Din oras

Primaria promite ca pistele de biciclete din proiectul "Bike-Sharing" vor fi gata pana la vara

Lucraile pentru trasarea si construirea celor 59 de kilometri de piste de biciclete, incluse in proiectul eurpean “Bike-Sharing”, vor incepe in aceasta primavara, arata reprezentantii Primariei Cluj-Napoca. Cea mai mare parte a acestora se va regasi pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, iar acestea vor fi legate de Floresti si Apahida. Proiectul a avut pana acum numeroase amanari, insa daca nu va fi gata pana la sfarsitul anului, Primaria va pierde finantarea europeana.

Proiectul „Bike-Sharing” prevede un traseu de piste pentru biciclete care sa lege cele trei localitati: Cluj-Napoca – Floresti si Apahida, dar si stații pentru biciclete care pot fi inchiriate gratuit, pe baza unui card special. In total, 105 strazi trebuie dotate cu piste speciale insumand aprximativ 59 de kilometri, 50 de statii de self-service (43 in Cluj-Napoca, patru in Floresti si trei in Apahida), cat si 540 de biciclete.
In timp ce statiile sunt deja functionale, iar bicicletele ruginesc de un an in depozitele RADP Cluj, mai ramane de executat partea grea a proiectului: pistele. Ovidiu Campean, directorul Departamentului de Comunicare, Relatii Publice si Turism din Primaria Cluj-Napoca, spune ca lucrarile vor incepe cat mai curand, in primavara acestui an, si vor fi gata pana in vara lui 2015.

“Pistele prevazute in Cluj-Napoca vor fi trasate. Bineinteles, sunt si alte piste de biciclete care vor fi aprobate in Comisia de Siguranta a Circulatiei, care se vor realiza. La acestea se adauga pistele prevazute in proiectul <> – pe strazile Avram Iancu, Motilor, Horea, dar si cele de pe trama stradala. Acestea vor fi finalizate pana la sfarsitul anului. Cele din proiect, care presupun doar trasare, dar si cele noi, vor fi realizate in primavara acestui an”, a declarat Ovidiu Campean.

Cum vor fi executate pistele

Potrivit proiectului, cea mai mare suprafata de piste se va realiza in municipiului Cluj-Napoca: 9,3 kilometri cu piste de biciclete avand o banda sau doua benzi dedicate, 30 de kilometri cu tasee la comun, recomandate pentru biciclete si care vor fi marcate cu semne de circulatie, 4,65 kilometri constrictii noi – legatura cu Apahida.

In Apahida, in proiect sunt cuprinse 3,65 kilometri cu trasee la comun autovehicule si piste de biciclete, si 2,3 piste constructii noi.

“Pistele din Floresti si Apahida au fost licitate in proiectul initial, iar celelalte raman in responsabilitatea primariilor. Oricum, lucrarile care vor fi executate in cele doua localitati vor fi platite de catre fiecare unitate administrativ-teritoriala”, arata Campean.  

In Floresti sunt prevazuti 4,3 kilometri de piste cu trasee la comun – pe drumurile comunale: strada Plopilor, Tineretului, Somesului, Horea, Kogalniceanu, Gheorghe Doja, Simion Barnutiu, Tudor Vladimirescu, Dumitru Mocanu, Eroilor, Ioan Rus,  la care se adauga 0,78 kilometri constructii noi cu doua benzi dedicate.

“Primaria Floresti este ordonator secundar in acest proiect, iar costurile de amenajare ale acestor piste au fost prinse in bugetul pentru 2015”, a declarat Horea Sulea.

Proiectul european Bike-Sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila, la care s-au adaugat, ulterior, lucrari suplimentare de 1,5 milioane de lei.  Initial, termenul de finalizare a fost august 2013, insa proiectul a suferit o serie de amanari. Viacor Engineering este firma care a castigat licitatia pentru executia lucrarilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *