Din oras

Sistemul de ticketing și plata la parcări sunt la pământ. Conducerea CTP Cluj-Napoca dă vină pe călători

Clujenii se plâng în continuare de proasta funcționare a automatelor pentru bilete și a celor pentru tichete de parcare. Deși au trecut trei ani de la implementarea sistemului de ticketing la transportul în comun, acesta nici acum nu funcționează cum trebuie. Explicația lui Liviu Neag, șeful Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca este aceeași de fiecare dată – cetățenii sunt de vină. 

În ședința extraordinară de Consiliu Local de miercuri, un clujean s-a plâns de faptul că de fiecare dată când a vrut să cumpere un bilet pe mijloacele de transport în comun şi a vrut să plătească cu cardul la sistemul de ticketing nu a mers. El a reclamat probleme şi la parcometrele din centrul oraşului.

“Nu a mers niciodată sistemul de ticketing. La fel este şi în cazul parcărilor. Automatele de plată în momentul în care te duci să plăteşti fie nu funcţionează fie nu merge cardul, nu se conectează, iar dacă doresc să achit cash nu cred că se pune problema din moment ce e vorba doar de monede. Ca să plăteşti o oră îţi trebuie 20 de monede de 50 de bani. Din câte cunosc există o lege a plăţii cu cardul în care atât instituţiile publice cât şi comercianţii sunt obligaţi să accepte plata cu cardul. Vreau să îmi spuneţi dacă sistemul de ticketing care este nou sau modern va accepta într-un final plata cu cardul”, a spus tânărul.

Primarul Emil Boc a recunoscut că sunt probleme la parcometrele din oraş.

“Pentru parcări, în acest moment suntem în procedură de licitaţie pentru 50 de parcometre noi, în primă etapă, care să aibă inclusiv card ca modalitate de plată, contactless, şi sper să fie înlocuite toate parcometrele din zona centrală. Aveţi dreptate, recunosc acest lucru. Şi eu personal m-am întâlnit cu această situaţie motiv pentru care am luat decizia de a schimba toate parcometrele din zona centrală”, a comentat Boc.

La rândul său, directorul CTP Cluj-Napoca Liviu Neag spune că sunt probleme la sistemul de ticketing şi dă vina pe utilizatori.

“La ora actuală se fac eforturi destul de mari pentru a menţine acest sistem în funcţiune. Foarte multe defecţiuni, din păcate, se întâmplă şi din cauza cetăţenilor certaţi cu această tehnică modernă de achiziţie a biletelor de călători. Avem o echipă în două schimburi, deci se lucrează non stop. Dacă apare defecţiunea la această oră, în 15-20 de minute se intervine şi se elimină defecţiunea. Din păcate, toate aceste probleme apar, şi cele mai multe apar, din cauza cetăţenilor. Tot felul de bancnote şi monede care nu răspund cerinţelor exploatării unui automat. Ştim ce înseamnă un bancomat, el e de fapt un bancomat. Apoi apar probleme cu bună ştiinţă blocarea acestor automate sau altele chiar distruse, vandalizate, sparte. În continuare facem eforturi. Avem nişte dificultăţi cu firma producătoare a acestui sistem de ticketing, nu vom lăsa să nu le aducem la parametri care sunt de dorit aceste automate”, a spus Neag.

Acesta spune că există şi alte soluţii pentru plata biletelor.

“Sistemul de ticketing permite plata cu cardul. Pe lângă sistemul de ticketing, noi avem la ora actuală multe alte soluţii privind achiziţia de bilete sau tichete de călătorie. Clujul, la ora actuală, lunar peste 300.000 de bilete se cumpără prin sms, apoi suntem în pregătirea unei soluţii de achiziţie cu ajutorul telefonului. Fiecare cetăţean va avea o aplicaţie prin care îşi va putea achiziţiona biletul de călătorie prin intermediul telefonului. Suntem într-o fază finală să prezentăm o lucrare importantă. Fiecare cetăţean îşi va putea pune o aplicaţie pe telefon din care odată ajuns într-o anumită staţie va putea culege pe propriul telefon informaţii despre ora de sosire a mijlocului de transport, ora de plecare, chiar şi traseul i se va da, cât are de mers pe jos, unde trebuie să coboare ca să ajungă la destinaţie”, a mai spus Neag.

Directorul CTP Cluj-Napoca mai spune că cele 62 de aparate de ticketing din staţii au prevăzută plata cu cardul, dar că, din păcate, de multe ori acestea sunt blocate accidental.

“Sunt clienţi care nu înţeleg modul de funcţionare. De multe ori, clienţi mai în vârstă încearcă să introducă în fanta de carduri monede. Lucrăm la deblocarea lor cât mai rapidă. Vom încerca să facem să funcţioneze corespunzător plata cu cardul”, a mai comentat acesta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *