
Oare de ce e așa mare disperarea pe aleșii locali Boc și Tișe să iasă repede cu marile proiecte de infrastructură la înaintare. Parcă de mult nu l-am mai văzut pe Boc atât de implicat într-o campanie electorală. Nu pierde nicio ocazie pentru o poză, un discurs. Care o fi amenințarea? Nu câștigă el detașat alegerile? Sau are ceva sondaje care nu îl lasă să doarmă noaptea?
Nu putem să nu ne întrebăm de ce s-a străduit atât Tișe să emită autorizația de construcție pentru metrou în regim de urgență. Dintr-o dată lucrările nu mai sunt în grafic, așa cum tot susținea Boc? Să aibă dreptate ministrul Investițiilor când a declarat că proiectul metroului de la Cluj este foarte mult întârziat?
Iată ce susține activistul de mediu Szakacs Istvan despre emiterea autorizație de construcție:
MARE VESTE MARE Tișe a semnat ieri autorizația de construire a “metroului”. Ah wow. Cum a fost asta posibil
* fără descărcare arheologică făcută
* fără PUZ valabil,
* cu proiectarea în plop și chiar și
* fără studiile geo terminate?
Pe baza unui biet Studiu de Fezabilitate?
Simplu!
Tișe a semnat autorizația “în regim de urgență” – procedură prevăzută în Ordinul 1943/2021 “în cazuri de avarii, accidente tehnice, calamităţi ori alte evenimente cu caracter excepţional”.
Ei, așa o să fie și toată lucrarea. O cacealma la nivel de calamitate.
Nu-i nimic, ziceți, bine că măcar începe? Not so fast, naivilor.
Lucrarea nu are nici măcar Proiectul Tehnic sau DTAC-ul făcut.
Și mai știți, metrourile în general se sapă cu cârtițe, nu cu lopețici. Iar cârtița din India prevăzută să sape la noi nici măcar nu a pornit spre Cluj. Și până vine aia și se asamblează, e o jumătate de an.
Așa că ce o să urmeze acum rapid e prostirea electorală a poporului cu niște butaforie de construială, ca pentru pozele lui Boc.
V-a prostit și de data asta? V-a prostit.
Ne-o merităm?
”Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, a semnat marţi, 21 mai 2024, în regim de urgenţă, autorizaţia de construire pentru investiţia «Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj»”, a transmos, marţi, CJ Cluj, într-un comunicat de presă.
Astfel, Tișe îi dă ocazia lui Boc să se mai pozeze încă o dată cu o lopățică în mână, când vao demara simbolic lucrările pentru metrou.
Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran.
Oficialii CJ Cluj au precizat că etapa 1 a proiectului se va desfăşura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti.