In vizor

Sorin Apostu, un primar mai gospodar decât Emil Boc în privința ridicării mașinilor abandonate de pe străzile municipiului

Din 2009 și până în prezent, pe pagina oficială a Primăriei Cluj-Napoca, la secțiunea „Dispozițiile primarului” sunt postate nici mai mult, nici mai puțin de 35 de dispoziții privind inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul și depozitarea autovehiculelor abandonate și fără stăpân, privind trecerea în proprietatea statului a autovehiculelor abandonate și fără stăpân sau privind declararea unor autovehicule abandonate pe raza municipiului Cluj-Napoca. Aceasta pare o preocupare constantă și chiar exclusivă a Primăriei, în lumina faptului că, din 36 de dispoziții ale primarului aflate pe site, 35 vizează mașinile abandonate, dispoziția care face excepție de la regulă referindu-se la „amânarea manifestărilor culturale și artistice programate pe raza municipiului Cluj-Napoca în ziua de 13 august 2016, decretată ca fiind zi de doliu național”.

Prima dispoziție postată pe site-ul Primăriei, la data de 14 01 2009, poartă semnătura primarului „virgulă”:

Aceasta conține 318 mașini care urmau a fi inventariate, expertizate, ridicate de pe domeniul public, transportate și depozitate prin grija Direcției Tehnice a Primăriei, în colaborare cu S.C. Strict Prest S.R.L.

Cea de-a doua dispoziție, din data de 18 02 2009, „privind declararea vehiculelor abandonate pe raza municipiului Cluj-Napoca”, se referă la aceleași 318 rable, de această dată, la finalul documentului, apărând semnătura primarului Sorin Apostu. O a treia dispoziție, semnată tot de către primarul Sorin Apostu, din data de 23 02 2009, cuprindea o listă de 409 mașini care urmau a fi inventariate, expertizate, ridicate, transportate și depozitate prin grija Direcției Tehnice, în colaborare cu S.C. Strict Prest S.R.L. În data de 31 03 2009, prin dispoziția aceluiași primar, 42 de autoturisme abandonate au fost trecute în proprietatea statului. Următoarea dispoziție de inventariere, expertizare, ridicare și depozitare, din data de 14 05 2009, cuprindea 307 mașini. Dispoziția din 09. 06. 2009 cuprindea 98 de mașini. În 09. 06. 2009 au fost preluate și depozitate, conform listei de pe site-ul Primăriei, 307 mașini. Și dispozițiile primarului Apostu continuă în felul acesta, și în 2010 și în 2011, cu zeci și sute de mașini. 

Din 2012, conform dispozițiilor postate pe site, Emil Boc a preluat ștafeta și în privința trecerii în proprietatea statului a autovehiculelor abandonate și fără stăpân de pe raza municipiului Cluj-Napoca. Emil Boc însă începe timid, în 19 07 2012, cu 14 mașini de pe Calea Someșeni, continuă cu 34 de autoturisme, în 5 octombrie 2012, în luna mai a anului 2014, cu 15, în noiembrie 2015 cu 22, iar în martie 2017 lista se încheie cu 37 de autoturisme trecute în proprietatea statului. 

Primarul Sorin Apostu a fost așadar mult mai harnic decât colegul său Emil Boc, cu mult mai multe mașini ridicate și cu un număr mai mare și mai frecvent de dispoziții ale primarului, emise în această privință. 

După activitatea intensă a primarului Apostu, am putea crede că lui Emil Boc nu i-au mai rămas mașini de ridicat. Lucru care însă nu se confirmă pe teren pentru că străzile Clujului sunt folosite încă drept un amplu cimitir al mașinilor abandonate. Rablele ocupă inutil locurile de parcare, chiar și în Centru, în timp ce șoferii se luptă pentru fiecare metru de trotuar, de spațiu verde sau de parcare amenajată ca atare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *