
Taximetriștii clujeni sunt nemulțumiți de decizia Primăriei de a alege o singură aplicație prin care pasagerii care aterizează pe aeroportul Cluj-Napoca pot să solicite unul dintre taxiurile ce staționează în Park and Ride.
„Cine a decis că un furnizor de software, Smarty, este apt a gestiona în exclusivitate comenzile pasagerilor de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu? De ce operatorii de taxi din Cluj trebuie să se înroleze într o aplicație care nu se știe cum va fi monetizată? Dacă administrația dorea soluții le avea la îndemână, nu trebuia să justifice Park&Ride ul cu o banală stație pentru taxi care să deservească aeroportul. Atragem atenția administrației că toate dispeceratele au soluții software de management comenzi, și sunt autorizate de conform legii. Nu înțelegem justificarea unei aplicații externe, necunoscute local sau național. Vom depune și oficial o solicitare de clarificare a acestor aspecte. Până la clarificarea lor asociația noastră recomandă boicotarea acestei aplicații.Fără conturi ale operatorilor e doar un ecran colorat, inutil, în terminalul sosiri. Nu știm cui va vinde comenzile pe care noi le vom genera/onora sau cât va fi abonamentul peste 3-4 luni. Primăria habar nu are”, a transmis Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania.

Taximetriștii sunt revoltați de faptul că nu au fost consulatați înainte ca Boc să ia decizia să le organizeze loc de așteptare în Park and Ride și ei cred că municipalitatea trebuie să justifice cumva milioanele de euro investite în acea parcare.
„În calitate de asociație reprezentativă, atât local, cât și național, prin ANPOTRT Filiala Cluj, nu am fost consultați în niciun fel de administrație. Mai mult, conform Legii 38/2003 stația de așteptare pentru taximetre din terminalul sosiri este OBLIGATORIE de amenajat de către adminstratorul aeroportului, CJ Cluj. Asociația noastră a venit cu soluții de optimizare pentru terminalul sosiri încă din 2019, când am propus un parteneriat între Administrația locală, care reglementează serviciul de taxi, și CJ Cluj care e proprietarul aeroportului. Ne am lovit de un zid, nici azi nu am primit răspuns la solicitările noastre de la CJ. Parcarea intermodală poate fi utilizată ca loc de așteptare, dar fără un regulament particular, cuprins în Regulamemtul Cadru nu are absolut nicio funcționalitate. Așteptăm în continuare consultări serioase pentru a rezolva definitiv problemele de la aeroport, cunoscute și ascunse sub preș de atâta vreme de către administrație. Avem soluții, conform legii, sancțiuni mult mai serioase decât cele existente în regulamentul cadru care oricum și a depășit perioada de aplicabilitate”, au mai transmis taximetriștii.
Vă reamintim, viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că vor fi eliminați taximetriștii rechini de la Aeroport și că pasagerii vor avea posibilitatea să comande unnul dintre taxiurile care va stațional îîn Park and Ride. Doar că deocamdată standul de taxi este încă funcțional, iar Primăria nu are autoritate pentru a decide la Aeroport care se află în subordinea Consiliului Județean Cluj.