O analiza a peste 100.000 de chestionare completate de pacienti arata ca peste o cincime dintre pacientii internati sunt nemultumiti sau foarte nemultumiti de curatenia din spitale, iar peste o cincime au fost nevoiti sa isi cumpere medicamente sau alte materiale sanitare din banii proprii in perioada internarii in spital.
Unui numar de 4.798 de pacienti li s-au solicitat bani sau atentii de catre personalul medical (3,92% din totalul pacientilor care au raspuns chestionarului), in timp ce 8 pacienti din 10 sunt multumiti sau foarte multumiti de activitatea si implicarea medicului care i-a ingrijit, arata un raport realizat de Observatorul Roman de Sanatate.
Potrivit raportului, 21% dintre spitale arata zero interes pentru parerea pacientilor. In cazul acestora nu a fost completat nici macar un chestionar de satisfactie. Acesta este topul rusinii, in care se afla si Spitalul CF Cluj-Napoca.
La capitolul calitatea serviciilor medicale, Cluj-Napoca are doua spitale: Spitalul Clinic de Recuperare, pe locul 2 si Institutul Regional de Gastroenterologie si Hepatologie, locul 9. Satisfactia pacientilor cu privire la calitatea serviciilor medicale primite este unul dintre indicatorii importanti care arata performanta reala a unui spital. Pana la sfarsitul anului 2016, acest indicator era profund viciat in Romania prin modalitatea sa de colectare, arata Observatorul Roman de Sanatate . Odata cu introducerea chestionarului electronic, rezultatele se apropie mai mult de realitate.
La capitolul curatenie, conduce Institutul Inimii Niculae Stancioiu din Cluj-Napoca. Pe locul 4 se afla Spitalul Clinic de Recuperare, pe locul 9, Institutul Regional de Gastroenterologie si Hepatologie si pe locul 10, Spitalul Municipal Clujana.