
Deși achiziția de mașini electrice este pe un trend descendent, Primăria Cluj-Napoca vrea să plătească 550.000 de lei pentru cinci mașini electrice pe care să le dea Poliției Locale.
Cum justifică Primăria necesitatea acestei achiziții?
Polițiștii locali din cadrul serviciului Control Trafic Rutier participă alături de Poliția Română la asigurarea măsurilor de circulație cu ocazia diverselor evenimente ce implică aglomerări de persoane. De asemenea, ajută la fluidizarea traficului în zonele unde se execută lucrări de investiții, și dirijează sau deviază traficul rutier în zonele eglomerate.
Astfel, urmează să fie achiziționate patru autoturisme electrice de intervenție cu patru locuri și un autoturism electric cu cinci locuri. Acestea vor trebui să aibă o autonomie de minim 400 de kilometri.
Unul dintre motivele pentru care numărul mașinilor electrice achiziționate este în scădere esre infrastructura. Stațiile de încărcare sunt prea puține, iar timpii de încărcare pot fi destul de mari.
La Cluj-Napoca, șoferii se plâng periodic că mare parte a stațiilor de încărcare electrică nu funcționează, sau funcționează deficitar. Poate că acum, dacă vor avea nevoie de ele și polițiștii locali se va asigura o mentenanță corespunzătoare. Nu am vrea ca polițiștii locali să nu poată participa la acțiunile și misiunile pe care le au doar pentru că nu reușesc să își încarce mașinile.