Să o luăm cu începutul: în noiembrie 2015, deja avusese loc prima ediție UNTOLD. Cea făcută ILEGAL din banii clujenilor, însușită apoi, pe șestache de către plodul de sereist, Bogdan Buta. Clujenii au rămas cu banii luați prin FALSIFICARE de acte și cu poveștile de PR ale lui Boc despre zecile de milioane de euro intrate în economia Cluj-Napoca.
Dar nu despre asta e vorba acum ci despre faptl că Stadionul, inaugurat cu patru ani în urmă (suntem în 2015), după ce avuseseră loc acolo prezenți 250.000 de ”festivalieri” conform organizatorilor UNTOLD și se organizaseră sute de partide de fotbal, rugby, fotbal feminin sau fotbal american, din diverse competiții, NU AVEA AUTORIZAȚIE ISU! Sute de mii de oameni fusesră puși în pericol, cu bună științăde către administratorul Cluj Arena, deși acesta, conform celor declarate atunci de către șeful din epocă al ISU Cluj, Ioan Moldovan, cu privire la acest aspect, ÎN REPETATE RÂNDURI – și chiar primiseră ridicola amendă de 1200 de lei.
Dacă nu era #Colectiv, nici dracu nu afla că ”perla” sportului, Cluj Arena nu avea autorizație contra incendiilor. Și nu avea, din cauză că statul eșuat român, nu permitea pe atunci ca ISU să oprească activitatea locațiilor fără autorizație! Abia după #Colectiv s-a pus în discuție să se dea o OUG care să le permită acest lucru celor de la ISU.
În orice caz, ce probleme credeți că existau la Cluj Arena, după doar PATRU ani de funcționare?
”Nu sunt probleme grave. Sunt probleme care țin de instalațiile speciale. Există o trapă de desfumare pe scările de acces, care nu funcționează, la una dintre tribune, este o pompă care nu funcționează, o centrală de semnalizare în caz de incendiu, care, de asemenea are probleme. Și mai există o problemă cu tubulatura, care nu a fost efectuată conform proiectului. În acest moment, legislația nu ne permite să închidem, dar după ce se va aproba noua Ordonanță de Urgență și dacă această va spune că spațiile care nu au autorizație vor fi închise s-ar putea și închide. Vom acționa conform legislației” – declara Ioan Moldovan.
Și ce susținea atunci Radu Rațiu, blonduliul șef etern al acestei falimentate construcții, pe lângă faptul că ”nu avea nicio emoție că nu va obține autorizația” (ceea ce s-a și întâmplat ulterior)?
”Există o cerere pentru obținerea autorizației și urmează ca cei de la ISU să vină în control. Am implementat toate cerințele care ni s-au adus. Noi am funcționat pe baza unui aviz pe care îl aveam. Am fost sancționați până acum cu 1.200 de lei”.
Și că, oricum, ”Toți cei care au organizat evenimente au avut acordul ISU”. Cum spumele mării și-au dat acordul, timp de PATRU ani cei de la ISU Cluj, pentru organizarea de manegestări într-o locație neautorizată, habar nu avem, dar spune multe despre PROFESIONALISMUL și CREDIBILITATEA acestor slujbași ai unui stat eșuat.
Prin urmare, avem o autorizație primită undeva pe finalul anului 2015 și, probabil, reînoită, conform legii, de câte ori a fost necesar, iar când s-a primit autorizația, problemele semnalate fuseseră rezolvate. DAR CINE CE SĂ MAI CREADĂ CEVA din ceea ce afirmă aceste autorități care au MINȚIT cu NERUȘINARE 11 ani că au avut grijă ca UNTOLD să returneze fiecare ban pentru lucrările de refacere a ceea ce au distrus cu festivalul ca, în final să aflăm CĂ NU S-A FĂCUT NIMIC și că GAZONUL SE VA REFACE LA STANDARDE GALACTICE, dar pe banii clujenilor. Și așade bine s-a refăcut, numai bine ca să apară UNTOLDIȘTII SĂ-L CALCE ÎN COPITE, că la primul meci pe ploaie s-a inundat ca un câmp agricol.
În fine, există această discuție cu privire la capacitatea de spectatori autorizată de ISU pe Cluj Arena, de așa manieră încât viața acestora să nu fie pusă în pericol în caz de incendiu. Mai ales că la ultima manifestare de incultură numită UNTOLD, de două ori, în două zile consecutiv, a luat foc scena, iar în timpul spectacolului celor de la Imagine Dragons, TOATE CĂILE DE ACCES AU FOST BLOCATE CU SPECTATORI – fotografiile publicate de Ziar de Cluj fiind concludente. De altfel, doar Ziar de Cluj a pus problema capacității autorizate ISU a Cluj Arena, doar Ziar de Cluj a scris despre incendii și a publicat fotografia cu căile de acces blocate. Restul presei de chitanțier (locale și centrale) au tăcut de banii primiți ca firmituri de la Untold.
Incendiu pe scenă înainte de începerea spectacolului Imagine Dragons de la Untold 2023 (sus); căile de acces blocate în momentul incendiului (jos).
Până nu a apărut scandalul cu Gheboasă, toți au tăcut, apoi au început să orăcăie înspre direcția greșită, uitând că câteva zeci de mii de oameni au fost puși în pericol de moarte CU INTENȚIE de lăcomia organizatorilor UNTOLD care au vândut mai multe locuri decât capacitatea Cluj Arena: tribune + plus spațiul de joc al stadionului.
CITEȘTE ȘI:
Exclusiv! Haos la Untold! Cu 25 de minute inainte de concertul Imagine Dragons, mai multe artificii s-au declansat singure! Vezi VIDEO! Inauntrul stadionului, erau 120 000 de oameni!
Menționăm că în fața acestor căi de acces, gata blocate, se înghesuiau să intre alte câteva mii de oameni – deci ambele sensuri erau ultra-blocate.
CITEȘTE ȘI:
ISU Cluj, sluga Untold. Trebuie sa moara oameni? Siguranta festivalierilor e egala cu zero. DOVADA
Nu ne-am fi bătut capul să reamintim această mânărie a organizatorilor UNTOLD făcută în cârdășie cu autoritățile locale dacă nu am asista la o tentativă de spălare a organizatorilor UNTOLD de răspunderea (noi așa susținem că) penale – că fapta de punere în pericol a zeci de mii de oameni s-a făcut cu intenție, intenția fiind un câștig în plus material.
Colegii de la cluj24.ro au încercat să obțină informații direct de la sursă privind calculul și capacitatea stadionului la astfel de evenimente. Răspunsul ISU este de-a dreptul ticălos în încercarea de a corela autorizația cu numărul de persoane puse în pericol de moarte și vătămare corporală gravă și deosebit de gravă, o tentativă NERUȘINATĂ de MUȘAMALIZARE a RESPONSABILITĂȚII.
Cică nu se poate calcula exact numărul de spectator prezenți pe stadion, cifrele fiind doar ”apreciate”. Citiți mostră de scăldare și clătire a faptelor:
”Referitor la calculul numărului de persoane care au avut acces simultan pe Cluj Arena, vă facem precizarea că, din punct de vedere al securității la incendiu, capacitatea maximă autorizată a fost de 63.842 de participanți.
Pe parcursul nopții de 4 spre 5 august 2023, acest prag a fost atins la ora 21,50, astfel că s-a luat decizia să fie restricționat temporar accesul publicului pe stadion.
Capacitatea totală rezultă în urma proiectului de amenajare realizat de proiectant, în conformitate cu prevederile Normativului P118-99. Menționăm faptul că s-a ajuns la această cifră în urma suplimentării căilor de evacuare, în plus față de cele ale stadionului, amenajate prin intermediul unor scări metalice poziționate peste tribune, respectiv peluze.
Urmare a evaluării realizate în teren de către personalul din dispozitivul destinat măsurilor de prevenire și asigurare a intervenției, precum și a evaluării realizate prin elemente de supraveghere video, s-a apreciat momentul în care numărul de persoane prezente simultan s-a apropiat de capacitatea maximă.
Conform celor menționate anterior, în momentul care numărul participanților prezenți simultan pe stadion s-a apropiat de capacitatea maximă, accesul a fost temporizat de către organizatori pentru participanții la scena principală a festivalului.
Conform datelor furnizate de organizator, numărul maxim de persoane prezente pe parcursul zilei de vineri, în perimetrul festivalului, care cuprinde locuri la 7 scene, precum și diferite spații de recreere și alte activități, a fost 90.470 de persoane. Așa cum am precizat anterior, în momentul care numărul participanților prezenți simultan pe stadion s-a apropiat de capacitatea maximă, accesul a fost temporizat pentru participanții la scena principală a festivalului”.
ADICĂ, TRADUCERE: capacitatea maximă admisă pe Cluj Arena a fost de fix 63.842 de oameni, dar nu se știe dacă în stadion au intrat vineri seara 63.843 sau 63.845, sau 63.840, cifrele fiind ”apreciate”. Că accesul pe Cluj Arena la Untold nu se face utilizând turnicheții, nu se face prin scanarea brățărilor, nu se emit bilete special pentru Cluj Arena, astfel că totul este lăsat la mâna hazardului. Și la LĂCOMIA organizatorilor care știu că administrația publică locală este preșul lor de șters picioare și vând cât de mult încape în Parcul Mare, pus la dispoziție prin ÎNCĂLCARE LEGII PARCURILOR PUBLICE.
Până să trecem mai departe, cităm din colegii de la cluj24.ro:
”În plus, organizatorii Untold au transmis sâmbătă, 5 august, că numărul total al participanților care au intrat la festival în ziua de vineri a fost de 115.000 de persoane, cifră care nu corespunde cu cea prezentată de ISU Cluj, și anume 90.470 de persoane.
Rezultă o diferență de aproximativ 25.000 de persoane, ceea ce înseamnă că organizatorii ”au umflat” pur și și simplu numărul de spectator prezenți.
În plus, dacă pe stadion au intrat, conform ISU Cluj, doar 63.842 de persoane, niciun om în plus, niciun om în minus, înseamnă că în restul perimetrului festivalului au mai fost 26.628 de persoane, printre care câteva mii care așteptau pe scările de la Cluj Arena și care nu au mai intrat la concertul Imagine Dragons?”
Cam așa arată 63.000 de persoane autorizate de ISU Cluj să participe, fără nicio grijă, la un concert pe Cluj Arena (fotografiile sunt de la concert):
Aceștia, cum v-am mai arătat, erau autorizații ISU Cluj care, de întreaga capacitate autorizată de 63.842 de oameni, n-au mai încăput decât pe scări:
Și atâția oameni blocau din exterior fericiții autorizați ISU Cluj din interior (poate aflăm și cum s-ar fi realizat evacuarea dacă se întâmpla o tragedie):
Prin urmare, numai comparând imaginile,realizăm că la ISU Cluj-Napoca se halește rahat cu polonicul în legătură cu acest subiect.
Iar ISU Cluj, câtă vreme nu prezintă public AUTORIZAȚIA ISU A CLUJ ARENA (pe care am căutat-o de ne-a venit acru în baza de date a CJ Cluj, a Direcţia de Administrare şi Exploatare a Stadionului Cluj Arena și a Primăriei Cluj-Napoca, că nu mai știm de cine aparție șandramaua. iar transparența acestor autorități publice locale este ZERO:
AICI AVEM NORMATIVUL P118-99, conform căruia s-a făcut calculul capacității ISU de sigiranță la incendii pentru Cluj-Arean, care are o capacitate în tribune de 30.201 de locuri (două tribune și două peluze) și o SUPRAFAȚĂ A TERENULUI de 66.932 mp, conform fișelor tehnice. Spicuim:
2.6.15. Pe căile de evacuare nu se admite utilizarea uşilor care se pot bloca datorită funcţionării defectuoase a mecanismelor lor auxiliare, precum şi uşile de tip glisant, ghilotină, basculant, etc. Fac excepţie uşile pentru maximum 5 persoane capabile să se evacueze singure, precum şi cazurile prevăzute în normativ.
Uşile pliante şi cele turnante (cu foi care pot fi uşor pliate) pot fi folosite pe căile de evacuare numai dacă în acestea sau în imediata lor apropiere sunt prevăzute uşi pietonale obişnuite (pe balamale) sau panouri din sticlă securizată cf art. 2.6.7.
2.6.16. Deschiderea uşilor de pe traseul evacuării, de regulă trebuie să se facă în sensul deplasării oamenilor spre exterior, cu excepţia uşilor prin care se evacuează cel mult 30 de persoane valide şi a cazurilor prevăzute în normativ.
2.6.17. Prin deschidere, uşile de evacuare nu trebuie să se împiedice una de alta sau să stânjenească evacuarea.
2.6.18. În dreptul uşilor de evacuare nu se admit praguri cu înălţimea mai mare de 2,5 cm. Dacă acestea sunt necesare, se vor racorda la pardoseală prin pante. În situaţiile admise de normativ uşile de evacuare practicate în alte uşi cu dimensiuni mari, pot avea praguri cu înălţimea cât mai mică, dar nu mai mult de 0,40 m.
Ce susține ISU Cluj? Că: ”s-a ajuns la această cifră(aia de vreo 68 de mii de persoane) în urma suplimentării căilor de evacuare, în plus față de cele ale stadionului, amenajate prin intermediul unor scări metalice poziționate peste tribune, respectiv peluze.”
Ce zice normativul?
2.6.37. Grinzile, podestele şi treptele scărilor interioare de evacuare trebuie să îndeplinească condiţiile de comportare la foc prevăzute în prezentul normativ.
2.6.38. Înclinarea rampelor scărilor de evacuare, suprafaţa şi forma treptelor şi a podestelor, trebuie să permită o circulaţie lesnicioasă şi sigură a persoanelor, respectându-se prevederile reglementărilor specifice.
2.6.39. Scările cu rampe curbe (helicoidale) sunt considerate căi de evacuare numai în porţiunea de rampă în care lăţimea minimă a treptei este de 18 cm, iar lăţimea maximă de 40 cm, dacă treptele au aceeaşi formă şi dimensiuni pe toată desfăşurarea scării.
2.6.40. Scările cu trepte balansate pot fi considerate căi de evacuare, numai pentru un singur flux de evacuare a utilizatorilor, dacă îndeplinesc condiţiile de alcătuire şi dimensionare stabilite în normativ şi reglementările de specialitate.
2.6.41. În construcţiile cu trei sau mai multe niveluri, se va asigura posibilitatea de ridicare a furtunurilor până la locul în care urmează a fi folosite, prin ferestrele caselor de scări plasate pe faţadele accesibile (cu condiţia ca sub aceste ferestre să nu se prevadă copertine sau elemente constructive proeminente care să împiedice ridicarea furtunurilor). Atunci când casele de scări nu au ferestre, se prevăd goluri cu lăţimea de cel puţin 20 cm situate pe aceeaşi verticală, practicate în podeşte ori între vanguri.
Fac excepţie casele de scări prevăzute cu coloane (conducte) uscate fixe, destinate alimentării cu apă în caz de incendiu.
2.6.42. Scările de evacuare pot fi înlocuite în toate cazurile prin planuri înclinate, dacă satisfac prevederile din prezentul normativ şi reglementările tehnice referitoare la scări (închidere, rezistenţă la foc, dimensionare, etc).
Pantele planurilor înclinate vor fi de maximum 1: 10 (1: 8 în dreptul ieşirilor din clădire) şi prevăzute cu strat de uzură care să împiedice alunecarea persoanelor.
2.6.43. Scările de evacuare exterioare deschise pot fi amplasate independent în exteriorul construcţiei sau alipite acesteia pe maximum trei laturi. Ele pot înlocui scările interioare de evacuare necesare sau pot constitui o continuare a acestora, dacă sunt executate din materiale C0 (CA1), cu rezistenţă la foc de minimum 15 minute şi dacă:
• respectă prevederile referitoare la dimensionarea scărilor de evacuare;• sunt protejate conform art. 2.6.44.2.6.44. Scările exterioare deschise de evacuare trebuie să fie astfel amplasate sau protejate, încât circulaţia să nu poată fi blocată de flăcările sau fumul produs – în caz de incendiu – în construcţia pentru care ele asigură evacuarea, ori datorită avarierii unor conducte de aburi, lichide sau gaze combustibile, acizi sau substanţe toxice, etc, amplasate la mai puţin de 3,00 m de gabaritul scării.
Poate vedem și fotografii ale acelor scări de evacuare plasate peste tribune și peluze, că nu apar în nicio imagine pe care am consultat-o. Și poate ne explică ISU Cluj cu spumele mării erau acestea folositoare dacă căile de acces/evacuare erau blocate în ambele sensuri?
Mai ales că zice normativul (citiți numai ca să vă plictisiți și așa nu credem că cei de la ISU Cluj au folosit acest Normativ altfel decât ca să-l invoce):
Dimensionarea căilor de evacuare
Criterii de calcul
2.6.48. Calculul căilor de evacuare (pentru mai mult de cinci persoane) constă în determinarea gabaritelor necesare şi stabilirea lungimii traseelor, astfel încât să se asigure evacuarea rapidă din construcţie, în timpul normat.
2.6.49. Evacuarea persoanelor din construcţie se consideră că se face ordonat, sub formă de fluxuri (şiruri de persoane aşezate una în spatele celeilalte), care circulă prin căile de evacuare spre exteriorul construcţiei.
2.6.50. Numărul de fluxuri ce trebuie asigurat pentru evacuarea persoanelor şi gabaritele necesare trecerii fluxurilor de evacuare se calculează conform prevederilor normativului.
2.6.51. Lăţimea rampelor scărilor de evacuare, de regulă, se determină după nivelul din care provine cel mai mare număr de fluxuri, fără a se cumula fluxurile care vin de la niveluri diferite, cu excepţiile prevăzute în normativ.
2.6.52. Dacă deasupra nivelului care determină dimensionarea rampelor scării se află alte niveluri cu un număr mai mic de persoane, lăţimea porţiunii de scară situată deasupra sa poate fi mai mică, fiind dimensionată corespunzător numărului de persoane cel mai mare al unuia din nivelurile respective.
2.6.53. La scările cu rampe ramificate, calculul lăţimii se face pentru rampa principală. Lăţimea fiecărei rampe ramificate trebuie să fie de cel puţin 60% din lăţimea rampei principale.
2.6.54. Lăţimea fiecărui podest al scărilor de evacuare nu trebuie să fie mai mică decât cea a celei mai late rampe pe care o intersectează.
La scările cu rampe ramificate lăţimea podestului central va fi cel puţin egală cu a celei mai late rampe ramificate.
2.6.55. Atunci când căile de evacuare în exterior ale celorlalte niveluri sunt comune cu cele ale parterului, lăţimea ieşirilor spre exterior (uşi de la nivelul parterului) trebuie să asigure trecerea numărului total de persoane determinat prin însumarea:
• numărului de persoane care vin prin scări interioare de la nivelul cel mai populata lclădirii;• 60% din numărul de persoane aflate la parterul clădirii;
• 60% din numărul de persoane care vin prin scările interioare de la subsol.Determinarea fluxurilor de evacuare
2.6.56. Numărul de fluxuri ce trebuie asigurate pentru evacuarea persoanelor se determină cu relaţia:
F = N/Cîn care:
F = numărul de fluxuri;
N = numărul de persoane care trebuie să treacă prin calea de evacuare
C = capacitatea normată, de evacuare a unui flux;
Rezultatele din relaţie se rotunjesc la numărul întreg imediat superior.
2.6.57. Numărul de persoane (N) pentru care se calculează căile de evacuare este constituit din capacitatea maximă simultană de persoane, stabilită prin proiect pe niveluri şi total construcţie.
2.6.58. Capacitatea de evacuare a unui flux (C) se determină în funcţie de tipul, destinaţia şi riscul (categoria de pericol) de incendiu a construcţiei, conform prevederilornormativului.
2.6.59. Pentru construcţiile în care se pot afla simultan un număr mare de persoane, numărul de fluxuri de evacuare rezultat din calcul pentru uşile exterioare ale construcţiei poate fi redus procentual, cu acordul beneficiarului, astfel:
• cu 10% pentru cele care necesită 10-20 fluxuri de evacuare;• cu 20% pentru 21-30 fluxuri;• cu 25% pentru mai mult de 30 fluxuri.Gabaritele căilor de evacuare
2.6.60. Lăţimea liberă necesară pentru trecerea fluxurilor de evacuare, în raport cu numărul acestora, este de minimum:
• 0,80 m pentru un flux;• 1,10 m pentru două fluxuri;• 1,60 m pentru trei fluxuri;
• 2,10 m pentru patru fluxuri;• 2,50 m pentru cinci fluxuri;Lăţimile intermediare se consideră valabile pentru trecerea numărului inferior de fluxuri.
2.6.61. Lăţimea căilor de evacuare pentru mai mult de 50 de persoane, nu va fi micşorată în sensul de circulaţie spre exterior, chiar dacă este mai mare decât cea rezultată din calcul.
2.6.62. Dimensiunile brute (nefinisate) ale coridoarelor şi ale scărilor precum şi cele ale golurilor de comunicaţie practicate în pereţii acestora (uşi), se stabilesc astfel încât spaţiul liber necesar pentru trecerea numărului de fluxuri să nu fie redus cu mai mult de 0,10 m pe înălţimea de maximum 2,10 m de la cota pardoselii (prin proeminenţe ale pereţilor, tocurilor, căptuşelilor, canaturilor, de uşi sau ferestre în poziţie deschisă, finisajelor interioare, instalaţiilor, etc). Lăţimea rampelor scărilor se măsoară până la balustrade, (care de regulă nu trebuie să micşoreze gabaritul liberal circulaţiei).
2.6.63. în pereţii coridoarelorşi scărilor pentru evacuarea a mai mult de 50 de persoane sunt admise nişe cu parapetul (limita inferioară) la mai mult de 1,20 m deasupra pardoseiii sau cu marginea lor superioară la maximum 0,90 m de pardoseală.
2.6.64. Lăţimea coridoarelor, rampelorşipodestelorscărilorcesunt utilizate pentru evacuarea a peste 50 de persoane nu trebuie să fie redusă de uşi sau ferestre care se deschid spre acestea şi pot fi blocate în poziţie deschisă de persoanele care se deplasează pentru a ieşi din construcţie.
Fac excepţie ferestrele al căror parapet este de cel puţin 2,00 m faţă de nivelul pardoselii sau al treptelor din dreptul lor.
2.6.65. Uşile deschise spre podestele scărilor de evacuare nu trebuie să reducă gabaritul acestora, determinat prin calcul.
În faţa uşilor ascensoarelor pentru persoane, de regulă, lăţimea podestelor scărilor trebuie să fie de cel puţin 1,60m. Fac excepţie cazurile în care uşile de palier ale ascensoarelor sunt glisante sau se închid rotindu-se în acelaşi sens cu cel în care se deplasează fluxul de evacuare spre exterior, cazuri în care lăţimea podestului se poate reduce la 1,20 m.
2.6.66. De regulă lăţimea liberă de trecere a unei uşi de evacuare nu trebuie să depăşească 2,50 m. Dacă lăţimea uşii este mai mare, ea se împarte cu montanţi solid încastraţi în spaţii de trecere cu lăţimea de maximum 2,50 m.
Fac excepţie uşile a căror lăţime este de cel puţin două ori mai mare decât cea necesară trecerii fluxurilor de evacuare, precum şi cele monumentale.
2.6.67. Lăţimea rampei scărilor de evacuare, de regulă, nu trebuie să fie mai mare de 2,50 m între pereţi şi balustradă sau între două balustrade ale aceleiaşi rampe. Atunci când lăţimea rampei este mai mare, se împarte prin balustrade intermediare în spaţii de max. 2,50 m lăţime.
Nu este obligatorie prevederea balustradelor intermediare la rampele:
a) folosite urcând, pentru a ajunge la ieşire;
b) cu lăţimea cel puţin de doua ori mai mare decât cea necesară fluxurilor de evacuare, sau sunt scări monumentale.
2.6.68. Înălţimea liberă pe căile de evacuare trebuie să fie de minimum 2,00 m.
Sunt acolo tot felul de dimensiuni, ne arată ISU Cluj calculul făcut, pe ce dimensiuni s-au raportat când au autorizat DUBLAREA capacității de ”oaspeți” pe Cluj Arena și, mai ales, ne prezintă dovezi ale existenței acestor construcții? Plus, la fel ca mai sus, dacă principalele căi de acces/evacuare erau blocate în ambele sensuri, cât de utile sunt rampele pe care susțin că le-au instalat?
Poate ne spun cât a contat în calculul lor de avizare ISU, CALCULUL TIMPILOR DE EVACUARE?
Cum S-AU MARCAT CĂILE DE EVACUARE?
Numărul de calcul al incendiilor simultane?
În ce categorie ațiîncadrat Cluj Arena: S1 sau S2?
Care este gradul de rezistență la foc luat în calcul pentru Cluj Arena?
Noi ne-am lămurit: NORMATIVUL INVOCAT se referă, de fapt la autorizarea ISU a clădirilor, iar pentru Cluj Arena, autorizația este dată pentru cele 30.201 de locuri și atât (asta dacă chiar s-a folosit normativul și nu s-au scos cifrele din burtă: ”câte locuri ziceți că aveți? Bun pentru atâtea autorizăm” – să nu uităm că autorizațuia s-a obținut după 5 ani de UTILIZARE ILEGALĂ A CLUJ ARENA). Pentru ei e calculul la fum, distanțe, secunde de evacuare, traseu, rezistență la foc (toate întrebările de mai sus).
Pentru restul, cei plasați pe gazon și pe pista de atletism, peste 38.000 autorizați chipurile, să ne răspundă ISU Cluj cum au calculat că pot evacua atâția PE ACELEAȘI CĂI DE EVACUARE CU CEI DIN TRIBUNE ȘI PELUZE în condițiile stabilite de Normativul invocat.
Altfel noi credem că se mănâncă rahat și devin complicii ilegalităților petrecute în timpul festivalului UNTOLD.
Așa de amorul artei, ne spuneți cam pe unde a fost amplasată această cale de acces?
4.3.13. Amenajările în aer liber vor avea asigurate posibilităţi de acces pentru intervenţie a autospecialelor în caz de incendiu, cel puţin pe o latură.
Și poate pricep și adormiții procurori DNA STS Clujcă ceva nu este în regulă în legătură cu modul în care se desfășoară acest festival și se apucă să-și facămeseria pentru care sunt plătiți și răsplătiți cu pensii speciale la vîrste fragede!