Din oras

Pohta ce-au pohtit – florestenii au cursa CTP pana in centrul Clujului

Odata cu intrarea Companiei de Transport Public (CTP) in Floresti, sute de locuitori ai comunei au fost nemultumiti. Problema acestora a fost faptul ca oficialitatile locale nu au luat in considerare o cursa directa pana in centrul Municipiului Cluj-Napoca asa cum o facea vechiul operator de transport Fany. Incepand de ieri locuitorii comunei Floresti pot sa calatoreasca pana in centrul municipiului Cluj-Napoca, din Cetatea Fetei pana la Opera Maghiara, fara sa mai fie nevoiti sa schimbe autobuzele. In prima zi in care traseul a fost modificat calatorii nu s-au inghesuit sa foloseasca avantajul liniei directe. Ziar de Cluj a luat pulsul printre calatori si a aflat plusurile si minusurile transportului in comun in zona metropolitana pe ruta Floresti Cluj.

O cursa Floresti Cluj-Napoca si retur dureaza aproximativ o ora. Acest lucru este posibil in afara orelor de varf  ( 7.00-8.30 respectiv 17-19) cand traficul este aproape paralizat din cauza autoturismelor.

Soferul de pe M26 considera ca traficul de dimineata duce la decalarea curselor si ca oamenii din Floresti sunt incantati de introducerea noului traseu. Cu toate acestea putini sunt cei care stiu orarul si traseul exact. Ruta M26 functioneaza pe traseul Cetatea Fetei-Cluj-Napoca, iar odata ajunsa in municipiu continua pe sub podul Calvaria, nu inainte de a face o statie chiar langa pod, inainte sa intersecteze linia de tramvai. De aici urmatoarea statii sunt Sala Sporturilor, Hotel Sport, Iuliu Hosu, in zona intersectiei cu strada Mihai Eminescu, pentru ca mai apoi sa opreasca la intersectia strazilor Iuliu Hosu cu Emil Isac. Finalul cursei in municipiu este Hotel Sport.

“O cursa dus-intors ia unui sofer CTP aproximativ o ora. Acuma de exemplu eu plec la si 11.50 de aicia (statia Stadion) si de acolo pornesc la 12.20. Dupa care la intoarcere ma retrag la garaj. Si apoi merg sa beau o bere. Iese la pensie un coleg si m-o invitat. Da’ i-am zis ca putea sa faca vineri sau sambata, ca maine iar o luam de la capat. Vin dimineata la 3 jumate nu iti poti permite. Hai o bere si atat si cu asta basta”, a spus soferul Mircea B.

In statia de langa hotel Sport din Parcul Central autobuzul M26 isi asteapa calatorii. Soferul sta langa autobus si fumeaza linistit o tigara.  Are 10 minute bune pana pleaca in cursa. Un barbat catre 50 de ani intra in vorba cu el.

“Nu va suparati, merge in Floresti masina? De azi? No, nici nu stiam. Si care ii pretul biletului?. Aaaa, numai doi lei, no bine. Si la cat pleaca, acuma??? No bine”, se mira barbatul care se urca linistit in autobuz si asteapta ora de plecare.

Pana la statia de pe Calea Floresti, unde era vechiul punct de pornire, soferul opreste si la Fabrica de Bere si in statia din Gradini Manastur. Conducerea CTP le-a impus sa opreasca pe traseul inspre Floresti in toate statiile din oras.

“Noua ne-au zis de la siguranta circulatiei de la noi de la firma sa oprim pe traseu in toate statiile comune. Acuma astia din Floresti pot sa se urce si de aici din parc si de la Opera Maghiara. Mai am inca trei statii comune apoi. Azi – maine o sa bage autobuz din ala lung, ca multi o sa vrea sa circule pe linia asta”, a declarat soferul.

In statia de pe Calea Floresti autobuzul e aproape plin. Elevii se intorc de la scoala si pensionarii de la piata. La Cora mai coboara doua persoane si urca altele 5.

“O pornit mai devreme? Nu? Da cum asa, acuma vine din centru ? No, nu stiam”, a spus una dintre persoanele care tocmai s-au urcat.

Pana in comuna Floresti soferul opreste autobuzul in toate statiile de pe E60, insa unele dintre acestea  nu au refugiul dimensionat. Nu au nici copertine pentru ploaie. Odata ajuns in Floresti soferul spune ca in comuna statiile nu sunt marcate, iar soferii noi nu stiu unde sa opreasca daca nu sunt insotiti de dispeceri.

“Aicea puteau sa faca refugiul asta mai mare. Eu ma descurc ca-s cu masina mica, da’ aia cu autobuze lungi nu pot sa intre in refugiu si blocheaza o banda de circulatie. Uite, nu sunt nici table care sa indice unde e statia. Primaria a uitat sa  monteze indicatoare de statie. Uite aici, la Profi, nu este nici refugiu, nici table, daca vine un sofer nou pe traseu trebuie sa fie insotit de dispecer ca sa opreasca in statie. Noi astia mai vechi stim unde sa oprim”, a declarat soferul.

Dupa aproximativ 22 de minute autobuzul ajunge in Cetatea Fetei. Conducatorul auto intoarce masina si asteapta linistit inca 18 minute pana sa plece in noua cursa.

“ De cand o bagat cursa pana in centru parca trece mai usor timpul. Uite amu stau numai 10 minute, inainte stateam si o jumatate de  ora”, se confeseaza Mircea B.

Compania de Transport Public incearca sa isi plieze programul de transport in urma solicitarilor locuitorilor din comuna. Cu toate acestea nu pot fi multumiti toti calatorii. Din prima zi al noului traseu au aparut voci care au solicitat ca M26 sa mearga pana in Piata Mihai Viteazu, ca sunt mult mai aproape copiii de scolile din centru.

“Sa stiti ca oamenii cer la primarie sa li se modifice programul, primaria trimite la noi si iara schimbam cum cer ei. Is de patru luni aci la M-urile astea. Oamenii is ca partidele, extrema stanga, extrema dreapta. Le convine programul asta, apoi vine unu si zice ca nu e bun si tot ase. Si iar suntem nevoiti sa il schimbam. Nu poti pe tati sa ii impaci”, ne-a marturisit Mircea B.

Totodata cu modificarea traseului M 26, CTP a schimbat tariful biletelor. Un bilet cu doua calatorii din care una pe ruta Cluj-Napoca-Floresti, iar alta pe raza municipiului costa 4 lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *