In vizor

Tișe, saboteurul: cum a încercat să îi submineze activitatea directorului Aeroportului Internațional "Avram Iancu” Cluj, David Ciceo

 

Pentru a scăpa de directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Păunel Tișe, a semnat un document controversat prin care a încercat să îi sumbineze autoritatea directorului Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj.

Documentul cu pricina, semnat de Alin Tișe și alți funcționari din cadrul Consiliului Județean Cluj, a fost înregistrat la Autoritatea Aeronautică Română, sub numărul 21194/3 august 2018. 

Conform evz.ro, respectiva adresă, care conține 54 de pagini, cuprinde informații absolut șocante:

Una dintre cele mai controversate idei, susținute de Alin Tișe, se referă la faptul că în orice moment, pe noua pistă de aterizare/decolare a Aeroportului clujean, se pot produce catastrofe aeriene, care s-ar solda cu zeci sau sute de morți. Pista respectivă a reprezentat o investiție inaugurată în 2013 și a costat 40 de milioane de euro.

Actul semnat de Tișe se referă la câteva dale din beton, la care ar fi apărut fisuri și care s-ar putea rupe, existând riscul de a ajunge în motoarele avioanelor. Întreg documentul se bazează pe câteva date din perioada de construcție a pistei, care se referă la apariția respectivelor fisuri și la modalitățile de remediere a acestora.

De reținut este că în ultimii șapte ani, cei de la Consiliul Județean Cluj nu au trimis o astfel de adresă, cu atât mai mult cu cât noua pistă este inaugurată de cinci ani și funcționează la parametri normali.

De exemplu, Alin Tișe se referă la o adresă din 2015 a firmei Geo Arc SRL, care a emis o dispoziție de șantier ce se referă la ”posibilitatea de smulgere a acestora (n.n. cu referire la posibile bucăți de beton), fapt care ar provoca accidente dezastruoase aeronavelor care tranzitează pista de decolare-aterizare”.

Cele două expertize care au urmat, prin implicarea Autorității Aeronautice Române, au demontat afirmațiile susținute de președintele CJ Cluj, Alin Tișe. 

”Solicitarea președintelui CJ Cluj, Alin Tișe, a fost total nejustificată, întrucât pista este în condiții foarte bune și expertizele efectuate dovedesc acest lucru. 

Închiderea Aeroportului ar fi adus prejudicii foarte mari județului Cluj, precum și municipiului Cluj-Napoca. 

Președintele Alin Tișe a mai făcut un denunț asemănător în noiembrie 2017, prin care a cerut Autorității Aeronautice Civile Române să retragă avizul la o platformă, pentru că nu s-ar fi respectat proiectul. Expertiza a demonstrat contrariul: proiectul a fost respectat. 

Bineînțeles, siguranța este preocuparea noastră principală. 

Demersurile președintelui CJ, Alin Tișe, nu au fost deloc fundamentate, nu au avut nici o bază reală și au fost nejustificate. 

Nu cunosc motivele acestor demersuri, dar aduc mari prejudicii Aeroportului și județului Cluj”, a afirmat directorul Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj, David Ciceo.

CITEȘTE ȘI: EXCLUSIV: Alin Tișe a fost acționat în judecată de către directorii Aeroportului Internațional Cluj-Napoca

 

Prima expertiza – lucrări de calitate

Pentru a se stabili ce sunt cu acele crăpături, care apar la mai toate pistele de decolare – aterizare, a fost comandată o expertiză făcută de expertul Aurel Brândău, care a stabilit că acestea sunt doar de suparafață și că au fost remediate corect ”cu chit elastic pe bază de poliuretan”.

Această expertiză a fost contestată de președintele Consiliului Județean Cluj care a ajuns la concluzia că expertul Brândău nu este atestat pentru a efectua expertize în lucrări de aviație.

În consecință, Alin Tișe a trimis adresa către Autoritatea Aeronautică Română, prin care cere luarea de măsuri urgente. Ce fel de măsuri? Cel mai probabil, acestea se referă la închiderea Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, condus de David Ciceo, un expert în aviație, pe care Tișe îl vrea plecat din funcție.

În luna septembrie, Aeroportul Internațional Cluj a sărbătorit două milioane de pasageri.

A doua expertiză

Numai că dorința lui Tișe nu s-a împlinit.

Cei de la AAR au luat legătura cu Aeroportul Internațional Cluj și au cerut o nouă expertiză tehnică pentru a stabili dacă pista este sau nu corespunzătoare.

A doua expertiză a fost întocmită de inginerul Radu Duca, care a analizat cele opt dale unde au apărut fisuri, totul fiind realizat pe parcursul lunilor august și septembrie 2018. Au fost prelevate mostre de beton, prin carotarea pistei și s-a ajuns la concluzia că starea acesteia este una ”foarte bună”.

”Pe fiecare dală în parte, valoarea indicelui de degradare Id este mai mare de 85, ceea ce indică o stare existentă foarte bună … Testele pe carotele prelevate din teren – raport Incertrans – mai 208, arată că rezistența minimă la întindere este de 6.58 N/mm. Astfel, pentru toate carotele prelevate, rezistența se situează peste valoarea admisibilă”, a decis expertul Radu Duca.

Și a doua expertiză indică faptul că afirmațiile celor de la Consiliul Județean Cluj sunt pure speculații.

Atitudinea ostilă pe care o manifestă Alin Tișe față de directorul Aeroportului clujean, David Ciceo, este cunoscută de ani buni. 

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, nu ratează nicio ocazie să atace conducerea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj sau să facă afirmații tendențioase.

CITEȘTE ȘIȘedința și atacul la adresa Aeroportului. Tișe: “Vom vedea mai departe dacă avem șanse sau cineva face beep pe Consiliu Județean”

În repetate rânduri, în cadrul ședințelor de Consiliu Județean, Alin Tișe, în calitate de președinte al acestui for, a lansat afirmații cu caracter denigrator la adresa conducerii Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” ori cu privire la activitatea care se desfășoară pe aeroportul clujean.

Chiar dacă, rând pe rând, Alin Tișe a pierdut în fața instanțelor demersurile pe care le înainta: în februarie 2018, Judecătoria Cluj susținuse o ordonanță președințială prin care lui Alin Tișe, în calitate de președinte al Consiliului Județean Cluj, i se interzicea să facă declarații publice la adresa lui Ciceo şi a celorlalți directori ai Aeroportului Cluj: Iuliu Pop, director operațional, Florian Corina, director economic sau Gabriela Zanc, director comercial.

CITEȘTE ȘI: Tise mai pierde o batalie in razboiul cu Aeroportul International Avram Iancu. Instanta a decis in defavoarea sa!

Chiar dacă Aeroprtul din Cluj este cea mai profitabilă companie din subordinea Consiliului Județean Cluj, bugetul Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj-Napoca a fost redus cu 500.000 lei, la ședința de Consiliu Județean din februarie 2018.

S-au tăiat bani de la cheltuieli cu bunuri și servicii, asistență juridică și protocol reclamă. Deși a avut un profit de 17 milioane lei pe anul trecut, aeroportul a fost defavorizat de conducerea forului județean și are un buget ciuntit, în comparație cu alte companii care deși sunt falimentare sau în prag de faliment s-au ales cu finanțare de la bugetul județului. 

CITEȘTE ȘI: Tișe nu ține cont de nimic și taie în carne vie. Cea mai profitabilă companie din subordinea Consiliului Județean rămâne cu un buget ciuntit

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *