tot recepționeze
Ca o paranteză, realizați că OSĂ avem câțiva kilometri de balustradă de mal de drum comunal nu de râu ce traversează un oraș de cinci stele?

CITEȘTE:
Garduri de metal în locul gardului viu, pe malul Someșului. Să predomine griul, culoarea preferată a lui Boc
Printre altele, click-uind pe site-ul municipalității am dat și de planșele proiectului de reamenajare a malurilor Someșului aprobat acum 5 ani.
Nu seamănă cu nimic din ceea ce se vede în teren, asta deși Emil Boc azvârle cu vorbe pe la emisiunile de chitanțier că presa rea răstălmăcește totul și că nu prea au fost modificări față de original.
Dar noi știm că Maestrul minte după cum respiră, s-a obișnuit să înghită broaște râioase.
CITEȘTE:
Primarul Emil Boc minte! Proiectul de amenajare a malurilor Someșului a fost modificat de peste 30 de ori
Nu s-au topit în vorbe față de ceea ce s-a aprobat, s-a cerut bani europeni și s-a realizat decât trei poduri, o bază sportivă și o piațetă.
S-a făcut un singur pod, cel de la Parcul Rozelor. Pe planșe sunt încă trei: unul în capăt Grigorescu, conexiune între Donath și ceea ce OSĂ fie viitorul aquapark Sun, unul care leagă Cluj Arena de strada Gavriil Muzicescu și “podul Nemților”, de pe Barițiu spre treptele de la Cetățuie, pod care a existat în trecut. Toate acestea erau pietonale și velo.
La intersecția Donath cu strada Paul Ioan, a fost propusă o piațetă. E lesne de înțeles că municipalitatea nu și-a dorit să-și ridice încă o tură de șoferi în cap, așa că s-a renunțat.
Dar tot nu pricepem de ce, dacă autorii PUZ au propus relocarea autobazei CTP din capăt Grigorescu și înlocuirea acesteia cu o mică bază sportivă, de ce nu s-a făcut măcar o hală cu o placă înierbată deasupra?
Cică ar fi scump, deși banii erau ”europeni”, așa că primăria a renuțat. Mai bine așa, că ne apuca anul 2070, anul abrogării pensiilor speciale, și tot nu era gata lucrarea.
În ce privește insulele lipsă dar care apar desenate pe planșe, municipalitate zice că s-a renunțat la cererea Apelor Române pentru că zona este inundabilă. Zona e inundabilă din cauza digurilor montate sub podul Garibaldi de Apele Române, acele diguri din cauza cărora nu se poate face nici reabilitarea podului.
Asta ar fi una, a doua, care ne dă dimensiunea durerii în cot și a lipsei de profesionalism din ”bocăria” sinecurilor de partid este că proiectantului nu i s-au comunicat date corecte din teren, REALITATEA, ca să numim ceva ce nu există în vocabularul lui Boc. Că dacă i se dădeau datele reale, nu desena cai verzi pe planșe.